Dijous 12 de febrer de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

Creix un 12% el nombre d’altes d’autònoms i societats als Punts PAE
Aquests serveis, que permeten constituir les formes jurídiques més habituals de manera telemàtica i gratuïta, van fer 1.454 altes d'activitat a la província de Barcelona el 2023. El 38% de les altes d'autònoms i el 69% de les de societats limitades es van trametre en menys d'1 dia.
Imatge d'un Punt d'Atenció a l'Emprenedoria a Terrassa.

ACTUALITAT / Redacció/Sergi Vàzquez   
24/03/2024 15:00
El Govern aixeca la restricció de mobilitat i manté la resta de mesures del VENTCAT fins a les 20 hores
Afectacions de trànsit amb motiu de la celebració del Festival Jardins de Llum
Solsona millora les instal·lacions de pàdel
L’alumnat de Gestió Administrativa de Lacetània es forma en educació financera
Els Punts d'Atenció a l'Emprenedoria de la província de Barcelona van trametre el 2023 un total de 1.454 altes d'activitat (1.100 autònoms i 354 societats), un 12% més que l'any anterior. També van tramitar 176 baixes d'empreses, principalment autònoms, xifra lleugerament inferior a les 183 baixes tramitades el 2022. Els ens locals amb més activitat el 2023 van ser els Punts d'Atenció a l'Emprenedoria de l'Ajuntament de Castelldefels amb 148 altes, la Mancomunitat Penedès-Garraf amb 132 altres, i l'Ajuntament de Sabadell amb 122 altes.

Pel que fa al temps de tramitació, el 38% de les altes d'autònoms es van tramitar en menys d'1 dia, el 30% entre 1 i 5 dies, el 16% entre 5 i 10 dies i el 6% més de 10 dies. En el cas de les societats civils, el 100% es va gestionar en menys d'1 dia. En relació amb les societats limitades, el 69% es va tramitar en menys d'un dia, el 17% entre 1 i 5 dies, el 8% entre 5 i 10 dies, i el 6% en més de 10 dies.

Des de fa 10 anys, la Diputació de Barcelona té signat un Conveni amb el Ministeri d'Indústria, Energia i Turisme per facilitar que les entitats locals esdevinguin Punt d'Atenció a l'Emprenedoria. Aquests punts són oficines autoritzades pel Ministeri que tramiten la constitució de les formes jurídiques més habituals de manera telemàtica i gratuïta.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: PAE   DIBA 
També et pot interessar:
ACTUALITAT
Les UMIC visitaran 60 municipis durant el mes de gener
ACTUALITAT
Decàleg per comprar joguines segures, responsables i respectuoses amb el mediambient
ACTUALITAT
"Parla, t'escoltem", campanya per difondre als municipis els recursos per prevenir el suïcidi

ACTUALITAT
Calendari de setembre de les Unitats Mòbils d'Informació al Consumidor (UMIC)
MEDI AMBIENT
133 municipis més ja disposen de plànol de delimitació per prevenir incendis forestals
MEDI AMBIENT
Crida a la responsabilitat col·lectiva per prevenir els incendis forestals
El campanar de la Seu, un capvespre
Unió de Pagesos dona el tret de sortida a la campanya d'eleccions al camp
El nedador del CN Manresa Joan Perramon ha estat convocat amb la Selecció Catalana
L’alcalde de Manresa visita la Llar Mion per aprofundir en la realitat de les llars residencials per a adults
El Govern aixeca la restricció de mobilitat i manté la resta de mesures del VENTCAT fins a les 20 hores
Afectacions de trànsit amb motiu de la celebració del Festival Jardins de Llum
El BAXI Manresa guanya a Hamburg en un partit d'alta anotació
El VENTCAT es manté en alerta mentre el vent comença a perdre intensitat progressivament


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]