Dilluns 09 de febrer de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

El 84% de la població a Catalunya considera el sensellarisme un problema greu
Gairebé un 70% creu que cal reservar un percentatge suficient d'habitatge públic a les persones que han viscut al carrer.
El 84% de la població a Catalunya considera el sensellarisme un problema greu.

SOCIETAT / Social.cat | @socialpuntcat / AMIC  
02/12/2023 16:27
La mobilització atura el desallotjament del Bloc 8 de la Plaça Catalunya de Manresa
El Centre d'Esports Manresa no falla i continua pel bon camí
El Club Tir Precisió classificat per equips en 2n i 3r lloc
El CN Manresa cau als penals davant el Navarra
Un 84% de la població de les ciutats de més de 100.000 habitants de Catalunya opina que el sensellarisme és un problema greu a la nostra societat i prioritari a resoldre i assenyala que la responsabilitat de fer-ho és, principalment, de les administracions públiques. Tres de cada quatre persones estan d'acord que haver de dormir al carrer vulnera el dret a l'habitatge i gairebé un 70% consideren que cal reservar un percentatge suficient d'habitatge públic a les persones que han viscut al carrer. Tot i això, un 41% de les persones enquestades mai saluden persones en situació de sensellarisme, la majoria eviten parlar amb elles i al 44% li molesta que aquestes persones li demanin diners o ajuda. Són dades d'una enquesta que la fundació Arrels ha fet a les onze ciutats més grans de Catalunya i a l'àrea metropolitana de Barcelona.

L'enquesta d'Arrels mostra que el suport social és majoritari pel que fa a impulsar mesures per ajudar les persones en situació de sensellarisme, sent aquesta voluntat més present Barcelona que al conjunt de Catalunya. Pel que fa a implicar-s'hi en la problemàtica, al 70% de les persones enquestades els agradaria fer accions per ajudar aquests ciutadans i un 31% de la població voldria donar un cop de mà a persones que viuen al carrer a prop de casa seva.

Amb tot, Arrels assenyala que el 41% dels enquestats mai saluda a les persones en situació de carrer i que la majoria evita parlar amb elles. A més, al 44% li molesta que li demanin diners o ajuda. Arrels ha apuntat que s'observa que en les distàncies curtes i quotidianes, el suport per acabar amb el sensellarisme no és tan sòlid. "Calen eines per transformar el desconeixement i els prejudicis en accions positives", defenen des de la fundació.

Menys conscienciació entre els joves

Les dades recollides a l'enquesta revelen que les persones joves també mostren preocupació pel sensellarisme, però de manera menys majoritària. El 69% de les joves de 18 a 24 anys consideren que és un problema greu a resoldre de manera prioritària i el 57% que cal reservar-los un percentatge suficient d'habitatge.

A més, gran part d'aquest segment de la població opina que les mateixes persones sense llar tenen la responsabilitat de resoldre la seva situació. El 36% pensa que els mateixos individus són un dels tres agents amb més responsabilitat i també les seves famílies (el 27%). Així mateix, donen menys responsabilitat a les administracions públiques. Les persones més joves són també les que més es voldrien implicar en alguna de les accions que proposa Arrels, el 73% respecte al 70% població en general.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: SENSELLARISME 
També et pot interessar:
SOCIETAT
Garantir espais residencials dignes: la clau per erradicar el sensellarisme
SOCIETAT
Entitats i acadèmia proposen una llei per acabar amb el sensellarisme

El CN Manresa cau als penals davant el Navarra
Fotografia de detall de l'incendi del carrer Santa Llúcia de Manresa
El Club Tir Precisió classificat per equips en 2n i 3r lloc
Golejada al cuer i salt al tercer lloc de la classificació
El BAXI Manresa fa un partidàs i conquereix el Barris Nord
El Centre d'Esports Manresa no falla i continua pel bon camí
El VIVER un nou projecte de les Voluntàries a Sant Joan de Vilatorrada
L’Ajuntament ofereix noves propostes de formació gratuïtes en el marc dels Tallers Ocupa’t


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]