Dijous 01 de octubre de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

'El gat Tabby i altres històries felines'
Atractiva dosi de cinema d'animació infantil.
'El gat Tabby i altres històries felines'.

Joan Millaret i Valls | @joanmillaret / AMIC  
03/03/2024 09:48
El Kids&Us planta cara a Salònica
Manresa obre les inscripcions per participar a la Cavalcada de Reis 2027
El Servei Territorial de Cirurgia d’Althaia consolida el model de treball
Tres places per a Tresoreria, equipaments culturals i Escola de Música
El migmetratge britànic 'El gat Tabby' de Jac Hamman i Sarah Scrimgeour, adaptació animada d'un conte per la quitxalla de Julia Donaldson i Axel Scheffer, ens presenta un cantant de carrer, Fred, i un gat tigrat, Tabby, els quals interpreten diversos temes en un carrer de Londres. Però un dia el gat cantant Tabby coneix una gateta, Guant, mentre l'home pateix un accident i els dos amics acaben separats. Així Tabby esdevindrà un gat casolà al costat de Guant mentre Fred reprèn sol la música al carrer un cop recuperat de l'ensurt. 'El gat Tabby' és una bonica lliçó d'amistat i de vida plena de calidesa i d'emoció.

'El gat Tabby' es complementa amb una sèrie de curtmetratges animats europeus de diverses procedències i diferents estils amb protagonisme exclusiu d'altres gats. La peça d'animació txeca 'Erwin' del director Petr Jindra ens presenta en una animació més angulosa un gat amant de les caixes que s'entesta a viure en un microones que acaba de comprar la mestressa de la casa. 'Gat i ocell' de l'alemanya Francha Sachse recull la relació d'un gat i un ocell en una peça breu d'animació mig abstracte on prevalen la depuració de les formes i el blanc i negre.

Completen aquest recopilatori felí la colorista 'Gat' de l'alemanya Julia Ocker sobre un gat cuiner que vol preparar una recepta amb uns ratolins dels quals es farà amic com si fos una rèplica a la batussa dels eterns enemics 'Tom i Jerry' de William Hanna i Joseph Barbera. Però la peça més rodona i perfecta de totes és el darrer treball, 'El gat i l'arna' de la cineasta India Bernardo, producció canadenca-britànica. Aquí tenim un gat blanc domèstic que intenta fer una migdiada en un sofà i acaba vivint una increïble aventura plena d'imaginació i de fantasia amb una arna blava que li fa la guitza.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: GAT TABBY   CINEMA 
També et pot interessar:
CINEMA
‘El amor que permanece’ de Hlynur Pálmason
MANRESA
Manresa desvela els títols de les pel·lícules de la nova edició de Cinema a la fresca en català
MANRESA
10 anys com a plató de cinema amb xifres rècord de dies de rodatge i la nova Gala Plácido

SOCIETAT
El respecte a la diversitat, protagonista de la Mostra de Cinema Espiritual de Catalunya
MANRESA
El cinema a la fresca en català clou quatre mesos d'activitat per promoure la llengua i la cohesió social
MANRESA
Manresa impulsa el català amb Cinema a la fresca a Vic-Remei, la Balconada, el Xup i la Mion
El Kids&Us planta cara a Salònica
El carrer Guimerà moll de la pluja
Una trentena d’empreses participen en el tercer esmorzar empresarial de l’any
L'Ajuntament explicarà les ajudes del Pla de Barris per rehabilitar habitatges
La Festa de les Persones Grans de dissabte es trasllada a l'Anònima
Manresa homenatja l'artista Ferran Costa Duran amb una exposició participativa
Manresa obre les inscripcions per participar a la Cavalcada de Reis 2027
El Servei Territorial de Cirurgia d’Althaia consolida el model de treball


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]