Dimarts 23 de juny de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

L'Ajuntament de Manresa obre al públic la Torre de Santa Caterina
Un cop finalitzades les obres per restaurar l’edificació original, revertir les patologies que l’afectaven i construir un mirador interior, l’Ajuntament de Manresa l’obre al públic tots els dissabtes, diumenges i festius a partir del 29 de març.
El mes de febrer es va fer una jornada de visites ciutadames a la Torre. Foto: AJM

MANRESA / Redacció/Sergi Vàzquez   
23/03/2024 17:11
Demanen prudència avui dilluns en el pic de temperatures més extremes a gran part del país
L'Ajuntament de Manresa demana prudència a la ciutadania davant l'onada de calor intensa
Festes de Sant Pere de la Carretera de Santpedor de Manresa
Campanya de publicitat institucional d'Incendis Forestal
A partir del pròxim divendres, 29 de març, l’Ajuntament de Manresa obrirà al públic la Torre de Santa Caterina, un cop finalitzades les obres de restauració i de construcció d’un mirador interior per recuperar el  punt de vista que hauria tingut originalment. La ciutadania podrà visitar i gaudir des d’aquest mirador de les millors vistes panoràmiques de Manresa tots els dissabtes, diumenges i festius de 10 a 19 h (a la tardor i l’hivern s’escurçarà fins a les 17 h).

Així mateix, cada primer diumenge de mes, d’abril a juliol -7 d’abril, 5 de maig, 2 de juny i 7 de juliol, membres del Centre d’Estudis del Bages faran visites guiades per explicar la història de la torre i el seu entorn i explicar les obres realitzades Aquestes quatre visites guiades es faran de 10 a 12 h del matí i no caldrà fer inscripció prèvia.

Les obres a la Torre Santa Caterina es van iniciar el juliol del 2023 i van finalitzar el gener de 2024.  El 10 de febrer passat, ja es van organitzar diverses visites ciutadanes per donar a conèixer els treballs fets i que van aplegar dues-centes cinquanta persones.  L’actuació realitzada era necessària per revertir les patologies que afectaven la torre, restaurar-la i obrir-la al públic com a lloc on poder contemplar la ciutat, amb la instal·lació d’una escala interior amb plataforma circular. Les obres han tingut un cost de 246.233 euros, provinents dels fons Next Generation en el marc del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència (PRTR) i d’una subvenció del Departament de Cultura de la Generalitat. Les obres han anat a càrrec de l’empresa Récop, amb la intervenció arqueològica de InSitu i la col·laboració d’Enginyeria Làrix, autors del projecte del mirador interior. La idea original de construir el mirador és de l’artista Marc Sellarès.

La Torre de Santa Caterina, declarada Bé Cultural d’Interès Nacional, va ser construïda durant la primera guerra Carlina, el 1839. Gràcies a la seva situació geogràfica, és una de les principals referències visuals de la ciutat de Manresa. Forma part de la xarxa de punts d’interès de l’Anella Verda de Manresa i diversos dels seus recorreguts senyalitzats hi passen. La Torre de Santa Caterina és també la porta d’entrada a la ciutat del Camí Ignasià, l’indret per on Ignasi de Loiola va arribar a Manresa fa 502 anys.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: TORRE SANTA CATERINA   MANRESA 
També et pot interessar:
MANRESA
L'Ajuntament de Manresa demana prudència a la ciutadania davant l'onada de calor intensa
LA FOTO DEL DIA
Una vesprada des del mirador de la Balconada
MANRESA
Afectacions de trànsit per la revetlla infantil a la plaça Major

MANRESA
Manresa participa a Europa en tres projectes urbans de referència
MANRESA
Afectacions de trànsit a carrers del Centre Històric amb motiu del rodatge d'una sèrie
CULTURA
La diada castellera de colles de l'eix, omple la plaça Major
Una vesprada des del mirador de la Balconada
Les IX Jornades Althaia baten rècord de participació i posen el focus en el treball en xarxa
Campanya de publicitat institucional d'Incendis Forestal
Sant Fruitós de Bages reuneix professionals de l’arquitectura i el patrimoni cultural
Solsona commemora el 28J amb activitats per reivindicar la diversitat a la ruralitat
Demanen prudència avui dilluns en el pic de temperatures més extremes a gran part del país
Projectes de l'alumnat de Manresa, guardonats a la 20a edició dels Premis Nous i Noves Professionals
L'Ajuntament de Manresa demana prudència a la ciutadania davant l'onada de calor intensa


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]