Dijous 30 de abril de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

La Federació del Bages, Berguedà i Solsonès organitza un cinefòrum sobre el 47
La Federació del Bages, Berguedà i Solsonès ha celebrat aquest cap de setmana un cinefòrum al voltant de la pel·lícula El 47, una obra que retrata la lluita veïnal i la dignitat de molts barris obrers, amb l’objectiu de posar en valor la Llei de Barris impulsada pel Govern del PSC i les seves polítiques progressistes de cohesió social i igualtat d’oportunitats.
La Federació del Bages, Berguedà i Solsonès organitza un cinefòrum sobre el 47. Foto: PSC

POLÍTICA / Redacció/Sergi Vázquez  
20/01/2026 08:42
L'èxit de la tarifa plana d'aparcament a la Seu Centre impulsa la seva ampliació a Quatre Cantons
Montepio celebra la segona Festa del Soci al Teatre Conservatori de Manresa
Es convoquen dues places de taquiller/a per a les piscines
Jornada d'intercanvi professional per a arquitectes de l'administració local
L’activitat ha reunit militants, càrrecs electes i ciutadania en un espai de reflexió col·lectiva sobre el dret a una vida digna, la importància dels serveis públics i la necessitat de polítiques públiques que garanteixin barris vius, cuidats i amb futur. La projecció d’El 47 ha permès connectar el passat de lluita veïnal amb els reptes actuals de molts municipis del territori.

En acabar la pel·lícula, s’ha celebrat una taula rodona conduïda per Elia Tortolero 1ra secretaria de la Federació, amb la participació de l’alcalde de Súria, Albert Coberó, i de l’exregidor de Manresa, Quim Garcia. El debat ha posat l’accent en com les polítiques públiques, i en especial la Llei de Barris, han estat i continuen sent una eina clau per reduir desigualtats, millorar l’espai urbà i reforçar la cohesió social als nostres municipis.

Des de la Federació del Bages, Berguedà i Solsonès s’ha destacat que el Govern del PSC ha recuperat l’esperit transformador de la Llei de Barris, amb una mirada moderna i adaptada als nous reptes socials, apostant per la rehabilitació urbana, la lluita contra la segregació i la millora de la qualitat de vida als barris. Amb iniciatives com aquest cinefòrum, la Federació reafirma el seu compromís amb una política útil, propera i al servei de la gent, que posa al centre la justícia social, la dignitat dels barris i el dret de totes les persones a viure en entorns urbans de qualitat.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: PSC 
També et pot interessar:
POLÍTICA
L’executiva de la Federació XI del PSC, condemna l’atac i les destrosses fetes, al local de Junts
POLÍTICA
El PSC de Sant Joan impulsa una recollida de signatures contra el nou model de recollida
POLÍTICA
El PSC de Cardona critica la pèrdua de més de 360.000€ per part del govern

POLÍTICA
“La central hidroelèctrica reversible de la Baells serà un motor de progrés
POLÍTICA
Festa de la Rosa del PSC del Bages Berguedà i Solsonès
POLÍTICA
Reunió conjunta de les Executives de la Agrupació del Berguedà, i la de la Federació XI del PSC
Jugant amb la llum del sol al carrer Guimerà
L’òpera ‘La traviata’ de Verdi arriba aquest divendres Kursaal
Montepio celebra la segona Festa del Soci al Teatre Conservatori de Manresa
L'èxit de la tarifa plana d'aparcament a la Seu Centre impulsa la seva ampliació a Quatre Cantons
L'alcalde Marc Aloy serà al barri de Les Cots, Guix i Pujada Roja dimecres 29 d'abril
Es convoquen dues places de taquiller/a per a les piscines
Jornada d'intercanvi professional per a arquitectes de l'administració local
La coreografia “Massa Bulla dins la Pastera”, de Lali Mateu, guanya el Premi Joan Burés 2026


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]