Dimecres 11 de febrer de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

Una vintena d’artistes exposen en aparadors solsonins
La tercera edició de Mira l’Art es podrà veure fins al 15 de gener.
Una vintena d’artistes exposen en aparadors solsonins. Foto: AJS

SOLSONÈS / Redaccio/ Sergi Vazquez  
29/11/2023 15:21
Catalunya afronta un episodi de vent excepcional
El temporal de vent obliga a suspendre activitats a Manresa i el tancament del Parc de l'Agulla
El Consell suma 53 adhesions per impulsar el català al comerç
Sant Benet fa més lliure i flexible l'experiència medieval
La regidoria de Cultura organitza la tercera edició de Mira l’Art, el circuit artístic en aparadors del centre de la ciutat que proporciona als creadors una plataforma per donar-se a conèixer i, alhora, dinamitza els eixos comercials per festes. El circuit comença a la plaça del Camp i discorre pels carrers del Castell i de Sant Miquel, el carrer de les Terceries i la plaça de Sant Joan. Igual que en les edicions anteriors, a cada parada del recorregut es podrà veure una obra o més, una fitxa descriptiva i les dades de contacte de cada artista. Gràcies a la col·laboració de Solsona FM, també s’hi podrà escoltar el propi autor en un àudio a través d’un codi QR.

Per al regidor de Cultura, Albert Colell, aquesta iniciativa acompleix diferents objectius, “tant el de donar una segona vida a aparadors buits, tot fent-los atractius, com el de fer accessible a la ciutadania el món de l’art, perquè es deixi de veure com una cosa exclusiva de museus, descobrir l’artista que hi ha darrere i reflexionar sobre la seva proposta”.  

Una de les característiques de Mira l’Art és la varietat de disciplines artístiques. Enguany s’hi podran veure il·lustracions, gravats i pintures, escultures, instal·lacions, ceràmica, diorames i fotografia. Com a artistes de nova incorporació enguany hi ha Jordi Viladrich (pintura), Marta Martorell (diorames), Júlia Puig (ceràmica), Jordi Fraxanet (fotografia), Jordi Peries (fusta), Sònia Puertas (il·lustració) i Jordi Montraveta (talles de fusta). Repeteixen la seva participació al circuit Claustre Cuadrench (dibuix), Esteve Sances (pintura), Anna Terricabras (pintura), Ton Casserras (escultura i altres); Pere Cuadrench (escultura); Tate Jané (pintura i gravat), Aurembiaix Sabaté (pintura i gravat), Aleix Albareda (pintura), Jaume Cuadrench (pintura i escultura), Joma (instal·lació), Lurdes Santamaria (pintura) i Jaume Roure (pintura).

Selecció del Museu i Salvador Vinyes

Aquest any van presentar la seva proposta per encabir-se al Mira l’Art fins a 28 artistes, una xifra que es considera tot un èxit des de la regidoria de Cultura. Amb tot, la infraestructura disponible (locals, focus, cavallets, entre d’altres) només permetia acceptar-ne vint. Per això va ser necessari, per primera vegada, convocar un jurat extern, format per professionals del Museu de Solsona i l’artista berguedà Salvador Vinyes, que en fes la selecció. “La col·laboració d’aquest jurat també representa una garantia de qualitat de la mostra artística”, sosté Albert Colell.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: SOLSONA 
També et pot interessar:
SOLSONÈS
L’Ajuntament de Solsona treu a concurs dues places d’operari de brigada
SOLSONÈS
Solsona posa en marxa un portal interactiu dels pressupostos municipals
SOLSONÈS
La regidoria d’Educació de Solsona convoca una nova edició dels exàmens oficials de Cambridge

SOLSONÈS
Recollida de residus porta a porta al centre per Carnaval
SOLSONÈS
El Carnaval de Solsona combat les agressions
SOLSONÈS
Ja està disponible la ‘Guia de serveis de Solsona i comarca 2026’
Vista dels edificis del carrer Guimerà de Manresa
Manresa i Vic oferiran els primers estudis de grau en Dret a la Catalunya Central
AQUA RESMAT inaugura a Sallent la seva nova seu
Catalunya afronta un episodi de vent excepcional
El temporal de vent obliga a suspendre activitats a Manresa i el tancament del Parc de l'Agulla
Risc extrem de ventades a Catalunya: es limita la mobilitat i se suspèn l'activitat
L’Ajuntament de Solsona treu a concurs dues places d’operari de brigada
Sant Fruitós reuneix més de 300 participants en una Cursa dels Llebrers


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]