Dissabte 07 de novembre de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

S'inicia el gros de les obres de rehabilitació de L'Anònima
L’edifici, obra de l'arquitecte modernista manresà Ignasi Oms i Ponsa, està declarat Bé Cultural d'Interès Local i es recuperarà amb una subvenció provinent dels fons europeus Next Generation. La primera fase té un pressupost de 3,5 milions d’euros i servirà per rehabilitar el cos de les antigues oficines i la nau petita del complex.
S'inicia el gros de les obres de rehabilitació de L'Anònima. Foto: AJM

MANRESA / Redacció/Sergi Vàzquez   
23/10/2024 15:01
Manresa ha rebut 13,7 milions d'euros dels fons Next Generation per impulsar projectes i actuacions
El Circo Encantado porta misteri, riures i circ de gran format per a tota la família
Avís per al comerç del centre urbà sobre la 23a Fira Medieval d'Oficis
FS Solsona-FS Alforja i Font-Xup, en directe a Esport Central
Tret de sortida a la rehabilitació de l’edifici de L’Anònima. Després que durant les darreres setmanes s’hagin estat fent treballs previs, aquest dilluns ha començat el gros de les obres, que permetran que la ciutat recuperi un edifici de l& rsquo;arquitecte modernista manresà Ignasi Oms i Ponsa, declarat Bé Cultural d'Interès Local (BCIL) i ubicat a les portes del Centre Històric de Manresa.

El projecte de rehabilitació està signat per l’arquitecta Meritxell Inaraja, que va guanyar el concurs convocat per l’Ajuntament de Manresa i que compta amb una àmplia experiència en aquest camp. Consta de dues fases. En aquesta primera, es rehabilitarà el cos de les antigues oficines i la nau petita del complex, amb una durada prevista de 13 mesos. El pressupost previst per a aquesta primera fase és de 3.546.066’63 euros (IVA inclòs) i es finançarà, en gran part, amb una subvenció dels fons europeus Next Generation de 2.853.565 euros, en el marc de la Línia 1 del Programa d'Impuls a la Rehabilitació d'Edificis Públics, inclòs en el Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència del Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana (MITMA).

La segona fase consistirà en una petita ampliació de l'edifici per donar un bon acabat a la mitgera que ha quedat a la vista al carrer Llussà. El pressupost d'aquesta fase és d’1.393.438 euros i està previst que s'executi un cop acabi la fase 1, amb una durada prevista de 9 mesos. Posteriorment, hi haurà una tercera fase d’acabats de mobiliari i instal·lacions, valorada en uns 500.000 euros i amb una durada prevista de 4 mesos.

Ocupació, emprenedoria, empresa i comerç, en un sol punt

L’Anònima acollirà la seu de l’Agència de Desenvolupament Local de l’Ajuntament de Manresa, ProManresa, que unifica els serveis d’ocupació, comerç, emprenedoria i empresa, amb la voluntat d’establir un sol punt de referència on convergeixin les persones que busquen feina, les que estan en disposició d’oferir-ne, els nous talents i l’activitat comercial de la ciutat. Es tracta de serveis que actualment estan ubicats en diferents edificis. Amb la unificació, s’espera potenciar les sinergies i oferir un millor servei a la ciutadania.

Un espai per a la cultura

El complex fabril ha demostrat en els darrers anys la seva versatilitat i idoneïtat per acollir propostes culturals, ciutadanes i de creació artística. Un total de 1.530 metres quadrats del conjunt de L’Anònima es destinaran a les funcions culturals, entre la nau i els seus espais annexes i la planta soterrània, amb espais polivalents per a l’exhibició cultural i espais dedicats a la proposta de creació transformadora del FABA.

L’Anònima, nom popular que ha arribat als nostres dies

L’edifici de L'Anònima, declarat Bé Cultural d'Interès Local (BCIL), es va començar a construir el 1893 en un solar del carrer Llussà  i és obra de l'arquitecte modernista manresà Ignasi Oms i Ponsa. És un edifici industrial de planta baixa més dues plantes pis, amb tres cossos d'edificació totalment diferenciats, i amb la xemeneia, situada a l’interior del recinte, com un dels seus elements característics. En els seus orígens l’edifici va ser ocupat per la Companyia d’Enllumenat, que va destinar les naus a fàbrica tèxtil i a la producció d'electricitat amb carbó. Per problemes de liquiditat, la Companyia d’Enllumenat es va transformar el 1910 en la Companyia Anònima Manresana d'Electricitat (CAME). La població de Manresa la va començar a anomenar “L’Anònima”, nom popular que ha arri bat als nostres dies.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: ANÒNIMA   MANRESA 
També et pot interessar:
MANRESA
Manresa ha rebut 13,7 milions d'euros dels fons Next Generation per impulsar projectes i actuacions
MANRESA
L'Ajuntament tractarà un centenar de xiprers del cementiri i de l'ermita del Guix
LA FOTO DEL DIA
El segon arbre de Nadal més gran de Catalunya el de Manresa

FUTBOL
El Covisa Manresa visita aquest dissabte Santa Coloma de Gramenet
BÀSQUET
El Kids&Us Manresa rep l'Obradoiro al Nou Congost
MANRESA
El festival de cultura urbana Stalow Fest torna a Manresa el 14 de novembre
El segon arbre de Nadal més gran de Catalunya el de Manresa
Els Pastorets de Cardona faran un gir radical amb un guió més dinàmic i canvi de teatre
Manresa ha rebut 13,7 milions d'euros dels fons Next Generation per impulsar projectes i actuacions
L'Ajuntament tractarà un centenar de xiprers del cementiri i de l'ermita del Guix
Avís per al comerç del centre urbà sobre la 23a Fira Medieval d'Oficis
Nova edició de la missió comercial a Mèxic, amb una cinquantena de reunions
El Kids&Us Manresa rep l'Obradoiro al Nou Congost
Comença la renovació de l’enllumenat públic de Pineda de Bages


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]