Dilluns 11 de maig de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

Tres escaquistes del Catalonia-Joviat participen als Campionats d’Espanya
Guillem Torres (sub-12), Marc Tarragó (sub-14) i Dan Clotet (sub-16) han pres part als respectius Campionats d’Espanya d’edats d’Escacs que un any més s’han celebrat a l’Hotel Salobreña Suites de Salobreña (Granada).
Dan Clotet va tancar la seva participació amb quatre victòries, dues taules i tres derrotes.

Redacció  
07/08/2023 11:36
El Centre d'Esports Manresa, aixeca la copa a l'estadi del Congost i amb una gran victòria
Destinen 100.000 euros a impulsar la contractació indefinida de persones en atur amb formació
La Ruta del Vi DO Pla de Bages torna a activar el Passaport Wine Bar
Jordi Hereu, ministre d'Indústria i Turisme, visita Sallent
En les tres categories el torneig va consistir en 9 rondes de 90 minuts amb 30 segons d’increment per jugada pel sistema suís, amb un ritme de joc molt exigent, amb tres jornades dobles i sense cap dia de descans.

El campionat sub-12 es va disputar del 10 al 15 de juliol. Guillem Torres, que sortia 50è d’un total de 190 participants, va tenir un bon inici, amb 3 de 4 punts possibles en les quatre primeres rondes. Però no va saber resoldre a favor seu els enfrontaments amb rivals de la zona alta del rànquing i a la vuitena ronda va cedir amb un rival teòricament inferior, per  aconseguir un resultat final de 5 victòries i 4 derrotes que el van situar en la 66a posició. El balear Pau Marín, el madrileny Álvaro Torres i el també balear Martin Krauchi van ocupar els tres primers graons del podi.

Marc Tarragó va competir en el sub-14 entre el 17 i el 22 de juliol. Sortia 44è de 189 inscrits i a l’igual que Torres va començar amb bon ritme a les quatre primeres rondes, aconseguint 3,5 dels 4 punts possibles i disputant la 5a ronda al 7è tauler amb el primer del rànquing, el Mestre FIDE Jaime Rey. A la previsible derrota amb Rey en va seguir una altra amb el 13è del rànquing Vlad Ionut Bercaru. A les tres darreres rondes Tarragó va aconseguir sumar la meitat dels punts en joc per finalitzar amb 4 victòries, 2 taules i 3 derrotes que el van classificar en la 58a posició. El campionat va ser pel FM càntabre Daniel Tabuenca, que després de vèncer en vuitena ronda l’extremeny Víctor Navarro –que va finalitzar segon- va estar a punt de deixar-se el campionat en l’enfrontament amb el santjoanenc Hugo Uber (Valls CE), que va aconseguir una meritòria quarta posició. El madrileny Jaime Rey va ser el tercer classificat.
Tarragó va disputar tot seguit, el 22 i 23 de juliol, el campionat d’actius sub-14, amb 163 inscrits. El del Catalonia-Joviat va signar sis victòries, , unes taules i dues derrotes i va finalitzar en una excel·lent 14a posició. Hugo Uber va tornar a destacar finalitzant en 5a posició.

El darrer a competir ha estat el Dan Clotet Mas en categoria sub-16, que enguany comptava amb 207 participants. El castellgalinenc sortia 82è del rànquing en el seu primer any a la categoria. Una entrebancada a la tercera ronda va ser l’única ombra de la seva actuació, regular i sòlida, amb quatre victòries, dues taules i tres derrotes. Els 5 punts sumats li van valer la 76a posició i un guany de 12,6 punts d’ELO FIDE. Marc Tarragó també va participar al campionat sub-16, finalitzant 159è amb 3,5 punts. El FM gallec Xulio del Prado es va imposar amb claredat al capdavant de la classificació, amb 8,5 punts dels 9 possibles. El van acompanyar al podi el també gallec Diego Cacheiro i el FM navarrès Javier Habans, amb 7,5 i 7 punts respectivament.



Tarragó i Clotet Mas van participar també al campionat d’actius sub-16 aconseguint 5 punts cadascun, amb Marc Tarragó a la 58a posició i Dan Clotet Mas a la 59a posició finals. Clotet Mas va acabar la primera jornada amb 3 de 4 punts però la duresa dels rivals a la segona jornada –tres dels cinc per sobre de 2000 punts d’ELO FIDE- van impedir que obtingués un millor resultat final. Va ser un campionat molt disputat i igualat, com ho prova el quàdruple empat a 7,5 punts que es va produïr al capdavant de la classificació i que els desempats van resoldre a favor del FM Diego Macías (VAL), seguit d’Ángel Serrano (AND) i el FM català Leo Valle.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: ESCACS   ESPORTS   JOVIAT 
També et pot interessar:
FUTBOL
El Centre d'Esports Manresa, aixeca la copa a l'estadi del Congost i amb una gran victòria
FUTBOL
Alex Terraga 'Terri' torna al Covisa Manresa
LA FOTO DEL DIA
El primer equip del CE Manresa amb la copa

FUTBOL
Xavi Santaella dirigirà el primer equip del Covisa Manresa
ESPORTS
El Covisa Manresa despedeix la temporada 25/26 amb una derrota
FUTBOL
Derrota insignificant del Centre d'Esports Manresa
El Centre d'Esports Manresa, aixeca la copa a l'estadi del Congost i amb una gran victòria
Apps imprescindibles per organitzar un viatge perfecte
El primer equip del CE Manresa amb la copa
20 anys des que els Chupa Chups van deixar de ser catalans
Alex Terraga 'Terri' torna al Covisa Manresa
El projecte de renovació de la plaça d’Aguilar, premiat al certamen estatal de la Casa de l’Arquitectura
Les Nits de la Duquessa presenta la seva edició 2026 amb dos concerts únics
'Ofici i activisme': Miriam Ponsa porta a la Sala Gran del Casino 25 anys de trajectòria


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]