Diumenge 08 de febrer de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

Catorze pessebres clàssics i moderns concorren al concurs de Solsona
Els muntatges es poden veure en aparadors i llocs de fàcil visibilitat a peu de carrer fins al 6 de gener.
Catorze pessebres clàssics i moderns concorren al concurs de Solsona.

SOLSONÈS / Redaccio/ Sergi Vazquez  
24/12/2023 17:03
L'Ajuntament de Manresa inaugura a la plaça Bages el local del nou servei de bicicletes elèctriques
Manresa ha acollit la primera edició de l'Escola d'Hivern de la Xarxa d'Ateneus Cooperatius
Sant Vicenç acollirà la sortida de la segona etapa de la Volta femenina
Recollida de residus porta a porta al centre per Carnaval
No només l’enllumenat dels carrers comercials ens recorda que estem en període de festes. També els pessebres que se situen a peu de carrer són un dels elements més tradicionals d’aquests dies. Catorze composicions s’han presentat al Concurs de pessebres de Solsona, convocat per la regidoria de Cultura. Des de dimecres i fins al dia de Reis es poden veure exposats en aparadors i indrets de fàcil visibilitat.

Són muntatges clàssics i moderns de les escoles de primària solsonines, el Centre Excursionista del Solsonès i famílies o ciutadans a títol particular. Les seves propostes són una demostració de la vasta capacitat de reinterpretar la representació plàstica del naixement de Jesús en aquesta manifestació tradicional tan nostrada. Com deia l’etnòleg i folklorista Joan Amades, veure els pessebres és com veure una maqueta de la nostra cultura. El regidor de Cultura, Albert Colell, es mostra satisfet de mantenir viva a Solsona una tradició que enguany commemora 800 anys –l’origen del pessebre es remunta al 1223 de la mà de sant Francesc d’Assís en una cova de Greccio (Itàlia).

Itinerari

L’Ajuntament ha elaborat un mapa dels pessebres amb un recorregut proposat per a qui no vulgui perdre-se’n cap que es pot descarregar del portal web municipal aquí o agafar en paper a l’OAC i a la biblioteca. La gran majoria es concentren al nucli antic, tot i que també n’hi ha al número 1 del carrer de Pompeu Fabra, a l’11 de Marià Fortuny, al 2 de Pere Màrtir Colomers, al 22 de la carretera de Bassella, al 38 de la carretera de Manresa i al 33 del carrer de les Alzineres. Els deu millors pessebres seran premiats amb 50 euros cadascun. Enguany farà de jurat el Club de lectura de la gent gran de Solsona. El veredicte es farà públic en l’acte de lliurament de premis dels concursos nadalencs, el 12 de gener a les set del vespre a la sala de plens municipal.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: NADAL 2023-24   SOLSONA 
També et pot interessar:
SOLSONÈS
Recollida de residus porta a porta al centre per Carnaval
SOLSONÈS
El Carnaval de Solsona combat les agressions
SOLSONÈS
Ja està disponible la ‘Guia de serveis de Solsona i comarca 2026’

SOLSONÈS
Targeta per a persones que esperen la valoració de discapacitat
SOLSONÈS
Solsona bonifica l’ICIO a tres obres considerades d’interès especial
SOLSONÈS
L’OJC porta l’‘Univers Viñes’ al teatre comarcal de Solsona en un concert gratuït
Vistes del Pirineu nevat des de Pineda de Bages
El Covisa Manresa ha tret un punt en la seva visita al Municipal de Canet de Mar
La pujada del streaming pot portar a cancel·lacions o pirateria
L'Ajuntament de Manresa inaugura a la plaça Bages el local del nou servei de bicicletes elèctriques
Plantes d’interior més enllà de la decoració
La Upetita obre portes per presentar l’escola bressol a famílies interessades
Treballs a la vorera a l'avinguda de les Bases, entre els carrers Pere Vilella i Bernat de Sallent
Manresa ha acollit la primera edició de l'Escola d'Hivern de la Xarxa d'Ateneus Cooperatius


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]