Dimecres 19 de març de 2025
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

Cardona presenta la seva Festa Major amb més d'una quarantena d'actes populars
La Banda del Coche Rojo, Portobello i Angangas són els grups de la nit que obrirà la festa i Joan Pera actuarà a l’Auditori.
Cardona presenta la seva Festa Major amb més d'una quarantena d'actes populars. Foto: AJC

CARDONA / Redacció/Sergi Vàzquez   
28/08/2024 15:49
La Fira Mediterrània amb 22 propostes en la 5a edició del programa de suport a la creació i producció
El Kursaal ja té a punt els espectacles que es podran veure a la sala gran aquesta propera Festa Major
Mémora i Fundació Sant Andreu Salut de Manresa s'uneixen
Visita comentada exposició Àngels Freixanet
Cardona es vesteix de gala del 7 al 10 de setembre amb motiu de la seva Festa Major. Un any més, carregat de quatre dies d’activitats de cultura popular, espectacles, oci i música: els tradicionals Corre de bou, el ball de Bastons, la processó de la Mare de Déu, el ball de l’Àliga, el concert de la Banda de Música de Cardona, la cercavila i ball de Gegants així com altres actes pensats per tots els públics, com ara la tradicional nit de l’Empalme que obrirà la festa a la vila.

El concert d’inici de Festa Major a càrrec de la Banda de Música de Cardona serà el primer acte que obrirà simbòlicament la festa d’enguany. Serà aquest diumenge, 1 de setembre, a les vuit del vespre a la plaça de bous. El dijous 5 de setembre, a dos quarts de nou, la cardonina Elena Ruiz Guitart, muntadora de cinema, farà el pregó institucional al saló de plens de l’Ajuntament.

Programació de la Festa Major

Divendres, 6 de setembre, a les onze del vespre, la Banda de Música de Cardona farà una cercavila coneguda com “El primer Fuentes” que donarà peu al pregó popular, a càrrec de la Penya Pagesos, amb motiu del seu 40è aniversari. Acte seguit, els grups La Banda del Coche Rojo, Portobello i Angangas donaran pas  la nit cardonina de divendres de Festa Major, coneguda popularment com la Nit de l’Empalme.  A la plaça de la Fira de Dalt, i durant tota la nit, hi haurà l’habitual carpa de música electrònica a càrrec de We Love Music-On.

Ja dissabte, el matí començarà amb el tradicional Encierro pels carrers del centre històric i seguit de l’espectacle infantil al passeig de la Fira. De cara a la tarda, la tradicional processó de la Mare de Déu del Patrocini, acompanyada de la Banda de Música de Cardona i el ball de bastons i l’Àliga de Cardona. Tot seguit, el Corre de bou tradicional amb la cargolera serà la protagonista de la tarda cardonina. Al vespre, a partir de les 22.30, la plaça del Vall acollirà una segona edició de L’Allargu, amb sopar i concerts a càrrec dels grups Sixtus i Kintus. Mentrestant, al passeig de la Fira hi actuarà Millenium Trio.

Diumenge, 8 de setembre, la festa seguirà amb la cercavila i ballada de Gegants amb la participació dels gegants dels barris de Cardona, de Planès, la Coromina, Raval de Sant Joan i Geganters i Grallers de Cardona. A la tarda, a dos quarts de sis, la plaça de bous acollirà una tarda més de Corre de bou amb cargolera i amenitzat per la Banda de Música de Cardona. Acte seguit, hi haurà sardanes a càrrec de la Cobla Vents de Riella.

El passeig de la Fira serà l’escenari d’una nit de concerts amb el grup 555 Project, Coco Version i DJ Diana BZN. De cara a dilluns, 9 de setembre, el tradicional Encierro pels carrers de la vila obrirà les activitats que portaran un taller de gegants a càrrec de Geganters de Cardona i el Corre de bou infantil amb la penya El Calaixó. La tarda de dilluns la seguirà el Corre de bou tradicional i la ballada de sardanes a càrrec de la Cobla Baix Empordà, que també interpretaran la sardana de Cardona. A la nit hi haurà ball de Festa Major al passeig de la Fira, a càrrec del grup Crystal.

Finalment, dimarts 10, al matí tindrà lloc l’acte de commemoració de la Diada, que organitza el consistori cardoní conjuntament amb l’Associació Memorial 1714. A la tarda, l’Auditori Valentí Fuster acollirà el darrer espectacle de Joan Pera. La Diada Nacional de Catalunya, l’11 de setembre, es celebrarà a Cardona amb l’acte institucional al monument de l’Onze de Setembre (Fira de Dalt): ofrena floral, discurs i interpretació de l’Himne Nacional a càrrec de la Coral Cardonina. Acte seguit, la Cobla Principal del Cava oferiran una ballada de sardanes al passeig de la Fira.

