Dissabte 08 de agost de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

Obertes les inscripcions per a la 4a Ignasiana de Verdú a Manresa
L’edició 2024 de l’itinerari de BTT, gravel i ebike per les darreres etapes del Camí Ignasià tindrà lloc el dissabte 21 de setembre i enguany comptarà amb dues modalitats amb dos nivells de dificultat cadascuna.
Obertes les inscripcions per a la 4a Ignasiana de Verdú a Manresa. Foto: AJM

MANRESA / Redacció/Sergi Vàzquez   
18/06/2024 13:16
Catalunya es prepara per a la nit més màgica i fosca de l'estiu, més enllà de l'eclipsi
Sant Fruitós de Bages posa en valor el patrimoni agrícola amb la restauració i exposició de peces històriques
Es manté la previsió de pluges fortes dissabte a la tarda
El 3x3 de bàsquet de Solsona s’avança al 29 d’agost i estrena premis en metàl·lic
Després de tres exitoses edicions i vorejant els tres-cents participants, la Ignasiana 2024 oferirà dues modalitats: la llarga, entre Verdú i Manresa, i la curta, amb sortida a Igualada i arribada a la capital del Bages. Aquestes dues modalitats comptaran amb la versió plus, la qual repta als ciclistes a enfrontar-se a un circuit més tècnic amb més corriols i trialeres. La versi&o acute; llarga té un recorregut de 107 km i 1.950 m de desnivell, mentre que l’opció plus d'aquest itinerari és de 113 km i 2.150 m de desnivell. La versió curta té 48 km i 1.000 m de desnivell, i en aquest cas, la modalitat plus comprèn 49 km i 1.100 m de desnivell. L’arribada de les dues modalitats també estrenarà emplaçament al Claustre del Museu de Manresa, precisament el destí final del Camí Ignasià en la seva arribada a Manresa.

La 4a Ignasiana es portarà a terme el dissabte 21 de setembre i des d’avui ja es poden fer les inscripcions a través dels webs manresa2022.cat i manresaturisme.cat, o bé presencialment, a l’Oficina de Turisme de Manresa. En les dues modalitats hi ha l’opció de fer la inscripció amb transport inicial o final del participant i de la bicicleta, ja sigui a Verdú o a Igualada.

Enguany, els participants podran gaudir d’un preu reduït si s’inscriuen abans 31 d’agost. Totes les opcions d’inscripció inclouen assegurança, trac per carregar a l’aparell GPS, assistència mecànica i samarreta commemorativa. Enguany, els participants que ho desitgin podran adquirir el mallot oficial d’aquesta edició amb un increment en el preu d’inscripció. La informació actualitzada relativa al funcionament i les tarifes de la Ignasiana es pot consultar a manresa2022.cat i manresturisme.cat.

Nascuda amb el projecte Manresa 2022 i amb l’objectiu de promocionar la pràctica esportiva i el vessant turístic  del tram català del Camí Ignasià, la Ignasiana és un itinerari en BTT, gravel i ebike autoguiat en GPS d’aproximadament 115 quilòmetres que ressegueix les tres últimes etapes del Camí de Verdú a Manresa, passant per Cervera, Igualada, Marganell i la falda de Montserrat. És una vivència esportiva no competitiva pels municipis per on transcorren els darrers quilòmetres del Camí Ignasià, els mateixos indrets que va travessar Ignasi de Loiola ara fa més de 500 anys, mentre es practica esport i es descobreix el paisatge, el patrimoni i la gastronomia al voltant del camí de pelegrinatge.

Els tracs de les dues modalitats han estat especialment dissenyats per a adequar el recorregut del Camí Ignasià per a BTT, gravel o ebike per a evitar trams de carretera o zones perilloses per als ciclistes. La Ignasiana és organitzada per l’Ajuntament de Manresa i la Fundació Turisme i Fires de Manresa, amb la col·laboració dels ajuntaments de Verdú, Cervera, Montmaneu, Igualada, el Bruc i Sant Salvador de Guardiola, Oller del Mas i Esport Ciclista Manresà. I compta amb el suport de Trek Manresa, Assegurances Pujol i Fundació La Caixa.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: IGNASIANA BTT   MANRESA 
També et pot interessar:
MANRESA
Afectacions al trànsit aquest divendres a la rotonda de l'Avinguda dels Dolors amb el carrer Alcalde Joan Selves
SOCIETAT
El centre d’FP Fem Possible obre una nova edició del Cicle Formatiu de Grau Bàsic de Serveis Administratius
SOCIETAT
Els projectes juvenils del CAE consoliden el seu paper en l'acompanyament socioeducatiu d’infants i adolescents

MANRESA
L'Ajuntament de Manresa felicita Isabel Garcia Nieto pels seus 100 anys
MANRESA
Afectacions al trànsit i al servei de bus pel reforç del paviment dels carrers Saclosa i Cardenal Lluch
MANRESA
Tall de trànsit al carrer Dibuixant Joan Vilanova, en el tram entre la Ctra. de Cardona i el carrer Prudenci Comellas
El 3x3 de bàsquet de Solsona s’avança al 29 d’agost i estrena premis en metàl·lic
Catalunya es prepara per a la nit més màgica i fosca de l'estiu, més enllà de l'eclipsi
Es manté la previsió de pluges fortes dissabte a la tarda
Sant Fruitós de Bages posa en valor el patrimoni agrícola amb la restauració i exposició de peces històriques
Nova injecció de fons per reforçar les infraestructures de recerca de la UPC
Els episodis de vent impulsen l'augment de trucades al 112 en el primer semestre de l'any
Claus per viatjar amb seguretat aquest estiu i prevenir riscos a la carretera
Moià acull aquest diumenge el Mercat del Vi i Formatge


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]