Dijous 17 de setembre de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

Unió de Pagesos participa a la concentració de Madrid per exigir mesures contra els danys del llop
El sindicat demana al nou Govern català que posi en marxa urgentment mesures realistes de prevenció i seguretat per protegir la ramaderia de muntanya.
Unió de Pagesos participa a la concentració de Madrid per exigir mesures contra els danys del llop.

MEDI AMBIENT / Redacció/Sergi Vàzquez   
21/08/2024 13:33
Manresa presenta la campanya 'No Canviïs Mai' per fomentar l'ús social del català
La Nit de la Recerca explicarà set projectes innovadors desenvolupats a Manresa
S’activa la instal·lació fotovoltaica d’autoconsum
Tradició i participació als actes de la Diada a Castellbell i el Vilar
Una delegació d'Unió de Pagesos, amb membres de la comissió permanent i altres sindicalistes, ha participat en la concentració convocada per Unió d'Unions d'Agricultors i Ramaders a Madrid, davant de la seu de la Comissió Europea, per reclamar a les administracions una gestió racional del llop i les altres espècies de fauna salvatge protegida davant dels continus atacs a la ramaderia extensiva. A més d'Unió de Pagesos, l'acció ha reunit ramaders i membres de la resta d'unions estatals de territoris perjudicats especialment pels danys del llop, com Astúries, Castella i Lleó, Cantàbria i la Comunitat de Madrid, entre altres.

Representants dels manifestants han registraran a la seu de la Comissió Europea cartes dirigides a la presidenta d'aquesta institució, Ursula von der Leyen; a la presidenta del Parlament Europeu (PE), Roberta Metsola, i a la presidenta de la Comissió d'Agricultura del PE, Veronika Vrecionová, per fer constar les reclamacions i propostes per a una millor gestió i convivència entre la ramaderia i el llop i altres espècies protegides, entre les quals la derogació de l'ampliació de la protecció del llop aprovada el 2021 a Espanya i la revisió de l'estatus de protecció d'aquest animal en l'àmbit europeu.

Les organitzacions també demanen directives europees de protecció per als ramats, una llei estatal de fauna salvatge, l'actualització dels exemplars de llop, un registre unificat de danys de totes les administracions, la revisió de l'Estratègia per a la gestió i conservació del llop pactada amb els ramaders i les comunitats on hi té presència, i eines i fons suficients per a les mesures preventives, així com indemnitzacions justes i mecanismes efectius de control de les poblacions.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: UNIO DE PAGESOS   DANYS DEL LLOP 
També et pot interessar:
ACTUALITAT
Unió de Pagesos s'uneix amb la resta del sector productor de la vinya i el vi
ACTUALITAT
Unió de Pagesos dona el tret de sortida a la campanya d'eleccions al camp
ACTUALITAT
Exposició fotogràfica que recorre més de 50 anys d'acció sindical al Bages

MEDI AMBIENT
Unió de Pagesos col·lapsa l'Eix Transversal amb tractors
MEDI AMBIENT
Demanem al Govern que abordi de manera estructural les mancances de gestió forestal
MEDI AMBIENT
Ajuts per a oví greument afectat per llengua blava
S'acaba la temporada de cadires al Passeig
Els Mossos d’Esquadra i la Policia Local de Solsona actuen coordinadament davant d’incidents difosos
L'Ajuntament s'il·luminarà de taronja amb motiu del Dia Mundial de la Seguretat del Pacient
L’Escola Monsenyor Gibert estrena els nous lavabos de la planta baixa
Els centres cívics de Manresa reprenen la programació de tardor amb noves propostes
Ràdio Sant Fruitós estrena aquest dimecres «Joc interior»
La Catalunya Central se suma al Dia Mundial de la Seguretat dels Pacients
Manresa presenta la campanya 'No Canviïs Mai' per fomentar l'ús social del català


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]