Dijous 26 de març de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

Meandre i Embarrats i el grup de teatre Paranys, porten “1923, una fontada a la Girada”
Serà el colofó del cicle d’activitats que s’han fet durant l’any per celebrar els 100 anys de la Font de la Girada.
Meandre i Embarrats i el grup de teatre Paranys, porten “1923, una fontada a la Girada” .

MEDI AMBIENT / Redaccio/ Sergi Vazquez  
31/10/2023 09:44
Les màquines treballant al Guimerà, deixen un carrer amb obres
Marc Canturri, nou president de la Demarcació Catalunya Central del Col·legi de Periodistes
Montserrat Pedreira consolida el seu lideratge internacional
Althaia i la Fundació Puigvert signen un acord
Després de l’espectacle “Contes d’aquí i més enllà” fet el mes d’Abril, i la matinal de màgia del Mag Ian d’ Octubre, Meandre, amb el suport d’Embarrats, ha volgut finalitzar els actes de celebració retrocedint en el temps 100 anys portant a l’entorn una curta representació teatral que transportarà al públic al que va poder ser la fontada de inauguració de la font dels senyors del Mas Noguera l’any 1923.

Sinopsi de la representació:

Un dia de tardor del 1923 la família Gallifa, propietària del mas Noguera, acompanyada de l’arquitecte, el mossèn i amics, es disposa a inaugurar la font de la Girada. El seu servei li prepara un petit refrigeri per acompanyar els primer glops d’aigua de la font. Reunits sota la imponent volta, s’obre un diàleg on s’entreveuen els desitjos i les febleses de tots els personatges. La representació teatral a càrrec del grup de teatre Paranys és gratuïta, per a tots els públics i començarà a les 12.00.

Qui necessiti guia o vulgui caminar només 2000 metres caldrà que prengui la sortida 126 (Monistrolet) de l’Eix Transversal direcció Lleida. Després gireu a l’esquerra i al cap de 500 metres gireu de nou a l’esquerra i deixeu el cotxe aparcat sota el viaducte de l’Eix Transversal . Des d’aquest punt fins a la font, un guia us acompanyarà en una passejada d’uns 30 minuts (2 kms). Hora de sortida de la caminada des de l’aparcament: 11:15 h.

També aprofiten per agrair la bona predisposició dels propietaris d’aquest entorn per poder-hi celebrar les activitats , i a l’Ajuntament de Rajadell, el patrocini d’aquesta representació teatral. Així mateix, celebrem la recent col·locació de les estaques de fusta per protegir el camí del tram de itinerari de Natura i Modernisme proper a la font, i que implementen els treballs de renaturalització que va fer la propietat i el mateix Ajuntament , després de la tala de bosc de ribera que va patir aquest entorn l’any 2020.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: MEANDRE   FONT DE LA GIRADA 
També et pot interessar:
LES PROPOSTES D'OCI
Caminada en marxa nòrdica, diumenge, per un itinerari geològic a Artés
LES PROPOSTES D'OCI
Última narració de contes a l'Anella Verda d'aquest any
LES PROPOSTES D'OCI
Meandre celebra els 15 anys de la publicació "Itinerari de Natura i Modernisme"

LES PROPOSTES D'OCI
Nova narració de contes a l'Anella Verda de Manresa, aquest diumenge a les 12h
LES PROPOSTES D'OCI
Es reprenen les caminades en marxa nòrdica a l'Anella Verda de Manresa
LES PROPOSTES D'OCI
Dissabte 6 d’abril , Meandre porta l’activitat "Tresors" de Wild Me
Una cotorra a un arbre
Els Tirallongues donen el tret de sortida a la temporada a Manresa amb la Diada de Rams
Marc Canturri, nou president de la Demarcació Catalunya Central del Col·legi de Periodistes
Montserrat Pedreira consolida el seu lideratge internacional
Althaia i la Fundació Puigvert signen un acord
Solsona Experience oferirà visites a la Torre de Peracamps
L’Institut Gerbert d’Aurillac celebra el seu 25è aniversari
Les màquines treballant al Guimerà, deixen un carrer amb obres


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]