Dijous 25 de juny de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

La Ignasiana BTT continua creixent amb un 53% més d'inscripcions i un 65% de participants vinguts de fora de Manresa
246 ciclistes van participar dissabte 23 de setembre en la tercera edició de la prova que transcorre pel Camí Ignasià i que, enguany, estrenava una tercera modalitat circular entre Manresa i Castellgalí orientada a un públic familiar.
En total, van participar en la prova 246 ciclistes, 112 dels quals van optar per la modalitat llarga, 81 per la curta i 24 per la circular.

MANRESA / Redacció/ Sergi Vázquez  
25/09/2023 12:41
Segellen la compravenda del convent de Sant Carles Borromeu
El Cruyff Court Pep Guardiola de La Salle s'estrena amb el torneig de futbol adaptat 'Capacitats en Joc'
El CN Reus ha acollit el Campionat de Catalunya Aleví d’Estiu
El Centre de Formació Pràctica celebra 25 anys com a referent de la formació industrial
Dissabte passat va tenir lloc la tercera edició de la Ignasiana BTT, una ruta autoguiada amb GPS pels darrers 115 km del Camí Ignasià, de Verdú fins a Manresa, travessant les comarques de l’Urgell, Segarra, Anoia i el Bages. Des de l’any passat, l’esdeveniment ha incorporat una modalitat més curta del recorregut original, de 50 km, entre Igualada i Man resa, i aquest any, s’hi ha afegit una tercera opció, de 24 km, amb sortida i arribada a Manresa, passant per Castellgalí i finalitzant a la plaça Sant Domènec de Manresa, destí final de les tres modalitats que cerquen adaptar-se als diferents perfils i tècnica dels potencials participants.

Les 250 places previstes per aquesta tercera edició gairebé es van exhaurir al tancament de les inscripcions el dilluns 18 de setembre. En total, van participar en la prova 246 ciclistes, 112 dels quals van optar per la modalitat llarga, 81 per la curta i 24 per la circular, sent les dues distàncies curtes les que han experimentat un major creixement, la qual cosa es tradueix en creixement global de les inscripcions d’un 53% respecte l’any passat, un nou pas en la consolidació d’aquest esdeveniment en el calendari esportiu de la Catalunya Central de finals d’estiu i que enriqueix el producte turístic al voltant del Camí Ignasià català. Les procedències dels participants així també ho avalen: el 65% d’inscrits d’aquesta edició provenen de fora de Manresa, del qual un 37% són ciclistes de fora de la comarca del Bages, vin guts de poblacions barcelonines, de Lleida, Girona, Tarragona i València.

Les tres rutes es van iniciar a les 8 del matí des de la plaça Major de Verdú, a les 10.30 h des de Cal Macu d’Igualada i a les 11 h a la plaça Sant Domènec de Manresa, tot finalitzant la jornada en aquesta plaça poc abans de les 19.30 h. L’esdeveniment va transcórrer, un any més, sense incidents, amb bona climatologia i dins d’un gran ambient festiu.

La Ignasiana BTT no és una cursa competitiva, però els temps dels participants estan controlats amb xip, per la qual cosa, el participant coneix el temps invertit i, al final, rep el diploma que així ho acredita. Per modalitats, el primer participant dels exigents 115 km va arribar a Manresa en 4 hores i 56 minuts i l’últim ho va fer en 11 hores i 19 minuts de pedalada. Els 50 km de la modalitat curta es van completar entre les 2 hores i 31 minuts i les 6 hores i 3 minuts. La modalitat de 24 km es va estrenar amb un interval entre 1 hora i 33 minuts del primer i 3 hores i 29 minuts el darrer corredor. En aquesta edició, es van comptabilitzar un total d’11 abandonaments per avaries, o bé, per esgotament.

La cursa està organitzada per l’Ajuntament de Manresa i la Fundació Turisme i Fires de Manresa i compta amb el suport organitzatiu de Som Terra Som Salut i els ajuntaments de Verdú, Cervera, Montmaneu, Igualada, El Bruc, Marganell i Castellgalí. La Ignasiana BTT també compta amb el suport de Fundació La Caixa, Assegurances Pujol, Trek Bycicle Manresa, Dacia Remm Guitart Igualada, Renault Auser Manresa, Sphere Pro, Cerveses Guineu, Porc de Palou, l’Oller del Mas, Esport Ciclista Manresà i més d’una vuitantena de voluntaris.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: IGNASIANA BTT  
També et pot interessar:
MANRESA
La Ignasiana arriba per primera vegada als 300 inscrits amb un 80% de participació forana
MANRESA
La Ignasiana, celebra la 5a edició el 20 de setembre
MANRESA
S'obren les inscripcions per a la 5a Ignasiana de Verdú a Manresa

MANRESA
Últims dies per inscriure's a la Ignasiana
ESPORTS
T'atreveixes a recórrer al complet les darreres etapes del Camí Ignasià?
MANRESA
Obertes les inscripcions per a la 4a Ignasiana de Verdú a Manresa
Súria celebra la Nit de Sant Joan amb la foguera, la Flama del Canigó i actuacions
La lluna il·lumina les nits
Campanya "FOC és FOC" per reforçar la prevenció dels incendis forestals i l'autoprotecció
L'Escola Municipal de Música acomiada el curs amb la celebració del Concert d'Estiu
Segellen la compravenda del convent de Sant Carles Borromeu
Conservació curativa del retaule del Sant Esperit de la Seu de Manresa
L’Ajuntament inverteix 400.000 euros en climatitzar la pista del pavelló d’esports
Tot a punt per a la 'Manresa Orgullosa', la festa de cloenda del Dia de l'Orgull LGTBI+


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]