Dilluns 10 de agost de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

Catorze pessebres clàssics i moderns concorren al concurs de Solsona
Els muntatges es poden veure en aparadors i llocs de fàcil visibilitat a peu de carrer fins al 6 de gener.
Catorze pessebres clàssics i moderns concorren al concurs de Solsona.

SOLSONÈS / Redaccio/ Sergi Vazquez  
24/12/2023 17:03
El conductor d'un turisme mor en una sortida de via a la BV-3008 a Fonollosa
Catalunya es prepara per a la nit més màgica i fosca de l'estiu, més enllà de l'eclipsi
Empats sense gols a Santa Coloma
Nou Atles de Varietats de Vinya de Catalunya
No només l’enllumenat dels carrers comercials ens recorda que estem en període de festes. També els pessebres que se situen a peu de carrer són un dels elements més tradicionals d’aquests dies. Catorze composicions s’han presentat al Concurs de pessebres de Solsona, convocat per la regidoria de Cultura. Des de dimecres i fins al dia de Reis es poden veure exposats en aparadors i indrets de fàcil visibilitat.

Són muntatges clàssics i moderns de les escoles de primària solsonines, el Centre Excursionista del Solsonès i famílies o ciutadans a títol particular. Les seves propostes són una demostració de la vasta capacitat de reinterpretar la representació plàstica del naixement de Jesús en aquesta manifestació tradicional tan nostrada. Com deia l’etnòleg i folklorista Joan Amades, veure els pessebres és com veure una maqueta de la nostra cultura. El regidor de Cultura, Albert Colell, es mostra satisfet de mantenir viva a Solsona una tradició que enguany commemora 800 anys –l’origen del pessebre es remunta al 1223 de la mà de sant Francesc d’Assís en una cova de Greccio (Itàlia).

Itinerari

L’Ajuntament ha elaborat un mapa dels pessebres amb un recorregut proposat per a qui no vulgui perdre-se’n cap que es pot descarregar del portal web municipal aquí o agafar en paper a l’OAC i a la biblioteca. La gran majoria es concentren al nucli antic, tot i que també n’hi ha al número 1 del carrer de Pompeu Fabra, a l’11 de Marià Fortuny, al 2 de Pere Màrtir Colomers, al 22 de la carretera de Bassella, al 38 de la carretera de Manresa i al 33 del carrer de les Alzineres. Els deu millors pessebres seran premiats amb 50 euros cadascun. Enguany farà de jurat el Club de lectura de la gent gran de Solsona. El veredicte es farà públic en l’acte de lliurament de premis dels concursos nadalencs, el 12 de gener a les set del vespre a la sala de plens municipal.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: NADAL 2023-24   SOLSONA 
També et pot interessar:
SOLSONÈS
El 3x3 de bàsquet de Solsona s’avança al 29 d’agost i estrena premis en metàl·lic
SOLSONÈS
Camerata Granados porta ‘Una nit a l’òpera’ al 45è Cicle de concerts d’estiu de Solsona
SOLSONÈS
El Miracle s'omple d'economia solidària rural

SOLSONÈS
Impulsen una cursa antiracista a Solsona per combatre els discursos d’odi
SOLSONÈS
S’obren les inscripcions als casals gratuïts de setembre de Solsona, Olius i Torà
SOLSONÈS
El Projecte Escola-Empresa connecta 420 joves amb les oportunitats laborals
Nou Atles de Varietats de Vinya de Catalunya
El conductor d'un turisme mor en una sortida de via a la BV-3008 a Fonollosa
Empats sense gols a Santa Coloma
El 3x3 de bàsquet de Solsona s’avança al 29 d’agost i estrena premis en metàl·lic
Catalunya es prepara per a la nit més màgica i fosca de l'estiu, més enllà de l'eclipsi
Es manté la previsió de pluges fortes dissabte a la tarda
Sant Fruitós posa en valor el patrimoni agrícola amb la restauració i exposició de peces històriques
Nova injecció de fons per reforçar les infraestructures de recerca de la UPC


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]