Dijous 09 de octubre de 2025
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

Treballs de millora de la seguretat viària al camí escolar de l'escola Puigberenguer
L’actuació es farà als carrers Pirineu i Cadí i consistirà en el reforç de la senyalització vertical i horitzontal, així com la instal·lació de reductors de velocitat. Durant els treballs es tallarà el trànsit al carrer Pirineu i el carrer Cadí (no simultàniament).
Treballs de millora de la seguretat viària al camí escolar de l'escola Puigberenguer. Foto: AJM

MANRESA / Redaccio/ Sergi Vazquez  
24/10/2023 14:46
El BAXI Manresa troba al Nou Congost la primera victòria del curs
Fira Mediterrània reforça els vincles amb el territori en la 28a edició
Lliçó sobre les matemàtiques a la vida quotidiana
Propostes familiars d'aquesta tardor a Món Sant Benet
L’Ajuntament de Manresa informa que aquest dimecres 25 i dijous 26 d'octubre farà treballs de millora de la seguretat viària del camí escolar de l'escola Puigberenguer, en el carrer Pirineu i carrer Cadí. L’actuació consisteix en la instal·lació de senyalització vertical d'advertiment de la zona escolar; el reforç de la senyalització horitzontal dels passos de vianants existents a la cruïlla del carrer Pirineu amb el carrer Canigó, pintant catifes de color vermell sota dels passos de vianants i pintant els pictogrames de zona escolar a la calçada abans dels mateixos; la instal·lació d’una barana a la cruïlla; també es repintaran els passos de vianants existents del carrer Pirineu i del carrer Cadí, així com dels aparcaments de motos abans dels passos de vianants que milloren la visibilitat entre conductors i vianants.

Els treballs es completaran amb la construcció de dos nous reductors de velocitat del tipus "esquena d'ase" al carrer Pirineu, en el tram entre carrer Canigó i carrer d'Aneto,  i es millorarà l'alçada dels tres reductors existents al carrer Pirineu i carrer Cadí. Aquesta actuació es realitza a petició i de forma acordada amb l’Associació de Veïns del barri de la Mion-Puigberenguer.

Afectacions de trànsit

Amb motiu d'aquesta actuació es tallarà el trànsit de vehicles del carrer Pirineu i del carrer Cadí (no simultàniament) de les 9 h a les 19 h. Durant els treballs es mantindrà l'accés a la porta principal de l'escola Puigberenguer (carrer Núria) pels vehicles que circulin per carrer Cadí. Amb motiu del tall de trànsit al carrer Pirineu, l'accés al camp del FC Pirinaica i la porta del gimnàs de  l'escola Puigberenguer (esplanada del Puigberenguer) es farà per la banda de plaça Catalunya, pel Camí de la Gravera. El Servei Bus Manresa de transport públic urbà es veurà afectat en la Línia L3 Mion. Consulteu afectacions del servei a través de l'App, de la web www.manresabus.com o bé al telèfon 93 875 7150.

Els Camins Escolars, un projecte de ciutat

L’Ajuntament de Manresa, a través de les regidories de Mobilitat i Educació, ha treballat els darrers anys amb l’objectiu que els Camins Escolars siguin un projecte de ciutat per la formació i l’educació en valors des de l’autonomia, la solidaritat i la bona convivència. El Camí Escolar és també un itinerari que facilita que els infants vagin i tornin a peu de l’escola de manera segura. Ha de ser reconegut per aquells que l’utilitzen, però també per la resta de ciutadans que en fan ús. L’objectiu principal és actuar sobre l’entorn de les ciutats per fomentar l’activitat física de la població i l’autonomia personal dels infants i disminuir l’ús del vehicle privat i la contaminació associada, afavorint una mobilitat sostenible.

En aquest sentit, el setembre de l’any 2022 es va aprovar per unanimitat una moció al ple de l’Ajuntament, presentada per les AMPES i centres escolars de la ciutat, en la que s’acordava continuar treballant en la millora dels entorns escolars. Aquesta actuació als carrers Pirineu i Cadí, a l'entorn de l'escola Puigberenguer, està emmarcada dins aquest objectiu. 



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: SEGURETAT VIARIA   MANRESA 
També et pot interessar:
BÀSQUET
El BAXI Manresa troba al Nou Congost la primera victòria del curs
MANRESA
El patrimoni arquitectònic pren vida a Manresa durant les Jornades Europees del Patrimoni
MANRESA
Manresa es prepara per a una nova edició de l'Ecoviure

ACTUALITAT
Endesa visita la UPC Manresa per formalitzar la signatura del conveni de patrocini amb Dynamics
WATERPOLO
Adbisio ETL Global, patrocinador del waterpolo manresà
WATERPOLO
Cinquè lloc aconseguit pel - Adbisio ETL Global CN Manresa
El Camí Oliba és molt més que un itinerari
El BAXI Manresa troba al Nou Congost la primera victòria del curs
L’Observatori Astronòmic de Castelltallat dedica la pròxima Nit Temàtica a les Constel·lacions
Adbisio ETL Global, patrocinador del waterpolo manresà
Salvador Busquets i Mariona Homs lideraran la nova executiva d’ERC al Bages
Fira Mediterrània reforça els vincles amb el territori en la 28a edició
Els centres sanitaris públics catalans es reforcen contra els atacs informàtics
Endesa visita la UPC Manresa per formalitzar la signatura del conveni de patrocini amb Dynamics


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]