Dilluns 09 de febrer de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

La Diputació de Barcelona ha atès més de 100.000 persones a través del programa Escolta Jove
Un total de 260 referents professionals acompanyen el col·lectiu amb l’objectiu de donar respostes ajustades a les necessitats, la diversitat i la complexitat lligada a aquest cicle de la vida.
El projecte es va posar en marxa el 2022.

ACTUALITAT / Redacció/Sergi Vàzquez   
17/08/2024 10:17
L'incendi en un edifici del carrer Santa Llúcia de Manresa, el més destecat del diumenge
L'Ajuntament de Manresa reallotja a l'alberg 43 persones afectades per l'incendi del carrer Santa Llúcia
Sant Vicenç acollirà la sortida de la segona etapa de la Volta femenina
Recollida de residus porta a porta al centre per Carnaval
Escolta Jove, un programa de la Diputació de Barcelona que ofereix al col·lectiu referents professionals que els poden acompanyar en situacions personals i al mateix temps abordar els reptes que se’ls presenten, com la construcció de la identitat o la generació d’un projecte vital, ha atès des de la seva posada en marxa el 2022 un total de 101.396 persones joves.

La figura de l’Escolta Jove treballa des dels espais quotidians dels i les joves (equipaments juvenils, xarxes socials, entorn obert, etc.) facilitant-los les eines i recursos necessaris per afrontar les situacions que se’ls vagin presentant. A més, fan de connectors de les persones joves amb els diferents recursos del territori. Des de 2022, la Diputació de Barcelona hi ha destinat més 11,5 milions d’euros. Per a aquest any 2024 la inversió prevista és de 5,424.000 euros.

Fins al moment, s’han vinculat 260 professionals al projecte i s’han portat a terme 15.629 accions de diferent tipologia: acompanyament individualitzat en processos vitals, acompanyament emocional, tallers grupals, xerrades, assessories, orientacions, activitats d’oci, programació d’oci nocturn alternatiu o intervencions a centres d’educació  secundària. A través d’aquestes accions s’han ates un total de 101.396 persones joves.

Les principals problemàtiques ateses vinculades als aspectes relacionals han estat els conflictes entre iguals i/o amb les persones referents, espais de convivència, manca de vincles segurs i gestió emocional per situacions familiars. En quant a les qüestions vinculades amb la construcció de la identitat, pressa de decisions o aspectes socials i educatius, les principals preocupacions ateses han estat relacionades amb petits malestars, desorientació vital, autoestima i desenvolupament personal, inseguretats físiques, autoexigència personal i/o acadèmica, diversitat sexual i de gènere i context sociocultural. L’objectiu del programa és donar respostes ajustades a les necessitats, la diversitat i la complexitat que acompanya aquest cicle de la vida.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: ESCOLTA JOVE   DIBA 
També et pot interessar:
ACTUALITAT
Les UMIC visitaran 60 municipis durant el mes de gener
ACTUALITAT
Decàleg per comprar joguines segures, responsables i respectuoses amb el mediambient
ACTUALITAT
"Parla, t'escoltem", campanya per difondre als municipis els recursos per prevenir el suïcidi

ACTUALITAT
Calendari de setembre de les Unitats Mòbils d'Informació al Consumidor (UMIC)
MEDI AMBIENT
133 municipis més ja disposen de plànol de delimitació per prevenir incendis forestals
MEDI AMBIENT
Crida a la responsabilitat col·lectiva per prevenir els incendis forestals
Vistes del Pirineu nevat des de Pineda de Bages
El Covisa Manresa ha tret un punt en la seva visita al Municipal de Canet de Mar
La pujada del streaming pot portar a cancel·lacions o pirateria
L'Ajuntament de Manresa inaugura a la plaça Bages el local del nou servei de bicicletes elèctriques
L'incendi en un edifici del carrer Santa Llúcia de Manresa, el més destecat del diumenge
L'Ajuntament de Manresa reallotja a l'alberg 43 persones afectades per l'incendi del carrer Santa Llúcia
Plantes d’interior més enllà de la decoració
La Upetita obre portes per presentar l’escola bressol a famílies interessades


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]