Dimarts 17 de març de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

Unió de Pagesos demana un peritatge urgent de les pèrdues en la collita de vinya
El sindicat xifra l'import total dels danys econòmics al voltant dels 6 milions d'euros.
Unió de Pagesos demana un peritatge urgent de les pèrdues en la collita de vinya a l'Anoia, l'Alt Penedès i el Bages.

MEDI AMBIENT / Redacció/Sergi Vàzquez   
04/06/2024 16:28
Manresa presenta un programa de Setmana Santa que combina tradició, música i solemnitat
El Servei d'Atenció Domiciliària de Manresa incorpora la realitat virtual
Primera Jornada de comunicació local i comarcal reunint a tot el sector
Healthy Communities 2030 publica el seu primer article científic
Unió de Pagesos alerta de les afectacions, especialment en el cultiu de la vinya, de les pedregades del passat dia 1 de juny a les comarques de l'Alt Penedès, l'Anoia i el Bages i demana que se'n faci un peritatge urgent per tal de poder tramitar els ajuts a les explotacions afectades. Segons els càlculs del sindicat, les pèrdues econòmiques totals en la collita d'enguany es podrien enfilar entre els 5 i 6 milions d'euros.

Les pedregades de dissabte passat van causar entre el 70 i el 100% de pèrdues de collita en finques sobretot de Maians i Castellfollit del Boix (Bages), però també a Castellolí, la Torre de Claramunt, Mediona i Òdena (Anoia) i entre Guardiola de Font-rubí, Sant Quintí de Mediona, Sant Martí de Sarroca,  Pacs del Penedès, Vilafranca del Penedès, Santa Margarita dels Monjos i Castellet i la Gornal (Alt Penedès). En total, les afectacions en aquesta darrera comarca es concentren en una franja de territori que, de nord a sud, s'estén en una superfície aproximada d'unes 1.200 Ha de terreny. Unió de Pagesos avisa, també, que les pedregades de dissabte poden haver causat no només pèrdues a les vinyes per a la collita d'enguany sinó també a la collita de l'any que ve, a causa dels cops de pedra que van rebre els sarments dels ceps.
 
Ajuts reals

Davant d'aquest escenari, el sindicat demana a Agroseguro la màxima celeritat per valorar els danys per poder indemnitzar de manera justa la pagesia afectada. En aquest sentit, Unió de Pagesos també demana a l'asseguradora que actualitzi els seus càlculs i que tinguin en compte de cara el futur els valors dels preus actuals del raïm, per damunt dels 60 cèntims/kg ja que els preus que contempla actualment se situen en la meitat d'aquest import. Al mateix temps, Unió de Pagesos també insta el Departament d'Acció Climàtica, Alimentació i Agenda Rural a que valori els danys per poder establir ajuts directes als afectats i que ho tingui en compte per l'adequació de la fiscalitat de l'IRPF de l'exercici 2024.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: UNIO DE PAGESOS   VINYA 
També et pot interessar:
ACTUALITAT
Unió de Pagesos dona el tret de sortida a la campanya d'eleccions al camp
ACTUALITAT
Exposició fotogràfica que recorre més de 50 anys d'acció sindical al Bages
MEDI AMBIENT
Unió de Pagesos col·lapsa l'Eix Transversal amb tractors

MEDI AMBIENT
Demanem al Govern que abordi de manera estructural les mancances de gestió forestal
MEDI AMBIENT
Ajuts per a oví greument afectat per llengua blava
MEDI AMBIENT
Demanen a Sallent que modifiqui el seu POUM en defensa del sector agrari
La Junta de la Séquia i Aigües Manresa reforcen la protecció del llac de l’Agulla
Nature in English: una proposta original i educativa
Ple total a la presentació del nou grau en Dret que s'impartirà a partir del curs 26-27 a UManresa
Manresa presenta un programa de Setmana Santa que combina tradició, música i solemnitat
El Servei d'Atenció Domiciliària de Manresa incorpora la realitat virtual
Primera Jornada de comunicació local i comarcal reunint a tot el sector
Healthy Communities 2030 publica el seu primer article científic
Trobada de la gent de la pedra seca a la DO Pla de Bages



 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]