Dilluns 09 de febrer de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

El millor cinema social torna amb el festival CLAM
El CLAM, Festival Internacional de Cinema Social de Catalunya, que compta amb el suport de la Diputació de Barcelona, presenta del 12 al 22 d'octubre la 19a edició, amb projeccions i activitats paral·leles a Navarcles, Manresa, Sant Fruitós i Sant Benet de Bages.
El millor cinema social torna amb el festival CLAM.

Redacció/Jordi Preñanosa  
10/10/2023 15:27
La mobilització atura el desallotjament del Bloc 8 de la Plaça Catalunya de Manresa
El Centre d'Esports Manresa no falla i continua pel bon camí
El Club Tir Precisió classificat per equips en 2n i 3r lloc
El CN Manresa cau als penals davant el Navarra
El CLAM destaca per la tria de títols que aborden qüestions socials d'actualitat com els horrors de la guerra, el canvi climàtic, el racisme, els drets de les dones, la lluita pel treball digne o la salut mental, entre d'altres. Aquests temes queden recollits en una programació de produccions de qualitat reconeguda com són els cinc films que optaran als Oscar d'enguany: "20 dies a Mariupol" per Ucraïna, "Io Capitano" Itàlia, "Perfect Days" Japó, "Fallen Leaves" Finlàndia i "La passion de Dodin Bouffant" França. A més també es programen títols amb els premis més importants del món com la Palma d'Or de Canes "Anatomy of a Fall", l'Ós d'Or de Berlín "Sur l'Adamant" i el Lleó de Plata de Venècia "Evil Does Not Exist".

El programa s'inaugura amb la projecció de "20 dies a Mariupol" del guanyador del Pulitzer Mstysalav Chernov, sobre l'assetjament a la ciutat d'Ucraïna, i que ha guanyat el Premi del Públic al millor film de Sundance 2023. I clourà el festival una altra documental premiat al prestigiós certamen nord-americà, "La memòria infinita", una emotiva aproximació a l'Alzheimer. La majoria de les projeccions del festival estaran presentades per diferents convidats locals i internacionals, especialitzats en les temàtiques de les pel·lícules presentades i comptarà també amb la presència de cineastes convidats.

Premis d'honor, activitats i participació d'entitats socials

El premis d'honor d'enguany són per al guionista, director i crític francès, Olivier Assayas, -a qui el festival dedica una retrospectiva-, el cineasta Rodrigo Sorogoyen, l'actriu i directora Sílvia Munt, el crític Jaume Figueres i el músic Carles Cases. També hi haurà una secció de curtmetratges a competició, un recull de clàssics de cinema rural anomenat "Les altres Alcarràs", adreçat als estudiants de la comarca en les projeccions matinals i també obertes a públic general, i un seguit d'activitats com taules rodones, xerrades i exposicions, com la dedicada als documentals de cinema social a la Biblioteca del Casino de Manresa.

La majoria de sessions compten amb l'acompanyament d'entitats i serveis relacionats amb la temàtica tractada, amb la finalitat d'explicar el treball que realitzen i aportar experiència als debats de després de les projeccions. El festival convida a testimonis de diferents casuístiques socials i les entitats socials locals que treballen en cada camp.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: FESTIVAL CLAM   CULTURA   DIBA 
També et pot interessar:
CULTURA
Ramon Mirabet torna aquest dissabte al Kursaal per presentar el seu cinquè àlbum
CULTURA
‘La tempestat’ de W. Shakespeare es podrà veure aquest divendres al Kursaal
CULTURA
L’Orquestra Maravella encetarà aquest dimecres la programació per a Majors de 65 anys

CULTURA
Roger Coma portarà aquest dijous al Kursaal ‘No ho hauria de fer’, el seu primer monòleg còmic
CULTURA
El Kursaal acull diumenge l’estrena del projecte Odd Jackson Band
CULTURA
El monòleg ‘El rubor del silencio’ de José Manuel Garzón, a la Sala Petita del Kursaal
El CN Manresa cau als penals davant el Navarra
Fotografia de detall de l'incendi del carrer Santa Llúcia de Manresa
El Club Tir Precisió classificat per equips en 2n i 3r lloc
Golejada al cuer i salt al tercer lloc de la classificació
El BAXI Manresa fa un partidàs i conquereix el Barris Nord
El Centre d'Esports Manresa no falla i continua pel bon camí
El VIVER un nou projecte de les Voluntàries a Sant Joan de Vilatorrada
La regidoria d’Educació de Solsona convoca una nova edició dels exàmens oficials de Cambridge


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]