Dimarts 16 de juny de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

Sant Fruitós de Bages normalitzarà l'escut municipal amb la participació de tota la ciutadania
L'Ajuntament de Sant Fruitós de Bages ha engegat la tramitació per tal de normalitzar l'escut del municipi, i així d'adaptar-lo a la normativa vigent que regula els símbols oficials. La decisió final sobre com serà aquest escut es decidirà amb la participació de la ciutadania.
Sant Fruitós de Bages normalitzarà l'escut municipal amb la participació de tota la ciutadania.

ST. FRUITÓS / Redacció/Sergi Vàzquez   
20/09/2024 14:27
El Museu del Barroc de Catalunya estrena 'Vespres al Museu'
S'obre el termini de presentació de candidatures a la 55a Nit de l'Esportista de Manresa
L’Ajuntament de Bagà i Veolia impulsen la gestió sostenible de l’aigua
Acte de cloenda dels 70 anys de Cineclub Manresa
L'escut actual de Sant Fruitós de Bages, no compleix amb les normes on s'estableix com ha de ser el seu blasonament, és a dir, els elements que l'han de conformar, la forma i els seus colors. La normativa de la Generalitat estableix que l'escut ha de ser en forma de caironat, un quadrat recolzat sobre un dels seus vèrtex, ha d'ostentar com a timbre una corona daurada amb vuit torres, pel fet de ser una vila, i en el seu interior hi ha de tenir diferents elements propis de fets històrics, geogràfics o característics del municipi. L'escut vigent obra de Joan Descals l'any 1968 no compleix l’actual normativa i és per aquest motiu que el consistori ha impulsat un procés de normalització que es farà amb la participació de tota la ciutadania per tal que tothom pugui decidir sobre com serà el símbol més representatiu del municipi.

Procés participatiu

Del 26 de setembre a l'1 de novembre totes les persones majors de 16 anys empadronades al municipi, podran votar, sigui presencialment o en línia, una de les quatre opcions que es portaran a votació. La Biblioteca municipal i l'Ajuntament seran els dos punts de votació presencials, on també es trobarà una exposició informativa que recull l'evolució dels diferents escuts del municipi, la normativa heràldica i també es podran veure les quatre opcions que es porten votació popular. Aquesta mostra s’inaugurarà el dijous 26 de setembre a les 8 del vespre a la Biblioteca, en un acte obert a tothom on s’explicarà tot el procés de modificació així com de votació.

Les persones que ho desitgin també podran votar en línia a:

https://www.santfruitos.cat/ambits/participacio/modificacio-de-lescut-municipal

Durant el mes de novembre s'anunciaran els resultats del procés participatiu, i l'opció més votada serà aquella que es portarà a tramitació per tal que es converteixi en l'escut oficial. Un cop aprovat el nou blasonament, s’iniciarà un procés d’ajustament per tal d’adaptar-lo a tots els formats, creant un disseny modern, on es respectin tots els elements. Aquesta serà la imatge que identificarà el municipi els pròxims anys.

 Elements de l'escut

Fruit d'un estudi realitzat per l’Institut d’Estudis Catalans i l’historiador Llorenç Ferrer Alòs, els elements que han de conformar l'escut de Sant Fruitós de Bages són els següents: El Monestir de Sant Benet de Bages per la importància com a senyor feudal del terme durant més de 800 anys i que va condicionar la vida de la vila, i com a patrimoni actual. 5 estrelles: en representació de les 5 antigues parròquies que conformaven el terme. Flama: en representació al màrtir Sant Fruitós qui va ser cremat l'any 259 dc. a Tarragona, del qual el municipi porta el seu nom.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: SANT FRUITÓS   BAGES  
També et pot interessar:
ST. FRUITÓS
Torroella de Baix celebra la seva Festa Major
ST. VICENÇ
Sant Vicenç de Castellet aposta pel control biològic
ST. FRUITÓS
L'Ajuntament amortitzarà prop d'un milió d'euros de deute

ST. FRUITÓS
El CAP Dr. Pere Morán Medina de Sant Fruitós de Bages s'inaugura
ST. FRUITÓS
Sant Fruitós de Bages impulsarà la construcció de nous pisos de lloguer
ST. FRUITÓS
Sant Fruitós de Bages regula la circulació de bicicletes i patinets elèctrics al municipi
Les obres del carrer Guimerà avancen a bon ritme
L’enginyeria Solucions estrena una nova nau a Sant Fruitós
El Museu del Barroc de Catalunya estrena 'Vespres al Museu'
S'obre el termini de presentació de candidatures a la 55a Nit de l'Esportista de Manresa
L’Ajuntament de Bagà i Veolia impulsen la gestió sostenible de l’aigua
Acte de cloenda dels 70 anys de Cineclub Manresa
Torroella de Baix celebra la seva Festa Major
Endesa inverteix més de 250.000 euros per reforçar la xarxa elèctrica de Sant Vicenç


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]