Dilluns 11 de maig de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

Inaugurada l’ampliació del pont del Burés de Castellbell i el Vilar
El diputat d’Infraestructures i Territori de la Diputació de Barcelona, Sergi Vallès, i l’alcalde de Castellbell i el Vilar, Adrià Valls, han inaugurat aquest dimecres 31 de juliol l’ampliació del pont del Burés, sobre el riu Llobregat, a Castellbell i el Vilar. Amb aquesta actuació es pretén millorar la seguretat viària de la carretera C-1411a i la mobilitat de tot aquest entorn.
Pont del Burés.

BAGES / Redacció/ Sergi Vázquez  
01/08/2024 10:06
El BAXI Manresa cedeix massa i acaba perdent a Andorra
El barri del Passeig i Rodalies serà el protagonista del pròxim Alcalde als Barris
Solsona homenatja la gent gran amb una vintena d’activitats
Millores a la piscina municipal de Calaf per a la temporada d'estiu
Un centenar de veïns i veïnes han assistit a l’acte d’inauguració, que ha comptat amb la col·laboració de les entitats de Castellbell i el Vilar Caminades Saludables, Fem Salut i l’Associació Fills i Amics del Burés. L’estrena del pont ha estat molt esperada després dels treballs, que han tingut una durada de deu mesos.

En el marc del la inauguració, el diputat Sergi Vallès ha subratllat que aquesta actuació mostra com “la Diputació de Barcelona escolta el territori” i ha recordat que la institució provincial “seguirà treballant pels municipis”. Sergi Vallès també ha agraït “la feina de tota la gent que, durant tants anys, ha treballat per millorar el poble”.



Per la seva banda, l’alcalde de Castellbell i el Vilar, Adrià Valls, ha destacat la “importància d’aquesta infraestructura que és clau per a la mobilitat del nostre poble, que ens permet tornar a connectar-nos cap als municipis del nord, a través de la C-55, i també funciona com a eix per a Rellinars”. Valls ha agraït el “suport de la Diputació de Barcelona per fer possible una obra que ha estat complexa i que també suposa un salt qualitatiu en la mobilitat a peu i en bicicleta, amb un nova vorera apta per als vianants i els ciclistes”.


Els detalls de l’obra
L’àmbit d’intervenció de la rehabilitació integral del pont del Burés ha estat un tram de 310 metres, que ha inclòs la intersecció amb la B-122 i un petit tram a la zona urbana de la colònia Burés. Els treballs han consistit en l’ampliació de la infraestructura fins a 10,30 metres d’amplada amb una llosa a cadascun dels costats, la implementació d’un itinerari per a vianants i ciclistes de 2,5 metres d’amplada, la rehabilitació de l’estructura, la implantació d’una barrera metàl·lica de protecció per als vianants i ciclistes, així com barreres de contenció i un mur, preservant el caràcter estètic i patrimonial de la construcció. Finalment, s’ha renovat la il·luminació amb tecnologia LED i adaptada a la normativa actual.

L’edificació original del pont és de 1884, tot i que va ser enderrocat el 1939 i reconstruït el 1947. Els treballs, amb un cost d’1.629.669,16 euros, han estat finançats per la Diputació de Barcelona amb 1.601.391,46 euros i la resta del cost ha estat assumit per l’Ajuntament de Castellbell i el Vilar.  



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: CASTELLBELL I EL VILAR   BAGES  
També et pot interessar:
ST. FRUITÓS
L’hereu de Sant Fruitós de Bages, Aniol Torreblanca Ara, nou hereu de la Catalunya Central
BAGES
La Ruta del Vi DO Pla de Bages torna a activar el Passaport Wine Bar
BAGES
El Consell Comarcal dona veu als joves del Bages sobre Europa

BAGES
El Consell Comarcal impulsa a Callús una nova Trobada de Dones del Bages
BAGES
Castellbell i el Vilar busca fotos antigues de la nit del 5 de gener
SÚRIA
L'Escola Bressol Municipal Petit Estel obre el període de preinscripcions fins al 22 de maig
Tirades socials de pistola i carrabina al Club Tir Precisió Manresa
Campionat d'Espanya d'atletisme sub16 per sel.leccions autonòmiques
El barri del Passeig i Rodalies serà el protagonista del pròxim Alcalde als Barris
Solsona homenatja la gent gran amb una vintena d’activitats
Millores a la piscina municipal de Calaf per a la temporada d'estiu
El cartell de l'ExpoBages
Sousa, subcampió d'Espanya sub23 en 10000mll
El CN Manresa Fibracat assegura la tercera plaça a falta d'una jornada


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]