Dissabte 18 de maig de 2024
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

10 consells per a un consum més responsable en Nadal
L'Àrea de Comerç, Consum i Salut Pública de la Diputació de Barcelona fa una crida a practicar un consum reflexiu i informat durant les festes.
Ciutadans passejant durant la Fira de Nadal de Sant Celoni.

SOCIETAT / Redacció/ Sergi Vázquez  
20/12/2023 10:16
Manresa rep un ramat de cavalls i rucs en transhumància a la finca de Can Poc Oli
Gran participació en la trobada d’exalumnes del programa UniversiMés
Exposició "What if?", de la manresana Silvia Garcia Camps, a MoMa
La Diputació promou un model de contracte familiar per fer un bon ús del mòbil
Àpats familiars i regals protagonitzen aquests dies les compres i disparen la despesa de moltes famílies durant el mes de desembre. Experts de l'Àrea de Comerç, Consum i Salut Pública de la Diputació de Barcelona recomanen seguir certs consells per practicar un consum sostenible i segur també en aquestes dates:

Aposta pel comerç de proximitat: Com a client rebràs un tracte més personalitzat, i a més la teva despesa revertirà en el teu entorn immediat. A més, aquest tipus de comerços generen menys reclamacions. Busca ingredients de quilòmetre zero als mercats municipals: La província de Barcelona compta amb més de 90 mercats municipals amb 2.200 parades que donen feina a més de 4.800 persones i que garanteixen els ingredients de proximitat més frescos i els consells més propers per encertar amb les receptes dels tradicionals àpats d’aquestes dates.

Aprofita per redescobrir les fires locals: Desembre omple els municipis barcelonins de les tradicionals fires nadalenques: consulta quan i on són les més properes, i aprofita per comprar-hi regals i aliments artesans per a aquestes dates. Practica el consum informat: Llegeix les etiquetes per tenir clar el que compres: a més del preu, cal tenir en compte l’impacte ambiental, econòmic i social del producte. Fes un consum reflexiu: Són dates associades a moltes emocions, però cal ser conscients de quin és el pressupost que tenim i evitar comprar amb finançament productes que no siguin estrictament necessaris, per tal de prevenir el sobre endeutament a mig termini.

Escull bé a qui compres: No compris mai en pàgines web on no apareguin les dades de contacte de l'empresa. En el cas dels marketplaces (plataformes que agrupen l’oferta de diferents venedors) recorda que el responsable de la garantia serà el venedor de cada producte, i no el propi marketplace. Planifica les compres: No esperis a l’últim dia, i evitaràs pujades de preu.  Compara el preu en diversos establiments, o compara si hi ha altres productes de millor qualitat per preus semblants: et pots emportar sorpreses.

Garanties: La garantia dels productes nous és de 3 anys, tant si els compres en comerços físics com per internet. Els continguts digitals com programes informàtics, aplicacions, arxius de vídeo i àudio, música, videojocs i llibres electrònics tenen 2 anys de garantia. Recorda, però, que aquesta garantia no aplica si el venedor està ubicat fora de la Unió Europea.

Devolució dels diners: Assegura´t que els terminis de devolució són suficients per canviar els regals en cas que sigui necessari. Consulta sempre la política de devolucions de cada establiment, sigui físic o en línia. Tret que indiquin el contrari, els comerços presencials només estan obligats a tornar-te els diners si el que compres té algun defecte. En canvi, si compres per internet tens un mínim de 14 dies per  tornar el producte sense donar explicacions.

Reclama els teus drets: Tots els establiments han de tenir fulls oficials de queixa, reclamació i denúncia. El tiquet o la factura és imprescindible per reclamar: conserva'l. La Diputació de Barcelona, mitjançant el Servei de Suport a les Polítiques de Consum, dona suport tècnic i econòmic als municipis de la província per garantir els drets de la ciutadania en l’àmbit del consum. En el cas dels ajuntaments que no disposen de serveis propis de consum, la Diputació de Barcelona ofereix informació i assessorament a la ciutadania per resoldre conflictes de consum, i tramitació de denúncies i reclamacions, mitjançant les Unitats Mòbils d’Informació al Consumidor.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: CONSUM   NADAL 2023-24   DIBA 
També et pot interessar:
ACTUALITAT
Augmenta la despesa dels turistes a les comarques de Barcelona
MÚSICA
El festival Espurnes Barroques s’estén a l'Anoia, el Bages i el Berguedà
ACTUALITAT
La província de Barcelona registra 250.666 aturats a l'abril

CINEMA
Torna el Docs Barcelona, la gran festa del documental, també al territori
ACTUALITAT
L’ocupació turística en Setmana Santa es va situar al 60,5% a les comarques de Barcelona
CATALUNYA CENTRAL
Consum resol el 55% de les reclamacions a la Catalunya Central el 2023
Fent esport al Pont Nou
Guanyadors del III Concurs de fotografia “Flor de Sol” 2024
Diferents Tipus de Piscines i Noves Tendències
Bombolles sota pressió: la sequera desafia el sector del cava català
Augmenta la despesa dels turistes a les comarques de Barcelona
Gran participació en la trobada d’exalumnes del programa UniversiMés
Exposició "What if?", de la manresana Silvia Garcia Camps, a MoMa
La Diputació promou un model de contracte familiar per fer un bon ús del mòbil


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]