Dijous 09 de octubre de 2025
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

10 consells per a un consum més responsable en Nadal
L'Àrea de Comerç, Consum i Salut Pública de la Diputació de Barcelona fa una crida a practicar un consum reflexiu i informat durant les festes.
Ciutadans passejant durant la Fira de Nadal de Sant Celoni.

SOCIETAT / Redacció/ Sergi Vázquez  
20/12/2023 10:16
El BAXI Manresa troba al Nou Congost la primera victòria del curs
Fira Mediterrània reforça els vincles amb el territori en la 28a edició
Lliçó sobre les matemàtiques a la vida quotidiana
Propostes familiars d'aquesta tardor a Món Sant Benet
Àpats familiars i regals protagonitzen aquests dies les compres i disparen la despesa de moltes famílies durant el mes de desembre. Experts de l'Àrea de Comerç, Consum i Salut Pública de la Diputació de Barcelona recomanen seguir certs consells per practicar un consum sostenible i segur també en aquestes dates:

Aposta pel comerç de proximitat: Com a client rebràs un tracte més personalitzat, i a més la teva despesa revertirà en el teu entorn immediat. A més, aquest tipus de comerços generen menys reclamacions. Busca ingredients de quilòmetre zero als mercats municipals: La província de Barcelona compta amb més de 90 mercats municipals amb 2.200 parades que donen feina a més de 4.800 persones i que garanteixen els ingredients de proximitat més frescos i els consells més propers per encertar amb les receptes dels tradicionals àpats d’aquestes dates.

Aprofita per redescobrir les fires locals: Desembre omple els municipis barcelonins de les tradicionals fires nadalenques: consulta quan i on són les més properes, i aprofita per comprar-hi regals i aliments artesans per a aquestes dates. Practica el consum informat: Llegeix les etiquetes per tenir clar el que compres: a més del preu, cal tenir en compte l’impacte ambiental, econòmic i social del producte. Fes un consum reflexiu: Són dates associades a moltes emocions, però cal ser conscients de quin és el pressupost que tenim i evitar comprar amb finançament productes que no siguin estrictament necessaris, per tal de prevenir el sobre endeutament a mig termini.

Escull bé a qui compres: No compris mai en pàgines web on no apareguin les dades de contacte de l'empresa. En el cas dels marketplaces (plataformes que agrupen l’oferta de diferents venedors) recorda que el responsable de la garantia serà el venedor de cada producte, i no el propi marketplace. Planifica les compres: No esperis a l’últim dia, i evitaràs pujades de preu.  Compara el preu en diversos establiments, o compara si hi ha altres productes de millor qualitat per preus semblants: et pots emportar sorpreses.

Garanties: La garantia dels productes nous és de 3 anys, tant si els compres en comerços físics com per internet. Els continguts digitals com programes informàtics, aplicacions, arxius de vídeo i àudio, música, videojocs i llibres electrònics tenen 2 anys de garantia. Recorda, però, que aquesta garantia no aplica si el venedor està ubicat fora de la Unió Europea.

Devolució dels diners: Assegura´t que els terminis de devolució són suficients per canviar els regals en cas que sigui necessari. Consulta sempre la política de devolucions de cada establiment, sigui físic o en línia. Tret que indiquin el contrari, els comerços presencials només estan obligats a tornar-te els diners si el que compres té algun defecte. En canvi, si compres per internet tens un mínim de 14 dies per  tornar el producte sense donar explicacions.

Reclama els teus drets: Tots els establiments han de tenir fulls oficials de queixa, reclamació i denúncia. El tiquet o la factura és imprescindible per reclamar: conserva'l. La Diputació de Barcelona, mitjançant el Servei de Suport a les Polítiques de Consum, dona suport tècnic i econòmic als municipis de la província per garantir els drets de la ciutadania en l’àmbit del consum. En el cas dels ajuntaments que no disposen de serveis propis de consum, la Diputació de Barcelona ofereix informació i assessorament a la ciutadania per resoldre conflictes de consum, i tramitació de denúncies i reclamacions, mitjançant les Unitats Mòbils d’Informació al Consumidor.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: CONSUM   NADAL 2023-24   DIBA 
També et pot interessar:
ACTUALITAT
"Parla, t'escoltem", campanya per difondre als municipis els recursos per prevenir el suïcidi
ACTUALITAT
Calendari de setembre de les Unitats Mòbils d'Informació al Consumidor (UMIC)
MEDI AMBIENT
133 municipis més ja disposen de plànol de delimitació per prevenir incendis forestals

MEDI AMBIENT
Crida a la responsabilitat col·lectiva per prevenir els incendis forestals
ACTUALITAT
Drets i deures de bars i restaurants en les reserves i l'atenció
ACTUALITAT
Més d'una trentena de municipis rebran Punts Lila aquest agost
El Camí Oliba és molt més que un itinerari
El BAXI Manresa troba al Nou Congost la primera victòria del curs
L’Observatori Astronòmic de Castelltallat dedica la pròxima Nit Temàtica a les Constel·lacions
Adbisio ETL Global, patrocinador del waterpolo manresà
Salvador Busquets i Mariona Homs lideraran la nova executiva d’ERC al Bages
Fira Mediterrània reforça els vincles amb el territori en la 28a edició
Els centres sanitaris públics catalans es reforcen contra els atacs informàtics
Endesa visita la UPC Manresa per formalitzar la signatura del conveni de patrocini amb Dynamics


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]