Diumenge 08 de novembre de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

Genocidi a Ruanda protagonitza la nova edició del Memorial pels conflictes oblidats
El documental titulat “Víctimas de la impunitat, el otro genocidio a Ruanda” es podrà veure el dia 25 de gener, a les 7 de la tarda, a l'Espai Plana de l'Om, i comptarà amb l’assistència del seu director, Jon Cuesta, i l’advocat especialista en mediació Jordi Palou-Loverdos.
Imatge d'un dels actes del Memorial dels conflictes oblidats, celebrat el 2023 a la Casa Flors Sirera. Foto: AJM

MANRESA / Redaccio/ Sergi Vazquez  
20/01/2024 14:47
El Kids&Us Manresa aconsegueix la primera a l'ACB en un partit d'infart
El Kapla al Museu amplia les activitats educatives i recupera la construcció cooperativa de la Mandala
Detenen un home per 16 robatoris amb força en establiments
L'Ajuntament de Calaf manté sense increments els impostos i les taxes
L’Espai Plana de l’Om de Manresa acollirà dijous vinent, 25 de gener, una nova edició del  Memorial pels conflictes oblidats en record de la cooperant manresana Flors Sirera en el 27è aniversari del seu assassinat, i ho farà amb la projecció del documental Víctimas de la impunidad, el otro genocidio de Ruanda, un treball on es fa una anàlisi colpidora sobre la tràgica història de les poblacions civils hutu i twas que van ser víctimes de crims comesos per militars del Front Patriòtic Ruandès durant els anys 1990 i 1998.

El Memorial pels conflictes oblidats se celebrarà a les 7 de la tarda i comptarà amb la presència i participació del director del documental, el periodista Jon Cuesta, i de l’advocat especialista en mediació, Jordi Palou-Loverdos, que porta la querella sobre el cas de la cooperant Flors Sirera, convidats que aprofundiran sobre els fets narrats i l’actualitat de la situació als Grans Llacs de l’Àfrica.

L’acte clourà amb un tancament musical amb Tiktoxing, un jove raper que va guanyar el concurs de rap en català del 2023 que organitza la regidoria de Joventut de l’Ajuntament de Manresa i l’Stalow Fest a la ciutat amb la cançó Actua pel món, i que presentarà una nova cançó creada expressament per l’ocasió.

La nova edició del Memorial és organitzada per l’Ajuntament de Manresa, el Consell de Solidaritat i Inshuti, entitat que treballa per la solidaritat als Grans Llacs de l’Àfrica, denunciant la vulneració dels drets humans i fa xarxa amb entitats que treballen per la pau a la zona.  L’acte compta amb el suport de Cineclub Manresa.

27è aniversari de l’assassinat de la cooperant manresana Flors Sirera

Flors Sirera Fortuny va ser assassinada a Ruanda fa 27 anys, el 18 de gener de 1997, per militars ruandesos del Front Patriòtic Ruandès quan tenia 33 anys. La causa de l’atac va ser que havia estat testimoni de massacres comeses pel FPR i ho va denunciar públicament. També van morir els seus companys de l’ONGD Metges del Món, el metge Manuel Madrazo i el fotògraf Luis Valtueña.

Des de l’any 2005 l’Ajuntament de Manresa dona suport a la querella transnacional, que continua oberta per investigar els assassinats  i aclarir els fets demanant responsabilitats als implicats. El memorial pels conflictes oblidats, celebrat anualment, és un moment important per fer memòria de tots els conflictes armats que hi ha arreu del món, 33 conflictes armats i 108 escenaris de tensió (2022), el més elevat en dècades, i recordar les víctimes i el treball que es fa per a la seva resolució pacifica, mediant per la justícia i la defensa dels drets humans.  



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: GENOCIDI A RUANDA   MANRESA 
També et pot interessar:
BÀSQUET
El Kids&Us Manresa aconsegueix la primera a l'ACB en un partit d'infart
FUTBOL
Empat amb regust amarg del Covisa Manresa al Pavelló Nou
WATERPOLO
Una remuntada final de fe i orgull dona al CN Manresa la victòria a Saragossa

LA FOTO DEL DIA
Espai Quico Mestres, tres mirades sobre la ciutat
ACTUALITAT
Supercoop Manresa estrena ‘Basicoop’
MANRESA
La innovació en salut i social al Bages serà l'eix de la jornada de reflexió del col·lectiu 3Ct
Espai Quico Mestres, tres mirades sobre la ciutat
38a edició de la Cursa de l'Alba amb sortida i arribada a Collbató
Una remuntada final de fe i orgull dona al CN Manresa la victòria a Saragossa
Empat amb regust amarg del Covisa Manresa al Pavelló Nou
El Kids&Us Manresa aconsegueix la primera a l'ACB en un partit d'infart
El Kapla al Museu amplia les activitats educatives i recupera la construcció cooperativa de la Mandala
Els Canals d’Urgell, protagonistes del «Calendari dels Pagesos» del 2027
Detenen un home per 16 robatoris amb força en establiments


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]