Divendres 06 de novembre de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

Constitució del nou Consell Polític del PSC al Berguedà
Formen aquest Consell, els alcaldes, regidors, consellers comarcals, i els membres de l’Executiva de l’Agrupació.
Constitució del nou Consell Polític del PSC a la comarca del Berguedà.

BERGUEDÀ / Redaccio/ Sergi Vazquez  
22/11/2023 14:08
Victòria balsàmica del Kids&Us Manresa a Lituània
El festival de cultura urbana Stalow Fest torna a Manresa el 14 de novembre
Blaumut fa l'anunci del seu comiat i actuarà al concert d'AMPANS
Felip Abadal, del Forn de Cabrianes de Sant Fruitós, reconegut com a millor artesà
En aquest primer Consell, hi assistiren el Primer Secretari i Diputat al Parlament , Cristòfol Gimeno, la Vice-Primera Secretària i Assessora de Presidència de Diba, Elia Tortolero, la Secretaria d’Organització i assessora de Diba, Mercè Cardona, i fou presidit pel Primer Secretari de l’Agrupació i assessor de Diba, Abel García. El funcionament del Consell Polític, consisteix en reunions mensuals, d’alcaldes i consellers comarcals, per tal de preparar i consensuar temes municipals i comarcals, i alhora portar aquells que surten de l`àmbit comarcal, cap a la Diputació de Barcelona, el Parlament de Catalunya o si així ho fa necessari, cap al Govern Central, per mitjà del Diputat al Congrés, Ferran Verdejo. L’objectiu és traslladar el màxim d’informació i documentació als alcaldes, per facilitar la seva feina i obtenir el màxim d’ajudes, de tots els nivells administratius. Pels qui estan a l’oposició, que disposin de suficient informació i documentació com per poder intervenir en tots els punts i apartats de la feina municipal, amb plenitud de condicions.

Som l’únic partit de la comarca que disposa de línia directa en tots els nivells administratius: Consell comarcal, Diputació, Parlament, Congrés dels diputats. En aquest primer Consell Polític, es van plantejar diversos temes a tractar en les properes setmanes i mesos. El primer fou respecte dels importants ajuts, concedits per la Diputació de Barcelona, i preparar-se pels que es derivaran del proper Catàleg de serveis. També es va tractar ,exigir explicacions i reaccions urgents, del govern de la Generalitat, respecte l’enorme retard en el desdoblament de l’Eix del Llobregat ( C-16), entre Berga i Túnel del Cadí. Altres temes importants foren el retard, en l’aplicació de mesures i inversions del Consell Comarcal, en el sistema de recollida selectiva en diversos municipis de la comarca. Les repercussions de les mesures per la sequera empreses pel Govern de la Generalitat que demostren un clar desconeixement de la realitat de la comarca.

Les obres pendents , en la millora de determinades carreteres, com algun tram de la C-26, o acabar el desplegament de la fibra òptica, i la restauració d’algun dels monuments de la comarca. Llargament promesos i fins ara ,no duts a terme. O la planificació, en temps i forma, de la protecció d’espais naturals, en la qual s’ha d’implicar, més i millor, el consell comarcal amb la Generalitat, per tal de facilitar la feina als ajuntaments afectats. També es va acordar participar en el debat intern del partit, sobre polítiques de muntanya, amb una primera reunió aquest mateix dimarts a la tarda, així com en altres fòrums sobre el món rural. Finalment, es donà compte d’un increment d’un 34% del nombre d’afiliats al partit, d’ençà la convocatòria de les eleccions municipals d’enguany.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: PSC 
També et pot interessar:
POLÍTICA
Miquel López García com a cap de llista, a les eleccions municipals del PSC a Sant Vicenç
POLÍTICA
Ferran Verdejo repeteix com a candidat del PSC del Bages, Berguedà i Solsonès al Congrés
POLÍTICA
El PSC de Cardona reclama solucions pel recàrrec de les escombraries

POLÍTICA
L’executiva de la Federació XI del PSC, condemna l’atac i les destrosses fetes, al local de Junts
POLÍTICA
El PSC de Sant Joan impulsa una recollida de signatures contra el nou model de recollida
POLÍTICA
La Federació del Bages, Berguedà i Solsonès organitza un cinefòrum sobre el 47
Les bicis Baik aparcades al carrer
El Cicle d’arrel porta aquest dissabte al Kursaal el concert ballable amb el grup de folk Bauma
Victòria balsàmica del Kids&Us Manresa a Lituània
El cicle MOU-TEatre presenta una nova creació col·lectiva
Els centres cívics presenten la programació expositiva per als mesos de novembre i desembre
El Cosmògraf celebra deu anys analitzant els grans canvis de l'última dècada
El festival de cultura urbana Stalow Fest torna a Manresa el 14 de novembre
Blaumut fa l'anunci del seu comiat i actuarà al concert d'AMPANS


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]