Dissabte 07 de novembre de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

ERC arrenca el compromís del ministeri de vivienda
El portaveu adjunt d'Esquerra Republicana al Senat, Josep Maria Reniu ha preguntat a la ministra de vivienda i Agenda Urbana, Isabel Rodrígez sobre "si el Govern té previst ampliar el termini de justificació de l'execució de les subvencions del Programa d'Impuls a la Rehabilitació dels Edificis Públics (PIREP1)", ja que com ha assenyalat Reniu ciutats com Manresa o Moià, amb unes subvencions de 3 milions d'euros o 1,4 milions d'euros respectivament, tindran un problema per justificar aquestes inversions a 30 de novembre de 2024".
ERC arrenca el compromís del ministeri de vivienda per donar solucions als problemes detectats amb el programa PIREP1.

POLÍTICA / Redacció/Sergi Vàzquez   
13/06/2024 15:22
Manresa ha rebut 13,7 milions d'euros dels fons Next Generation per impulsar projectes i actuacions
El Circo Encantado porta misteri, riures i circ de gran format per a tota la família
Avís per al comerç del centre urbà sobre la 23a Fira Medieval d'Oficis
FS Solsona-FS Alforja i Font-Xup, en directe a Esport Central
Reniu ha valorat positivament el programa dels fons europeus per a l'impuls per a la rehabilitació d'edificis públics anomenat PIREP1, però la realitat es que a la pràctica, i per alguns municipis, no ha funcionat en la fase 1, la fase de justificació d'inversions. I ha recordat a la titular de vivienda que fa mig any que “ja vam preguntar per aquest tema”, i ha tornat reclamat una solució "urgent", perquè com ha dit, "els municipis encara estan a l'espera de saber si hi ha un acord entre el ministeri i la Federació Espanyola de Municipis i Províncies per tal de donar solució a aquesta problemàtica".

En la seva resposta la ministra Rodríguez ha agraït al portaveu dels republicans que l’hagi fet “conscient també d'algunes d'elles, especialment a Catalunya", i s'ha compromès davant la insistència del grup d'Esquerra Republicana, a posarse en contacte amb aquests ajuntaments "perquè puguem atendre aquestes situacions de les entitats locals que necessitin sol·licitar una ampliació del termini. I ho podran fer a partir de demà mateix que estarà preparat aquest model de sol·licitud que estava disponible en la seu electrònica del ministeri". Finalment, Reniu s'ha mostrat satisfet de "la feina feta per part del seu grup, i espera que es solucioni de veritat el problema per tal que els municipis afectats com poden ser Manresa o Moià, puguin justificar, sense cap mena de dificultat, aquestes inversions".



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: ERC   POLITICA 
També et pot interessar:
POLÍTICA
El Parlament aprova garantir el servei de cateterisme 24 hores a Manresa a iniciativa dels Comuns
POLÍTICA
ERC Sant Fruitós presenta al·legacions al POUM i proposa tres punts de consens
POLÍTICA
ERC Bages reuneix més d’un centenar de persones a Cardona per reivindicar el treball municipal

POLÍTICA
ERC Bages celebrarà una trobada comarcal per reivindicar el treball compartit pels pobles i ciutats
POLÍTICA
ERC Bages reivindica les 18 noves expedicions a la línia Manresa-UAB
POLÍTICA
ERC reclama transparència sobre l’avaria de climatització de la residència
El segon arbre de Nadal més gran de Catalunya el de Manresa
Els Pastorets de Cardona faran un gir radical amb un guió més dinàmic i canvi de teatre
Manresa ha rebut 13,7 milions d'euros dels fons Next Generation per impulsar projectes i actuacions
L'Ajuntament tractarà un centenar de xiprers del cementiri i de l'ermita del Guix
Avís per al comerç del centre urbà sobre la 23a Fira Medieval d'Oficis
Nova edició de la missió comercial a Mèxic, amb una cinquantena de reunions
El Kids&Us Manresa rep l'Obradoiro al Nou Congost
Comença la renovació de l’enllumenat públic de Pineda de Bages


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]