Divendres 27 de març de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

Trànsit desplega un macro operatiu simultani a tot Catalunya per promoure la seguretat viària a les vies amb més sinistralitat
En el marc d’aquest dispositiu, els Mossos d’Esquadra han identificat més de 45.000 vehicles i denunciat 4.839 infraccions de trànsit en una setantena de controls.
En aquest mes de juliol, 13 persones han perdut la vida a la xarxa viària interurbana.

SOCIETAT / Redacció/ Sergi Vázquez  
02/08/2024 10:23
Mig miler de persones participen en la quarta Diada Esportiva Universitària
Manresa se suma a 'L'Hora del Planeta' i dissabte apagarà els llums ornamentals
La infermera Anna Ramírez rep un dels Premis Antoni M. Badia i Margarit
Portes Obertes per a futurs professionals de medicina i infermeria
Agents de la Policia de la Generalitat - Mossos d’Esquadra de la Divisió de Trànsit i de les Àrees Regionals de Trànsit (ART) en coordinació amb el Servei Català de Trànsit (SCT) han dut a terme un macro dispositiu simultani a tot el territori català per combatre les infraccions que provoquen més sinistralitat. L’objectiu principal d’aquest operatiu és la contenció de l’accidentalitat viària aquest estiu, davant el repunt de sinistres mortals a diferents vies els darrers mesos i per l’arribada del bon temps, que afegeix més desplaçaments d’oci i un augment del risc. En aquest sentit, davant l’increment de mobilitat a la xarxa viària catalana el mes de juliol, fa dues setmanes, es va activar un pla coordinat a tot el territori per tal de combatre de forma massiva la sinistralitat a les vies catalanes i augmentar-ne la seguretat viària.

Concretament, s’han implementat controls intensius de velocitat a tot tipus de vehicles, tan dinàmics com estàtics. Aquesta vigilància ha inclòs la instal·lació de caixes radar en línia, el radar Falcó de l’helicòpter de l’SCT i també la Unitat de Drons del Cos de Mossos d’Esquadra. En el dispositiu els agents també han controlat que els usuaris no facin ús d’aparells de telefonia mòbil ni manipulin pantalles o altres dispositius mentre condueixen, atès que les distraccions són juntament amb la velocitat un dels principals factors de risc de la sinistralitat.

En aquestes dues primeres setmanes del macro operatiu policial, s’han realitzat una setantena de controls, en què s’han identificat 44.435 vehicles en controls de velocitat, amb el resultat de 4.678 denúncies administratives i 2 denúncies penals. En el cas dels controls de distraccions, de 684 vehicles aturats, 107 cometien les infraccions d’utilitzar o manipular el telèfon mòbil mentre conduïen. En l’àmbit del transport de viatgers, s’han aturat 54 vehicles, als quals s’han detectat 52 infraccions en l’àmbit del transport; la majoria per excés del temps de conducció o minoració del descans, per manca de documentació o autorització específica o per incidències del tacògraf.

 



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: TRANSIT  
També et pot interessar:
ACTUALITAT
Balanç de la sinistralitat a la xarxa viària catalana fins al 31 de desembre de 2025
ACTUALITAT
Nova campanya de trànsit: "Per evitar accidents, anticipa't"
ACTUALITAT
Balanç de la sinistralitat a la xarxa viària catalana fins al 30 de novembre

ACTUALITAT
Aquesta Castanyada dona 0,0
ACTUALITAT
Campanya policial per reduir les distraccions durant la conducció
ACTUALITAT
Balanç de la sinistralitat de l'estiu a les carreteres catalanes
L'ombra d'un arbre de la Plaça Neus Català
Termini de sol·licitud de subvencions per a entitats i persones físiques
Sant Joan acollirà aquest dissabte una caminada solidària i accessible de la Fundació Barça
La infermera Anna Ramírez rep un dels Premis Antoni M. Badia i Margarit
Impulsen una guia per acompanyar la diversitat afectiva, sexual i de gènere als centres educatius
Una nova oportunitat lluny de casa per al BAXI Manresa
Mig miler de persones participen en la quarta Diada Esportiva Universitària
Manresa se suma a 'L'Hora del Planeta' i dissabte apagarà els llums ornamentals


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]