Dimecres 20 de maig de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

Grans mestres a Las Vegas
L’emblemàtic establiment manresà ubicat a la Plaça Sant Domènec exposa l’obra de quatre grans mestres de la pintura catalana arrelats la capital bagenca: Josep Mestres Cabanes, Alfred Figueras, Estanislau Vilajosana i Josep Serrasanta.
Gran mestres a Las Vegas.

Redacció/Sergi Vàzquez   
30/09/2024 21:38
200 persones s'han manifestat pels carrers de Manresa en una marxa antiracista
La sala petita del Kursaal acollirà el 10 de juny l’estrena de ‘Gens familiars’
Solsona obre les inscripcions a les activitats de psicomotricitat de La Matriu
El Club de Dards Sant Fruitós de Bages impulsa la seva activitat a les Piscines
Aquesta tardor, Manresa ha acollit dues importants mostres - PIONERES i PRESIDÈNCIES- que testimonien la prolífica activitat creativa de desenes d’artistes bagencs i forans de la passada centúria. Una nodrida selecció d’obres de dones artistes i membres del Cercle Artístic que no solament manifesten l’expressió d’una idea o inquietud creativa, sinó també ens revelen una concepció d’art entesa com el domini d’un ofici i d’una disciplina artística.

L’històric establiment Las Vegas que, amb l’anterior nom de Granja Costa havia estat un important cenacle de tertúlies artístiques i un dels primers espais expositius de la ciutat en els temps de la Segona República, ha inaugurat una mostra que homenatja alguns dels pintors que més van reeixir i influir en l’art manresà del segle XX. Una exposició que reuneix una selecció d’olis, dibuixos i aquarel·les que exhibeixen el mestratge de quatre grans mestres de l’art pictòric que van deixar una profunda petjada a la comarca: els manresans Mestres Cabanes i Estanislau Vilajosana, el santfruitosenc Alfred Figueras i el catalano-argentí Josep Serrasanta.

L’exposició provinent d’una col·lecció barcelonina podrà visitar-se fins a finals d’any

JOSEP MESTRES CABANES (Manresa, 1898 – Barcelona, 1990) fou un pintor i reconegut escenògraf. Va exercir com a catedràtic de Perspectiva a l'escola Superior Sant Jordi a Barcelona i va treballar com a escenògraf al taller del Gran Teatre del Liceu (1941.-1956), on es convertí en l'últim gran escenògraf clàssic. També va reeixir com a paisatgista i, al llarg de la seva vida, va exposar en reiterades ocasions a Manresa, ciutat que li concedí la Medalla d’Or l'any 1989.

ALFRED FIGUERAS SANMARTÍ (Sant Fruitós de Bages, 1898 – Barcelona, 1980) va estudiar a l’Escola d’Arts i Oficis (Llotja) de Barcelona, a París i, posteriorment, es va traslladar a Alger. Amb l’arribada de la Segona República, va tornar a Catalunya i va establir-se a Sant Fruitós de Bages, moment en el qual va iniciar una estreta relació amb l’incipient nucli d’artistes manresans. Posteriorment, va traslladar-se a Barcelona, des d’on va alternar estances a Mallorca, Evissa, París, Provenza, Argèlia i Sant Fruitós de Bages.

ESTANISLAU VILAJOSANA GUILÀ (Manresa 1913- 1991) va ser un destacat pintor paisatgista manresà. Va formar-se a l’Escola d’Arts i Oficis de Manresa, a l’escola Massana (Barcelona) i amb importants mestres com Evarist Basiana Francesc Labarta, Joan Vila-Puig i en Josep Ventosa. Fou un dels fundadors del Cercle Artístic de Manresa (1936) i del Gremi de Sant Lluc (1946). Va dirigir l’acadèmia Vilajosana, que va esdevenir un nucli formatiu cabdal per a les noves generacions de pintors manresans. Al llarg de la seva carrera, va celebrar nombroses exposicions arreu del país.

JOSEP SERRASANTA (Buenos Aires, Argentina, 1916 - Valldoreix, 1998). Fill de pares catalans, va néixer a Buenos Aires però va viure des de l’infantesa a Catalunya, on despuntà ja de jove com un excepcional pintor paisatgista. Les seves temàtiques rurals destaquen per l’ús enèrgic i valent de la pinzellada, tanmateix també cultivà amb gran èxit les natures mortes, així com la pintura mural en diverses esglésies del país. A Manresa va exposar en reiterades ocasions, essent la seva obra molt ben valorada i cotitzada.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: CAL GRAVAT   LAS VEGAS 
També et pot interessar:
ART
Una exposició montserratina a Las Vegas
LES PROPOSTES D'OCI
La Castanyada més terrorífica arriba a Cal Gravat amb activitats per a tots els públics
ART
L’espai expositiu de Las Vegas acull una exposició d’Àngel Badia Camps

ART
Clou l'exposió Francesc Arola i les obres ingressen al Museu
ART
Exposició dedicada al pintor Francesc Arola Sala
ART
Vint-i-tres pintores contra el càncer a l’Ateneu de les Bases
200 persones s'han manifestat pels carrers de Manresa en una marxa antiracista
El nou vivari de la Prolongació Guimerà
El Covisa Manresa segueix confeccionant la seva plantilla de cara la propera temporada 2026/27
Prop de 270 alumnes de Súria prenen part en la primera jornada de la campanya Let's Clean Up
Solsona obre les inscripcions a les activitats de psicomotricitat de La Matriu
Les escoles Francesc Macià i Fedac participen en la 8a edició del Mercat de Cooperatives Escolars
Manresa recordarà la Pista Castell amb una placa explicativa
La sala petita del Kursaal acollirà el 10 de juny l’estrena de ‘Gens familiars’


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]