Dimarts 17 de març de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

El COAC s’adhereix a la plataforma que demana l’estudi pel desdoblament de la C-55
La Demarcació de les Comarques Centrals del Col·legi d’Arquitectes de Catalunya defensa una visió estratègica en què el desdoblament d’aquest tram de carretera formi part d’un pla ambiciós de millora de les infraestructures de transport públic per al territori.
El COAC s’adhereix a la plataforma que demana l’estudi pel desdoblament de la C-55.

ACTUALITAT / Redacció/Sergi Vàzquez   
13/06/2024 15:08
El BAXI Manresa cau a Granada
El Centre d'Esports Manresa líder provisional de Tercera
La Carretera de Santpedor inicia una nova etapa
El CN Manresa cau a Madrid contra el Concepción
La Demarcació de les Comarques Centrals del Col·legi d’Arquitectes de Catalunya s’adhereix a la plataforma ciutadana que demana el desdoblament de la C-55 entre Manresa i Castellbell i el Vilar. L’adhesió és fruit del debat intern del COAC generat durant les darreres setmanes i d’un treball en què el col·lectiu d’arquitectes ha fet unes aportacions que han estat incorporades al manifest de la plataforma. El COAC defensa que el desdoblament de la via ha de formar part del compromís i una millora compartides per promoure totes les infraestructures de transport públic i de mobilitat activa que facin viable l’assoliment d’una veritable mobilitat sostenible i descarbonitzada.

Pel que fa a les aportacions concretes, es planteja la necessitat que l’estudi de viabilitat del traçat 2+2 calculi la petjada de carboni, tant de la construcció de la futura via, com del seu manteniment i funcionament diari, i incorpori en el seu disseny les mesures adequades per reduir-la o compensar-la.

El col·lectiu d’arquitectes també ha inclòs en el manifest la importància que aquest estudi del traçat 2+2 tingui en compte la possible connexió amb el node ferroviari que es projecta a Sant Vicenç de Castellet a través del futur intercanviador de referència a les Comarques Centrals per a les línies de RENFE i Ferrocarrils.

Estratègia integral

Finalment, el COAC també ha incorporat una visió estratègica global en què la mobilitat sigui integral, que arribi a tots els sistemes de transport públic i que articuli una veritable xarxa de pobles i ciutats sostenibles en el marc d’una regió competitiva i atractiva per viure-hi.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: COAC   C-55 
També et pot interessar:
CATALUNYA CENTRAL
La Demarcació de les Comarques Centrals del COAC visita Grup Boix
ACTUALITAT
Jornada de reflexió sobre el futur del ferrocarril
CATALUNYA CENTRAL
Sessió informativa per a la redacció de Plans Especials d'Usos i Activitats

CATALUNYA CENTRAL
L’edificació a les Comarques Centrals augmenta i registra la millor xifra
ACTUALITAT
Manresa acull l’exposició “Paisatges Habitacionals”
ACTUALITAT
Més d’un centenar de professionals es reuneix a Manresa en la Trobada d’Arquitectes
La Carretera de Santpedor inicia una nova etapa
El CN Manresa cau a Madrid contra el Concepción
Adrià Caso, 7è en l'estatal sub18
Arbres florits al Parc de l'Agulla
El BAXI Manresa cau a Granada
Triomf clau del CN Manresa Fibracat al Vallès per seguir lluitant pel tercer lloc
Partidàs del Covisa Manresa que surt del descens per primer cop en tota la temporada
El Centre d'Esports Manresa líder provisional de Tercera



 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]