El web municipal compta amb un apartat de Festa Major on poder consultar tots els actes així com tota la informació d’interès en el següent enllaç. A més, durant les nits de divendres, dissabte i diumenge s’habilitarà un Punt Lila professionalitzat, espai que es crea per donar visibilitat i prevenir les violències masclistes i sexuals i atendre possibles agressions amb la presència de personal especialitzat. Divendres 6, de 21h a 6h, al Passeig de la Fira; dissabte 7, de 22h a 3h, a la Plaça del Vall i diumenge 8, de 00h a 04:00h, al Passeig de la Fira.

Venda d’entrades: dilluns 2 de setembre a les 10 h

Les entrades pels dies del Corre de bou, del teatre així com del Festival Còmic Taurí es posaran a la venda online a partir del 2 de setembre a les 10:00 hores (entrades.cardonatuirsme.cat). Es recomana que les entrades es comprin online, en cas que no es pugui s’habilita l’Oficina d’Atenció de la Festa Major (Centre Cardona Medieval –voltes de la Plaça de la Fira-) als següents horaris indicats:

Quan?

Del 2 al 6 de setembre: de 10 a 13h i de 17 a 20h
7 de setembre: de 10 a 13h i de 17 a 20h
8 i 9 de setembre: de 10 a 13h i de 15 a 18h

Per al Festival Còmic Taurí també s’habiliten els següents dies:
Dimarts 10 i dijous 12: de 10 a 13h i de 16 a 18h / Divendres 13 i dissabte 14: de 18 a 20h / Diumenge 15: de 12 a 14h i a partir de les 16h

Què?
Actes del Corre de bou, teatre a l’Auditori Valentí Fuster i Festival Còmic Taurí Enguany l’accés a la plaça serà a través d’un codi QR que es trobarà en l’impressió de l’entrada. Les persones que comprin l’entrada online no caldrà que passin per l’Oficina de la Festa Major a bescanviar l’entrada física.

Mocadors actes taurins

A més, també sortirà a la venda, el mateix dia 2 a l’Oficina d’Atenció de la Festa Major, els mocadors pels actes taurins. La novetat d’enguany és que els actes de les vaquetes (12, 13 i 14 de setembre) caldrà dur un mocador que s’ha fet per aquests dies, amb l’objectiu de controlar l’aforament de la plaça. El mocador d’accés al Corre de bou té un preu de 10 euros, mentre que el d’accés a les vaquetes té un cost de 5 euros. També hi ha la possibilitat de comprar-los tots dos pel preu de 13 euros.

Més activitats

Prèviament a la Festa Major, l’entitat juvenil Cardona Jove, amb la col·laboració de l’Ajuntament de Cardona, ha organitzat la ja popular Setmana de la Joventut, del 31 d’agost al 5 de setembre. Podeu consultar tots els actes previstos a través dels canals oficials de Cardona Jove. També al programa complet de Festa Major trobareu detallats alguns actes que s’organitzen en el marc de la festa cardonina.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: CARDONA   BAGES   FESTA MAJOR 
També et pot interessar:
CULTURA
El Kursaal ja té a punt els espectacles que es podran veure a la sala gran aquesta propera Festa Major
CARDONA
Cardona aborda el fenomen històric del barraquisme
ST. FRUITÓS
Els Ajuntaments de Sant Fruitós de Bages i de Santpedor sumaran esforços per potenciar l’ocupació

BAGES
El Consell Comarcal del Bages impulsa l’ocupació social amb 29 contractes laborals
ST. FRUITÓS
Sant Fruitós de Bages s'adhereix un any més a la campanya de sensibilització , l'Hora del Planeta
ST. VICENÇ
Sant Vicenç de Castellet presenta la nova Guia d’Educació Municipal
Dies de dur al paraigua
Fem Manresa reclama garantir un itinerari segur pels vianants al camí de Rajadell
Victòria poc àmplia del BAXI Manresa davant el Reggiana
La Plataforma pel Desdoblament de la C-55 celebra el compromís del govern per incloure el 2+2
La Fira Mediterrània amb 22 propostes en la 5a edició del programa de suport a la creació i producció
El senyor Bonjan i el barret màgic, un llibre musicalitzat
Perramon impulsa la candidatura de la Festa de la Llum com a Patrimoni Immaterial de la Humanitat
El Consell Comarcal del Bages impulsa l’ocupació social amb 29 contractes laborals


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]