Dimecres 29 de octubre de 2025
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

Unió de Pagesos insisteix que la pagesia hauria de percebre per sobre de 0,60 euros el quilo de raïm
Unió de Pagesos insisteix, al començament de la verema en zones de Catalunya amb varietats primerenques com el chardonnay, que la pagesia hauria de percebre per sobre de 0,60 euros el quilo de raïm, també pel que fa a les varietats de base per a cava de guarda, per poder-se guanyar la vida, tenint en compte les conseqüències que comportarà la baixa producció d'enguany a causa de la sequera.
Viticultors del Penedès aconsellen els viticultors que no signin els contractes de compravenda de #raïm pel preu abusiu que ofereixen els cellers

MEDI AMBIENT / Redacció  
08/08/2023 16:13
El Conservatori de Música acollirà el concert familiar i participatiu 'El Cavaller del Bosc'
Manresa Il·lumina, finalista als Premis BBVA a la Sostenibilitat Empresarial
Robòtica i conscienciació climàtica a la Setmana de la Ciència 2025
Prop de 400 participants al 7è Congrés de Conducta Althaia i AMPANS
En aquest sentit, el sindicat destaca que hi ha finques de la varietat chardonnay que tindran unes produccions molt minses, algunes entre 2.000 i 3.500 quilos per hectàrea, quan en un any sense els greus efectes de la sequera poden arribar a 7.000 o 8.000 quilos per hectàrea.
 
D'altra banda, a causa del poc desenvolupament de les vinyes, hi haurà viticultors i viticultores colliran a mà per evitar que la màquina trenqui els sarments (branquetes d'on surt el raïm) i no quedi brosta (brots de la vinya) per poder-la podar a l'hivern. Això implicarà una inversió de més temps per collir, amb més despesa econòmica, que no es veurà compensada amb el preu en origen que les empreses pagaran pel raïm.
 
A més, la pagesia viticultora ha de sumar costos com el gasoil, tractaments fitosanitaris i poda, entre altres, que s'han anat realitzant al llarg de l'any, així com el lloguer del transport de raïm de la finca al celler, que enguany serà especialment més car per la dificultat d'omplir els remolcs davant la producció més escassa.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: RAÏM   UNIO DE PAGESOS 
També et pot interessar:
ACTUALITAT
Denuncien l'assenyalament contra la pagesia
ECONOMIA
Unió de Pagesos aconsegueix mesures per afavorir el relleu generacional al camp
MEDI AMBIENT
Demanem al Govern que abordi de manera estructural les mancances de gestió forestal

ACTUALITAT
Produir 1 kg de raïm té un cost estimat d'entre 0,49 i 0,58 €/kg per als viticultors
ACTUALITAT
Unió de Pagesos valora un manteniment de balanç positiu per al sector porcí
MEDI AMBIENT
Ajuts per a oví greument afectat per llengua blava
El Cap Bages, il·luminat al vespre
El Casino de Calaf acull el concert “El segon de Rakhmàninov” amb l’orquestra Arts Simfònica Jove
L’Ajuntament de Sant Vicenç de Castellet incorpora set nous agents a la Policia Local
Funció de l’espectacle Maure el dinosaure de la Companyia Teatre Nu
UManresa arriba als 2.620 estudiants en titulacions oficials
Els usuaris de la residència visiten el Museu de la Memòria de la Vinya i el Vi
El Conservatori de Música acollirà el concert familiar i participatiu 'El Cavaller del Bosc'
Manresa Il·lumina, finalista als Premis BBVA a la Sostenibilitat Empresarial


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]