Dilluns 11 de maig de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

La Torre Lluvià s’ha endut el Premi Vinari de recuperació de vinya
El premi reconeix l'esforç per la preservació del patrimoni vinícola, del projecte impulsat per l'Ajuntament de Manresa, AMPANS i la DO Pla de Bages.
La Torre Lluvià s’ha endut el Premi Vinari de recuperació de vinya.

ACTUALITAT / Redacció/Sergi Vàzquez   
08/10/2024 17:35
El BAXI Manresa cedeix massa i acaba perdent a Andorra
El barri del Passeig i Rodalies serà el protagonista del pròxim Alcalde als Barris
Solsona homenatja la gent gran amb una vintena d’activitats
Millores a la piscina municipal de Calaf per a la temporada d'estiu
El projecte de recuperació de varietats autòctones de vinya de la Torre Lluvià ha rebut el Premi Vinari de recuperació de vinya, en la gala del concurs de vins catalans. Aquest guardó posa en valor els anys de treball dedicats a la identificació i estudi de varietats tradicionals del Bages. El projecte va començar l’any 2018 com a resultat de la col·laboració entre l’Ajuntament de Manresa, la fundació AMPANS i el Consell Regulador de la Denominació d’Origen Pla de Bages. L'objectiu principal era recuperar varietats tradicionals de vinya del territori i convertir els terrenys de la Torre Lluvià en un camp experimental. Aquest espai permetria investigar noves tècniques de cultiu i vinificació amb la voluntat d’oferir als cellers locals la possibilitat d'elaborar vins amb varietats pròpies i singulars.

L’Ajuntament de Manresa va cedir els terrenys a la fundació AMPANS, que treballa per generar oportunitats per a les persones amb discapacitat intel·lectual i en situació de vulnerabilitat, encarregant-li el cultiu i vinificació, i a la DO Pla de Bages, que s’ocupa de coordinar el projecte i proporcionar-ne l’assessorament tècnic, amb el suport de l’INCAVI. El procés de plantació de vinyes es va fer en dues fases: la primera el 2018, a la zona nord-est de la finca on també es van plantar ametllers i oliveres.  I la segona el 2019, amb vinyes plantades al sector sud-est. La DO Pla de Bages ha identificat més de 25 varietats autòctones, algunes de les quals es van trobar en vinyes antigues o en terrenys que fa dècades es dedicaven a la vinya. Aquesta diversitat és testimoni de la importància històrica de la viticultura a la comarca, que fa 150 anys comptava amb més de 28.000 hectàrees de vinya. Entre les varietats que es volen recuperar hi ha el turbat, la pansera, la malvasia manresana i el negrelló, algunes d’elles amb molt pocs ceps supervivents, fet que n’alenteix la recuperació. Aquesta iniciativa busca convertir la finca en un espai agroecològic i cultural. El projecte no només pretén preservar el patrimoni agrícola i cultural del Bages, sinó també contribuir a impulsar el desenvolupament econòmic i turístic de la regió, enllaçant història, cultura i sostenibilitat.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: AMPANS   TORRE LLUVIÀ 
També et pot interessar:
ACTUALITAT
Persones usuàries d'AMPANS han visitat residències de gent gran per entregar, en mà, les roses
ACTUALITAT
AMPANS impulsa una jornada per atraure professionals en l’àmbit residencial i de llars
ACTUALITAT
Sant Joan acollirà aquest dissabte una caminada solidària i accessible de la Fundació Barça

ACTUALITAT
Primer tast de l’any de la Confraria de Vins del Bages
ACTUALITAT
L’alcalde de Manresa visita la Llar Mion per aprofundir en la realitat de les llars residencials per a adults
SOCIETAT
200 persones tasten la cuina del nou restaurant DIVERS
Tirades socials de pistola i carrabina al Club Tir Precisió Manresa
Campionat d'Espanya d'atletisme sub16 per sel.leccions autonòmiques
El barri del Passeig i Rodalies serà el protagonista del pròxim Alcalde als Barris
Solsona homenatja la gent gran amb una vintena d’activitats
Millores a la piscina municipal de Calaf per a la temporada d'estiu
El cartell de l'ExpoBages
Sousa, subcampió d'Espanya sub23 en 10000mll
El CN Manresa Fibracat assegura la tercera plaça a falta d'una jornada


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]