Dissabte 18 de abril de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

La Casa dels Gegants de Cardona, una realitat
La presentació oberta a la ciutadania serà el proper dimarts 3 de setembre, a les vuit del vespre, al saló de plens de l’Ajuntament.
La Casa dels Gegants de Cardona, una realitat.

CARDONA / Redacció/Sergi Vàzquez   
27/08/2024 14:31
Les activitats al carrer omplen les places de Manresa
L'Ajuntament de Manresa convida la ciutadania a la presentació del nou Pla de Barris
El Consell Comarcal del Bages obté el premi Infoparticipa
Dani Mauriz es presenta com a candidat de Junts per Sant Vicenç
Amb la voluntat de preservar l'important llegat festiu de la vila, l'Ajuntament de Cardona presenta la restauració de la Casa Subirà (plaça del Vall amb cantonada del carrer Dr. Merli) com a espai museístic per la conservació del patrimoni de la vila. L’espai compta amb una superfície de 140 metres quadrats.

La Casa dels Gegants de Cardona, el nom amb el que serà batejat l’espai i que serà una realitat al primer semestre del 2025, pretén ser un lloc visitable, un espai museïtzat on es guardin les peces d'imatgeria, els vestits, els objectes i altres materials necessaris. La proposta del nou espai és presentar la festa centenària del municipi des de les tradicions més singulars a partir de les figures festives cardonines: la Festa Major, el Corpus i la Capvuitada, entre d’altres.

Des del segle XVIII Cardona custodia un patrimoni festiu de referència a nivell nacional: des de la imatgeria vinculada a les festes de l'Octava de Corpus, passant per les tradicions vinculades a la Festa Major dedicada a la Mare de Déu del Patrocini la vila ha preservat un seguit d'elements centenaris de gran interès.

La missió d'aquest espai és la de conservar, investigar, restaurar, difondre i exhibir els fons que formaran part de Casa dels Gegants de Cardona i posar-los a l'abast del públic per ser un punt d’atracció de visitants. Per explicar-ne tots els detalls, el consistori acollirà una presentació pública el proper dimarts, 3 de setembre, a les vuit del vespre al saló de plens.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: CARDONA   BAGES   GEGANTS 
També et pot interessar:
BAGES
El Consell Comarcal del Bages obté el premi Infoparticipa
ST. FRUITÓS
Sant Fruitós de Bages realitza la primera batuda de recollida de mostres d’ADN caní
BAGES
Castellbell i el Vilar finalitza les obres de rehabilitació del cementiri

ST. FRUITÓS
L’Associació Esportiva Ramassà rep el Premi Riudor
BAGES
Bages Turisme renova el seu logotip
ST. FRUITÓS
El Cobert de la Màquina de Batre acollirà l’entrega del Premi Joan Burés i Vidal de dansa d’arrel
Pla estratègic del Cardener 2030
Obres per completar la via verda per a vianants i ciclistes amb el Parc de l'Agulla
Es constitueix una taula per millorar la gestió del risc d’inundació a Osona
L'Ajuntament de Manresa convida la ciutadania a la presentació del nou Pla de Barris
Consells per tallar la gespa
Les claus per a un bon pressupost familiar
El CE Manresa juga la primera de les quatre finals pel campionat, en directe a Esport Central
El Consell Comarcal del Bages obté el premi Infoparticipa


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]