Dimarts 12 de maig de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

Personal de neteja i administratius, els perfils més buscats
Aquests serveis impulsats per la Diputació de Barcelona van gestionar el 2023 més de 36.000 insercions laborals, un 6,5% més que l'any anterior.
Personal de neteja i administratius, els perfils més buscats.

ACTUALITAT / Redacció/Sergi Vàzquez   
22/02/2024 15:03
El BAXI Manresa cedeix massa i acaba perdent a Andorra
El barri del Passeig i Rodalies serà el protagonista del pròxim Alcalde als Barris
Solsona homenatja la gent gran amb una vintena d’activitats
Millores a la piscina municipal de Calaf per a la temporada d'estiu
Els Serveis Locals d'Ocupació, impulsats per la Diputació de Barcelona, van atendre el 2023 un total de 105.318 demandants d'ocupació i van assolir 36.057 insercions laborals, un 6,5% més que l'any anterior. La taxa d'inserció laboral es va situar en el 25,5%. Aquests serveis van atendre l'any passat 18.643 empreses i van gestionar 25.254 ofertes de feina, de les quals un 55% demanava com a requisit un nivell d'estudis obligatoris, el 34,1% estudis postobligatoris i el 10,4% estudis universitaris. Els perfils més sol·licitats el 2023 als Serveis Locals d'Ocupació a la província de Barcelona van ser personal de neteja (9,59%) i perfils administratius amb atenció al públic (8,4%), seguits per venedors de botigues i magatzems (4,83%), peons de transport (4,22%), peons d'indústries manufactureres (4,09%), cambrers (3,41%), ajudants de cuina (2,51%), auxiliars d'infermeria (2,44%), cuiners (2,03%) i cura de persones a domicili (1,99%). Aquestes dades s'extreuen de les ofertes de feina publicades al web de la Xarxa de Serveis Locals d'Ocupació, impulsada per la Diputació de Barcelona. Aquest web gestiona més de 1.000 ofertes cada dia i va rebre l'any passat 3,5 milions de visitants únics amb gairebé 10 milions de pàgines vistes.

El perfil dels demandants d'ocupació i les empreses

Els Serveis Locals d'Ocupació (SLO) són dispositius que els ajuntaments i altres ens locals posen al servei de la ciutadania per tal de millorar l'ocupabilitat de les persones i establir vincles amb les empreses per detectar-ne les necessitats, oferir-los assessorament especialitzat i cobrir la demanda dels perfils professionals que requereixen. Actualment, els 149 Serveis Locals d'Ocupació de la província de Barcelona donen cobertura a un total de 265 municipis de la demarcació.

Dels 105.318 demandants d'ocupació atesos el 2023 als Serveis Locals d'Ocupació, el 56,5% eren dones. Per edats, la majoria (42,7%) tenia entre 30 i 49 anys, mentre que un 29,9% tenia més de 40 anys, un 20,9% de 20 a 29 anys i només un 6,5% era menor de 20 anys. El 31,4% d'aquests demandants era usuari dels Serveis Locals d'Ocupació des de feia més de 5 anys, mentre que el 30,3% portava menys d'un any al servei; un 23,9% portava entre 1 i 3 anys, i el 14,4% entre 3 i 5 anys.

En relació amb les 18.843 empreses ateses als Serveis Locals d'Ocupació de la província el 2023, la majoria (73,5%) eren del sector serveis, seguit a molta distància per la indústria (18,7%), construcció (5,3%) i agricultura (2,5%). El 80,3% de les empreses tenia menys de 50 treballadors. Pel que fa al territori, les comarques amb una taxa d'inserció laboral més alta el 2023 van ser els del Baix Llobregat (25,8%), Alt Penedès (26%) i Vallès Occidental (25,5%).



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: DIBA 
També et pot interessar:
ACTUALITAT
76 municipis rebran la visita de les UMIC durant aquest mes d'abril
ACTUALITAT
Sant Miquel del Fai reobre a partir del 21 de març i es podrà visitar tots els dies
BAGES
Fonollosa rep el projecte per a la restauració de la sagristia de l’església de Sant Vicenç

ACTUALITAT
Les UMIC visitaran 60 municipis durant el mes de gener
ACTUALITAT
Decàleg per comprar joguines segures, responsables i respectuoses amb el mediambient
ACTUALITAT
"Parla, t'escoltem", campanya per difondre als municipis els recursos per prevenir el suïcidi
Tirades socials de pistola i carrabina al Club Tir Precisió Manresa
Campionat d'Espanya d'atletisme sub16 per sel.leccions autonòmiques
El BAXI Manresa afronta un nou repte amb la visita a Fontajau
El barri del Passeig i Rodalies serà el protagonista del pròxim Alcalde als Barris
Solsona homenatja la gent gran amb una vintena d’activitats
Millores a la piscina municipal de Calaf per a la temporada d'estiu
El cartell de l'ExpoBages
Sousa, subcampió d'Espanya sub23 en 10000mll


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]