Dijous 25 de juny de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

El Consell Comarcal presenta el Pla d’Envelliment Actiu per guiar les polítiques a les persones grans
La institució es dota d’un document estratègic en el context d’una població al Bages que té un índex d’envelliment superior a la mitjana catalana amb entre el 22 i el 24% de la població major de 65 anys.
El Consell Comarcal presenta el Pla d’Envelliment Actiu per guiar les polítiques a les persones grans.

BAGES / Redacció/Sergi Vàzquez   
09/10/2024 15:38
Segellen la compravenda del convent de Sant Carles Borromeu
El Cruyff Court Pep Guardiola de La Salle s'estrena amb el torneig de futbol adaptat 'Capacitats en Joc'
El CN Reus ha acollit el Campionat de Catalunya Aleví d’Estiu
El Centre de Formació Pràctica celebra 25 anys com a referent de la formació industrial
 El document ha estat treballat darrerament en un context en què l’índex d’envelliment a la comarca (entre un 22 i un 24% de la població té més de 65 anys) és superior a la mitjana catalana, en què la taxa de situa entre el 19 i el 21%. El fenomen del sobre envelliment també s’accentua al Bages amb un índex de població major de 85 anys dins el grup de majors de 65 anys que suposa entre un 16 i un 18% del col·lectiu. El pla ja suma disset adhesions per part dels ajuntaments de la comarca.

La consellera de Serveis Socials d’Atenció Especialitzada del Consell Comarcal del Bages, Lluïsa Tulleuda Lari, ha explicat que el Pla d’Envelliment Actiu “referma el compromís de la nostra institució d’impulsar polítiques d’envelliment actiu i inclusiu que fomentin la millora de la qualitat de vida de les persones grans”. El document ha tingut en compte el Pla d’Acció Comunitària Inclusiu del Bages (2022-2025) amb la mirada inclusiva que es desenvolupa a la comarca. I també fa esment a la llei d’igualtat de tracte i no discriminació, un instrument que és clau per a la garantia dels drets humans de les persones, i a l’abordatge dels maltractaments a les persones grans reforçant tota la feina feta a través d’accions i campanyes de sensibilització que s’impulsen al Bages.

Document consensuat

El document ha estat elaborat seguint l’informe Diagnosi d’envelliment a la comarca del Bages i també ha estat consensuat per diferents agents del territori: personal tècnic, Consell de Persones Grans, personal tècnic dels ajuntaments i professionals dels àmbits social i sanitari. El pla reivindica la importància que les persones grans del Bages gaudeixin d’una vida plena i autònoma, amb accés als recursos i serveis amb igualtat d’oportunitats. Aquesta visió implica treballar de forma coordinada entre els municipis de la comarca, les diferents administracions implicades, així com el teixit comunitari i la ciutadania organitzada.

Tres eixos estratègics

El pla planteja tres eixos estratègics amb accions que s’apliquen aquest any. El primer punt fa referència a potenciar la participació activa de les persones grans reforçant el vincle comunitari a través del Consell de les Persones Grans que intensifica les reunions, les comissions de treball i amplia la seva presència en àmbits com la ciència o la mentoria. El segon eix gira al voltant de la divulgació i la conscienciació, a través d’iniciatives com la campanya Tracta’m Bé, que s’ha recuperat aquesta tardor, i la consolidació del Servei Especialitzat d’Atenció a la Vellesa. Finalment, es reforça el treball en xarxa entre administracions de diferents nivells.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: CONSELL COMARCAL DEL BAGES   GENT GRAN 
També et pot interessar:
MANRESA
Torna la Mostra de treballs de la gent gran de Manresa a l'Espai 7 del Casino
MANRESA
L'Ajuntament de Manresa convoca el Premi del Consell Municipal de les Persones Grans
ST. FRUITÓS
Pineda de Bages estrena una nova àrea d’aparells de gimnàstica per a la gent gran

MANRESA
La Plana de l'Om acollirà la V Jornada per a la Prevenció dels Maltractaments a les Persones Grans
MANRESA
L'Ajuntament de Manresa felicita Júlia Pellicer Vidal pels seus 100 anys
MANRESA
L'Ajuntament de Manresa felicita Maria Pubill Balart pel seu centenari
Súria celebra la Nit de Sant Joan amb la foguera, la Flama del Canigó i actuacions
La lluna il·lumina les nits
Campanya "FOC és FOC" per reforçar la prevenció dels incendis forestals i l'autoprotecció
L'Escola Municipal de Música acomiada el curs amb la celebració del Concert d'Estiu
Segellen la compravenda del convent de Sant Carles Borromeu
Conservació curativa del retaule del Sant Esperit de la Seu de Manresa
L’Ajuntament inverteix 400.000 euros en climatitzar la pista del pavelló d’esports
Tot a punt per a la 'Manresa Orgullosa', la festa de cloenda del Dia de l'Orgull LGTBI+


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]