Divendres 19 de juny de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

El Kursaal programa una nova sessió de ‘Golfes’
El Kursaal programa una nova sessió de ‘Golfes’, premi Galliner 2023, que es podrà veure diumenge de Festa Major. Aquesta serà la tercera funció, que s’afegeix a les ja programades el dijous 29 d’agost a les 18 i 21 h i que des de fa setmanes ja estan exhaurides.
El Kursaal programa una nova sessió de ‘Golfes’.

CULTURA / Redacció/Jordi Preñanosa  
23/08/2024 12:21
Protecció Civil activa l'Alerta del Pla PROCICAT per calor intensa davant la primera onada de calor
La rehabilitació de L'Anònima rep el prestigiós premi Re-FAD d'arquitectura
Castelltallat acollirà el taller “Aprèn a llegir el cel”
Cicle de Teatre Fòrum sobre edatisme
Des de fa setmanes que les entrades per veure ‘Golfes’, l’obra guanyadora de la cinquena edició del premi El Galliner de textos teatrals, estan exhaurides per les dues sessions que es faran el dijous, 29 d’agost (18 i 21h) a la sala petita dins del marc de la Festa Major de Manresa. És per aquest motiu que el Kursaal ha decidit obrir una tercera funció pel diumenge, 1 de setembre a les 21:30 h. Les entrades d’aquesta nova sessió es posaran a la venda el dimarts, 27 d’agost a partir de les 11h del matí a taquilles i per internet a www.kursaal.cat i tindran un preu de 12€ (10€ amb descomptes Carnet Galliner, Majors de 65 anys i menors de 30 anys)

“Golfes” és la història de l’okupació d’un edifici que està a punt de ser enderrocat per part d’un grup de cinc dones que es troben a la cinquantena. En reunir-se de nou després d’anys de no veure’s, evoquen records del passat però també es qüestionen decisions que els han dut al present que viuen. Cada una hi arriba amb la seva motxilla particular, amb els seus complexos, frustracions i renúncies i troben en l’amistat la força per canviar el rumb de la seva vida.

Es tracta d’una obra de teatre de text escrita per Àngels Fusté Gamisans, a partir d’una idea original compartida amb Montse Segon Armengol, Montse Sala Perramon, Sílvia Suñol Magret i Rosalia Jiménez López, que també pujaran a l’escenari per donar vida als seus personatges. Un espectacle amb segell manresà que els va valdre el Premi Galliner a Textos Teatral, inclòs dins dels Premis Lacetània que atorga Òmnium Bages-Moianès, que en va valorar l’interès i l’originalitat, l’agilitat dels seus diàlegs i la idoneïtat de la seva posada en escena.

Les cinc actrius que pujaran a l’escenari fa temps que comparteixen la seva afició pel teatre i, des de fa nou anys, formen part del grup d’adults de Manresa Teatre Musical. L’estiu passat van decidir emprendre un projecte propi per explicar la seva realitat de dones de cinquanta anys que no es resignen a tenir un futur previsible i que encara tenen capacitat per sorprendre i sorprendre’s. Aquesta decisió va ser l’embrió de “Golfes”, que Àngels Fusté va dramatitzar posteriorment. El 3 de març passat, aquest muntatge, dirigit per Jordi Gener, ja es va estrenar a la mateixa sala petita i amb les entrades exhaurides. I amb motiu del Dia de la Dona, el 8 de març, es va poder veure també a Castellbell i el Vilar.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: FESTA MAJOR MANRESA 2024   KURSAAL 
També et pot interessar:
CULTURA
Joel Joan tancarà aquest divendres la temporada teatral del Kursaal amb ‘Vània’
CULTURA
La Sala Petita del Kursaal acollirà el 7 de juliol l'assaig obert de l'òpera de cambra 'Estètica i massacre'
CULTURA
Aquest dissabte, a la venda els espectacles de la propera tardor del Teatre Kursaal de Manresa

CULTURA
La sala petita del Kursaal acoull dimecres i divendres dues funcions d’estrena de ‘Gens familiars’
CULTURA
La comèdia ‘Avui no ploraré’ de T de Teatre tancarà la seva gira aquest dissabte al Kursaal
CULTURA
Daniel Anglès i Pilar Capellades portaran aquest divendres al Kursaal ‘El musical més petit’
Jugant amb la creativitat
Nova Junta Directiva de la Demarcació de les Comarques Centrals del Col·legi d’Arquitectes
L'Ajuntament demana a la Generalitat que reforci la seguretat viària a la carretera de Balsareny
La rehabilitació de L'Anònima rep el prestigiós premi Re-FAD d'arquitectura
Castelltallat acollirà el taller “Aprèn a llegir el cel”
Protecció Civil activa l'Alerta del Pla PROCICAT per calor intensa davant la primera onada de calor
Cicle de Teatre Fòrum sobre edatisme
La 4a Trobada de Clubs de Lectura Fàcil del Bages reuneix un centenar de participants


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]