Dilluns 10 de agost de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

Althaia desplega el servei de transfusió de sang a domicili a pacients en situació de fragilitat
El servei s’ofereix a pacients en situació de fragilitat o dificultat de mobilitat que d’aquesta manera s’estalvien el desplaçament a l’hospital.
Althaia desplega el servei de transfusió de sang a domicili a pacients en situació de fragilitat.

SANITAT / Redacció/Sergi Vàzquez   
03/04/2024 15:40
El conductor d'un turisme mor en una sortida de via a la BV-3008 a Fonollosa
Catalunya es prepara per a la nit més màgica i fosca de l'estiu, més enllà de l'eclipsi
Empats sense gols a Santa Coloma
Nou Atles de Varietats de Vinya de Catalunya
La Unitat d’Hospitalització a Domicili (UHaD) de la Fundació Althaia ofereix, en col·laboració amb el Banc de Sang i Teixits, el servei de transfusió de sang a domicili a persones en situació de dependència o dificultat de mobilitat. La implantació d’aquest servei evita desplaçaments a l’hospital a un perfil de persones en situació de fragilitat i, a la vegada, facilita que siguin atesos en un entorn molt més amable i familiar i, per tant, que millori la seva qualitat de vida.

Les transfusions de sang a domicili van a càrrec d’un equip de la UHaD format per un professional mèdic i un d’infermeria, que es trasllada al domicili del pacient per realitzar-la. El procés es porta a terme en coordinació amb el Banc de Sang i Teixits. Els pacients que opten a aquest nou servei són persones amb problemes de salut hematològics crònics, com poden ser anèmies o càncer, que reben tractament transfusional de forma programada, que tenen dificultats per desplaçar-se i que no han fet mai cap tipus de reacció transfusional. L’hematòleg de Sant Joan de Déu, el metge de la UHaD i l’hematòleg del Banc de Sang determinen si una persona pot ser candidata a rebre el tractament a domicili.

No tots els pacients crònics i en situació de fragilitat són aptes per poder rebre una transfusió a casa. S’han de complir certs requisits. Per una banda, han de viure a un màxim de 10-15 minuts en vehicle de l’Hospital Sant Joan de Déu de Manresa per tal de facilitar que, en cas de necessitat, el pacient pugui ser atès de forma urgent. Per això el servei s’ofereix a persones residents a Manresa, Sant Joan de Vilatorrada, Sant Fruitós de Bages, Castellgalí, Sant Vicenç de Castellet, Santpedor, Navarcles i Sallent. D’altra banda, és imprescindible que els pacients a qui es fa una transfusió sanguínia estiguin acompanyats per un familiar que haurà rebut informació per tal de saber com actuar en cas de necessitat.

L’aposta pels serveis d’hospitalització domiciliària

La transfusió a casa és un dels serveis que s’afegeix a l’UHaD d’Althaia, que en els darrers anys ha incrementat l’activitat. Es tracta d’una alternativa a l’hospitalització convencional en què els pacients són atesos al seu domicili, en un entorn molt més familiar i amable i amb la mateixa qualitat i seguretat. En aquest cas, els professionals de l’equip s’han format per portar a terme aquests tipus de procediments. Tot i que no són complexos, cal que els professionals sàpiguen com actuar davant d’una eventual reacció adversa i haver d’administrar un tractament farmacològic de xoc. El procés s’inicia el dia abans quan un professional d’infermeria de la UHaD es trasllada al domicili del pacient per treure-li una mostra, que envia al Banc de Sang, i li canalitza la via per on es farà la transfusió. Des del Banc de Sang es fan les proves i es prepara la sang compatible per a aquell pacient.

L’endemà al matí, el Banc de Sang entrega la bossa de sang a l’equip de la UHaD que es trasllada al domicili. Allà, els professionals mèdics i d’infermeria comproven que el malalt està orientat i estable i comencen a transfondre-li sang. Quan veuen que no hi ha complicacions, el pacient es queda amb el familiar que controlarà el procés. Els professionals assistencials tornen al cap de dues hores, que és el temps aproximat per transfondre la bossa. L’endemà el pacient rep una trucada de la UHaD per comprovar el bon estat de salut del pacient i donar-li l’alta. Abans de la posada en marxa d’aquest servei, les transfusions de sang planificades es realitzaven únicament a l’Hospital de dia mèdic de l’Hospital Sant Joan de Déu, on els pacients amb dificultat de mobilitat arribaven en ambulància. Des del maig del 2022, que és quan es va iniciar el servei, la UHaD d’Althaia ha realitzat un total de 28 transfusions a domicili.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: ALTHAIA   SANITAT 
També et pot interessar:
SANITAT
La Unitat d’Addiccions Comportamentals d'Althaia compleix 20 anys
SANITAT
L’Hospital Sant Joan de Déu estrena un nou accés a l’Àrea de Radiologia
ACTUALITAT
Althaia i el Parc de la Séquia impulsen un projecte d’horticultura

ACTUALITAT
El Centre Residencial La Llum celebra el 24è aniversari
SANITAT
L’artteràpia com a aliada en la salut emocional de persones amb càncer
SANITAT
En 20 anys, el Codi ictus s’ha activat a Althaia prop de 5.000 vegades
Nou Atles de Varietats de Vinya de Catalunya
El conductor d'un turisme mor en una sortida de via a la BV-3008 a Fonollosa
Empats sense gols a Santa Coloma
El 3x3 de bàsquet de Solsona s’avança al 29 d’agost i estrena premis en metàl·lic
Catalunya es prepara per a la nit més màgica i fosca de l'estiu, més enllà de l'eclipsi
Es manté la previsió de pluges fortes dissabte a la tarda
Sant Fruitós posa en valor el patrimoni agrícola amb la restauració i exposició de peces històriques
Nova injecció de fons per reforçar les infraestructures de recerca de la UPC


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]