Dilluns 11 de maig de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

La tercera edició de la caminada Bages-Geoparc reuneix un centenar de persones
La proposta ha servit per donar a conèixer i posar en valor el paisatge i el patrimoni cultural del Geoparc.
La tercera edició de la caminada Bages-Geoparc reuneix un centenar de persones.

BAGES / Redacció/Sergi Vàzquez   
01/10/2024 13:39
El BAXI Manresa cedeix massa i acaba perdent a Andorra
El barri del Passeig i Rodalies serà el protagonista del pròxim Alcalde als Barris
Solsona homenatja la gent gran amb una vintena d’activitats
Millores a la piscina municipal de Calaf per a la temporada d'estiu
Un centenar de persones han participat aquest diumenge a la tercera edició de la caminada Bages-Geoparc, una iniciativa pensada per donar a conèixer i posar en valor el paisatge i el patrimoni cultural i històric del Geoparc de la Catalunya Central. Enguany, la caminada s’ha fet pel Camí Oliba al seu pas per Castellgalí, una zona amb miradors amb vistes impactants a Montserrat amb un gran interès geoturístic, i que ha permès també divulgar la figura de l’Abat Oliba i tastar alguns dels productes gastronòmics més singulars del Bages. La caminada ha transcorregut en un ambient distès i acompanyada per un dia radiant que ha permès gaudir al màxim d’aquest entorn excepcional.

La caminada Bages-Geoparc ha estat organitzada pel Consell Comarcal del Bages a través de Bages Turisme i el Geoparc de la Catalunya Central, amb el suport de la Diputació de Barcelona i la col·laboració de l’Ajuntament de Castellgalí, l’Associació Rutes del Romànic-Camí Oliba i l’empresa Marsi Guies de Muntanya.

El Camí Oliba transcorre entre Montserrat i el Pirineu tot connectant algunes de les obres més emblemàtiques de l’art romànic català. La caminada Bages-Geoparc ha permès donar a conèixer la història del bisbe i Abat Oliba, fundador del monestir de Montserrat l’any 1.025 i personatge de gran rellevància i vincular-la amb l’antic mar de la Catalunya Central, que va donar lloc als paisatges que coneixem avui dia. A més, a la zona també s’hi poden veure vestigis del passat vitivinícola de la comarca del Bages en forma de construccions de pedra seca que són un element central de la cultura de vi del territori i de l’oferta turística de la Ruta del vi de la DO Pla de Bages.

La caminada ha seguit una ruta circular de 8,6 quilòmetres i 250 metres de desnivell positiu amb inici al Mirador dels 4 vents i parades al Mirador de Sant Ramon i a la tina de Cal Viudet, on s’han explicat diferents detalls d’interès sobre aquests punts. L’activitat ha finalitzat amb un tast de productes del Bages.

El conseller comarcal de Turisme i president del Geoparc de la Catalunya Central, Eduard Mata, ha valorat molt positivament la bona resposta que ha rebut aquesta activitat, que va omplir ràpidament les places disponibles. Mata ha assegurat que “cada vegada més persones de dins i fora de la comarca coneixen i valoren el Geoparc de la Catalunya Central, un actiu cabdal per promoure un turisme de qualitat i sostenible al territori”.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: BAGES TURISME   GEOPARC 
També et pot interessar:
BAGES
El Bages impulsa el turisme accessible amb una sortida adaptada a les tines de la Vall del Flequer
BAGES
Bages Turisme organitza un famtrip
LA FOTO DEL DIA
Collbaix és un cim modest

LA FOTO DEL DIA
El Poble Vell de Súria conserva tot l’encant medieval
LA FOTO DEL DIA
Després de les festes de Nadal, tornem a les coses senzilles
BAGES
Pessebres vivents, fires i mercats, pastorets, concerts i activitats familiars
Tirades socials de pistola i carrabina al Club Tir Precisió Manresa
Campionat d'Espanya d'atletisme sub16 per sel.leccions autonòmiques
El barri del Passeig i Rodalies serà el protagonista del pròxim Alcalde als Barris
Solsona homenatja la gent gran amb una vintena d’activitats
Millores a la piscina municipal de Calaf per a la temporada d'estiu
El cartell de l'ExpoBages
Sousa, subcampió d'Espanya sub23 en 10000mll
El CN Manresa Fibracat assegura la tercera plaça a falta d'una jornada


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]