Diumenge 08 de febrer de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

L'Escola Agrària de Manresa inicia els cursos preceptius
El centre programa formacions sobre benestar animal, aplicació de fitosanitaris i altres.
L'Escola Agrària de Manresa inicia els cursos preceptius.

ACTUALITAT / Redacció/Sergi Vàzquez   
15/09/2024 10:16
L'incendi en un edifici del carrer Santa Llúcia de Manresa, el més destecat del diumenge
L'Ajuntament de Manresa reallotja a l'alberg 43 persones afectades per l'incendi del carrer Santa Llúcia
Sant Vicenç acollirà la sortida de la segona etapa de la Volta femenina
Recollida de residus porta a porta al centre per Carnaval
L'Escola Agrària de Manresa del Departament d'Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació comença el 18 de setembre el primer curs per obtenir acreditacions obligatòries per a treballar en el sector agrari. Es tracta del nivell bàsic de manipulador i aplicador de productes fitosanitaris, formació imprescindible per poder comprar i fer tractaments a camp. Totes les persones que treballin en explotacions agràries o bé que treballin pel seu compte i s'ocupin d'aplicar productes fitosanitaris, han de comptar amb el carnet que acredita que han participat en aquesta formació i que han superat l'examen final.

El temari inclou informació sobre enemics dels cultius i mètodes de control, tractaments, mètodes i equips d'aplicació, productes fitosanitaris, riscos per al medi ambient i les persones i també mesures de prevenció en la manipulació i aplicació. Aquest és només un dels cursos que són necessaris per poder treballar en granges o finques agrícoles. D'altres formacions programades per l'Escola Agrària de Manresa estan dedicades al benestar animal: el curs de benestar animal genèric, el d'oví i cabrum, el de boví i el de porcí, preceptius per a les persones que treballen en aquests subsectors. En el mateix àmbit de la producció ramadera, el centre ha previst un curs per a l'obtenció del carnet d'aplicació de productes biocides i un altre per a l'assoliment dels coneixements sobre gestió ambiental contra el canvi climàtic en boví. Finalment, l'Escola oferirà el curs de nivell qualificat de manipulador i aplicador de productes fitosanitaris.

Totes les formacions es duran a terme a les instal·lacions de l'Escola Agrària de Manresa, algunes a les aules que el centre té a l'edifici FUB1, i d'altres a les aules de la finca can Poc Oli. La programació comença aquest mes de setembre amb el curs de fitosanitaris bàsic i el de benestar animal (el 18 i 19 respectivament). Continua el mes d'octubre amb els adreçats a benestar animal d'oví i cabrum, i també a boví (el 10 i el 24), més el qualificat d'aplicació de fitosanitaris (el 29). El 7 de novembre s'iniciarà el de benestar animal en porcí, el 13 del mateix mes el d'aplicació de biocides en ramaderia i el dia 21 el de gestió ambiental contra el canvi climàtic en boví.

Cursos de formació contínua

En paral·lel als cursos preceptius per al sector ramader i agrícola, l'Escola Agrària de Manresa continua oferint l'habitual formació contínua per a professionals que volen ampliar o millorar els seus coneixements. Durant la pròxima tardor, l'oferta suma vuit cursos de diferents àmbits. El d'inici més immediat és el de sistemes de reg per a la jardineria i d'alta eficiència per a l'agricultura, que comença el 24 de setembre i que tractarà de les diferents opcions tècniques per instal·lar degoters, cintes exsudants, difusors, microaspersors i reg enterrat. El programa també inclou l'ús de sensors de camp per optimitzar l'aigua en funció de les condicions climàtiques i segons l'estat fenològic del cultiu.

Els altres cursos previstos abordaran la sanitat apícola, la sanitat en fructicultura, l'horticultura biointensiva, l'ús segur de la motoserra, el disseny de sistemes agroforestals, la tala d'arbres petits i la facilitació de processos col·lectius. Totes aquestes formacions tenen un preu públic taxat segons les hores de classe. Les inscripcions es poden gestionar a través de la pàgina web https://agora.xtec.cat/ecamanresa/ o bé per al telèfon 938749060 o l'adreça ccagraria.manresa@gencat.cat.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: ESCOLA AGRÀRIA   MANRESA 
També et pot interessar:
MANRESA
L'incendi en un edifici del carrer Santa Llúcia de Manresa, el més destecat del diumenge
MANRESA
L'Ajuntament de Manresa reallotja a l'alberg 43 persones afectades per l'incendi del carrer Santa Llúcia
MANRESA
Treballs a la vorera a l'avinguda de les Bases, entre els carrers Pere Vilella i Bernat de Sallent

MANRESA
L'Ajuntament de Manresa inaugura a la plaça Bages el local del nou servei de bicicletes elèctriques
FUTBOL
El Covisa Manresa ha tret un punt en la seva visita al Municipal de Canet de Mar
FOTOGRAFIA
Cinquanta anys de Foto Art en una exposició al Casino de Manresa
Vistes del Pirineu nevat des de Pineda de Bages
El Covisa Manresa ha tret un punt en la seva visita al Municipal de Canet de Mar
La pujada del streaming pot portar a cancel·lacions o pirateria
L'Ajuntament de Manresa inaugura a la plaça Bages el local del nou servei de bicicletes elèctriques
L'incendi en un edifici del carrer Santa Llúcia de Manresa, el més destecat del diumenge
L'Ajuntament de Manresa reallotja a l'alberg 43 persones afectades per l'incendi del carrer Santa Llúcia
Plantes d’interior més enllà de la decoració
La Upetita obre portes per presentar l’escola bressol a famílies interessades


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]