Dissabte 12 de setembre de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

La Fira Medieval d'Oficis tanca portes al Poble Vell de Súria en una edició amb més recreacions
La 20a Fira Medieval d’Oficis ha tancat les seves portes aquest diumenge 12 de novembre al Poble Vell de Súria, en una edició caracteritzada per l’increment de les recreacions històriques i les activitats de descoberta i divulgació medieval. L’afluència de visitants va ser constant des del matí del dissabte 11 de novembre, primer dia de Fira, amb el matí del diumenge com a moment amb més presència de persones.
La Fira Medieval d'Oficis tanca portes al Poble Vell de Súria en una edició amb més recreacions. Foto: AJS

SÚRIA / Redaccio/ Sergi Vazquez  
13/11/2023 07:02
La Marxa de Torxes omple Manresa dins els actes de la Diada
MediaMarkt obrirà una nova botiga a Manresa
L’Ajuntament ofereix aquesta tardor, propostes formatives gratuïtes
La fan en lluita per salvar el millor festival alternatiu de la Catalunya Central
Aquesta edició ha comptat amb la participació d’una trentena d’oficis, tallers i mostres als carrers i places del nucli antic surienc, a més d’actuacions musicals, espectacles, dansa i accions itinerants de dinamització. Una de les novetats d’enguany ha estat la incorporació del centre d’interpretació del Museu de la Mineria, ubicat a l’edifici de Cal Sivila del Lloc (el Casinet). En aquest mateix casal s’hi han projectat documentals sobre oficis antics i perduts.

També han tingut bona acollida les visites guiades al Poble Vell i al jaciment arqueològic de l’Església del Roser, seguint la línia de la darrera edició firal. D’altra banda, en el temple del Poble Vell s’hi ha pogut veure una exposició de diorames medievals, realitzats per alumnat de l’Institut Mig-Món. Com en els anys anteriors, el certamen ha tingut una participació important d’entitats i persones de la vila. D’altra banda, bona part del comerç del centre urbà ha obert les seves portes durant el cap de setmana firal, amb la col·laboració de Súria Punt Comercial.

La Fira Medieval d’Oficis és organitzada per l’Ajuntament de Súria, amb la coordinació de l’àrea municipal de Turisme i la participació d’altres serveis municipals. La celebració del certamen té el suport de la Diputació de Barcelona i la Generalitat. L’Ajuntament de Súria agraeix el treball de les entitats i persones que han fet possible aquesta nova edició de la Fira Medieval d’Oficis, que s’ha mantingut un any més com un dels esdeveniments festius amb més projecció de la vila i de revalorització del patrimoni històric surienc.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: FIRA MEDIEVAL D'OFICIS   SÚRIA   BAGES 
També et pot interessar:
ST. FRUITÓS
L’Ajuntament ofereix aquesta tardor, propostes formatives gratuïtes
NAVARCLES
L’Ajuntament de Navarcles reafirma el seu compromís amb la Penya Ciclista Navarcles
ST. FRUITÓS
Sant Fruitós de Bages celebra el tercer Esmorzar Empresarial

SÚRIA
Comencen les obres de la plaça i la vorera de la Biblioteca-Centre Cultural
BAGES
Activitats per al nou curs a Fonollosa
BAGES
El Consell Comarcal obren una nova convocatòria dels ajuts InnoBages
El fanal de l'institut Lluís de Pàguera
MediaMarkt obrirà una nova botiga a Manresa
L’Ajuntament de Navarcles reafirma el seu compromís amb la Penya Ciclista Navarcles
Calaf estrena el nou paviment del Pavelló Municipal
La Fundació Impulsa busca 11 nous mentors i mentores al Bages, el Berguedà i el Moianès
La Marxa de Torxes omple Manresa dins els actes de la Diada
L’Ajuntament ofereix aquesta tardor, propostes formatives gratuïtes
La fan en lluita per salvar el millor festival alternatiu de la Catalunya Central


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]