Dilluns 04 de maig de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

La Turismofòbia: Un fenomen en augment
En els darrers anys, s'ha experimentat un creixement exponencial del turisme, que ha portat a una reacció de rebuig coneguda com a turismofòbia. Aquest terme descriu el sentiment negatiu que moltes persones residents tenen envers l'afluència massiva de turistes, especialment en zones urbanes densament poblades.
La Turismofòbia: Un fenomen en augment.

LES PROPOSTES D'OCI / Eva Remolina / AMIC  
21/09/2024 09:58
El BAXI Manresa ho dona tot i s'emporta la dotzena victòria
Derrota insignificant del Centre d'Esports Manresa
El Covisa Manresa despedeix la temporada 25/26 amb una derrota
El CN Manresa i Fundació Fluidra sumen esforços
Una de les causes principals de la turismofòbia és la massificació, que sovint resulta en la saturació dels espais públics i la transformació dels barris històrics en àrees dedicades gairebé exclusivament al turisme. Aquest fenomen ha provocat la pèrdua d'identitat de molts barris, on els negocis tradicionals han estat substituïts per botigues de souvenirs i restaurants destinats a turistes. Els preus dels lloguers han augmentat de manera desorbitada, expulsant els veïns de tota la vida i fent que la vida quotidiana sigui més difícil per als residents.

A més, la percepció d'un impacte ambiental negatiu associat al turisme massiu, com la contaminació i l'augment de residus, també contribueix a l'hostilitat cap als visitants. El soroll, la congestió del trànsit i l'ús intensiu dels recursos locals són altres factors que alimenten la turismofòbia. El rebuig al turisme no només té conseqüències socials, sinó també econòmiques. El turisme és una de les principals fonts d'ingressos, i la disminució de la seva acceptació pot tenir efectes negatius en sectors com l'hostaleria, el comerç i els serveis. A més, la tensió entre turistes i residents pot deteriorar la imatge de les ciutats com a destinacions acollidores, fet que podria desincentivar futures visites.

D'altra banda, les mobilitzacions veïnals i l'activisme contra el turisme massiu han portat a la implementació de polítiques públiques dirigides a regular el flux turístic. A Barcelona, per exemple, s'han establert límits a la construcció de nous hotels i s'ha impulsat la creació de zones de descongestió turística. Aquestes mesures busquen equilibrar l'activitat econòmica amb la preservació de la qualitat de vida dels residents.

Per fer front a la turismofòbia, cal adoptar un enfocament de turisme sostenible que tingui en compte les necessitats dels residents, els turistes i el medi ambient. Això implica repensar la gestió dels fluxos turístics, descentralitzar les atraccions per evitar la massificació en zones concretes i promoure un tipus de turisme que respecti la cultura i el patrimoni local.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: TURISMOFÒBIA 
També et pot interessar:
BAGES
La sostenibilitat i les destinacions rurals, claus per a frenar la turismofòbia

Edificis de la plaça Major
L'Avinent acaba 4rt en el català de clubs 2026
El BAXI Manresa ho dona tot i s'emporta la dotzena victòria
Derrota insignificant del Centre d'Esports Manresa
El CN Manresa i Fundació Fluidra sumen esforços
Solsona acull el 9 de maig la proclamació de la pubilla i l’hereu de la Catalunya Central
La Regió Sanitària Catalunya Central rep una delegació del Kazakhstan
Sant Fruitós de Bages substituirà 1,6 km de canonades


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]