Diumenge 10 de maig de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

La Fira Medieval d'Oficis torna al Poble Vell de Súria aquest dissabte 9 i diumenge 10 de novembre
La Fira Medieval d’Oficis de Súria arriba a la 21a edició aquests propers dissabte 9 i diumenge 10 de novembre al Poble Vell, amb espectacles, música, recreacions històriques, animació i activitats participatives per a persones de totes les edats i especialment per al públic familiar. Dues novetats destacades d’enguany són el reforçament de l’Espai Firal dels Galàpets i una àmplia oferta de visites guiades al Centre d’Interpretació del Castell.
La Fira Medieval d'Oficis torna al Poble Vell de Súria aquest dissabte 9 i diumenge 10 de novembre.

SÚRIA / Redacció/Sergi Vàzquez   
05/11/2024 20:36
El Centre d'Esports Manresa, aixeca la copa a l'estadi del Congost i amb una gran victòria
Destinen 100.000 euros a impulsar la contractació indefinida de persones en atur amb formació
La Ruta del Vi DO Pla de Bages torna a activar el Passaport Wine Bar
Jordi Hereu, ministre d'Indústria i Turisme, visita Sallent
L’inici de la 21a Fira Medieval d’Oficis tindrà lloc aquest dissabte 9 de novembre a les 10.00 h, amb la tradicional cercavila musical dels Grallers del Poble Vell. Al llarg del matí també hi haurà la visita institucional d’obertura pel centre urbà i el nucli antic surienc. Com en les anteriors edicions, els carrers i les places del Poble Vell s’ompliran amb artesans, actuacions, tallers, exposicions i altres activitats de descoberta, amb una important participació de les entitats de la vila i la continuïtat d’espectacles emblemàtics de la Fira.

Enguany, l’Espai Firal dels Galàpets acollirà el campament medieval, que en anteriors edicions era ubicat a l’Era del Castell. L’objectiu és reforçar l’atractiu d’aquesta àrea amb un element de recreació històrica que oferirà accions participatives com demostracions de lluites, taller d’espases, tir amb arc i xerrades sobre diferents aspectes de la vida a l’edat mitjana.

En el pòrtic del programa d’enguany, el regidor de Cultura i Turisme, Albert Fàbrega, convida tothom a gaudir d’aquesta nova edició i remarca que el certamen surienc manté la idea original de recuperar «oficis perduts o en perill de perdre’s», destacant el mèrit de les persones participants en la recuperació d’aquestes «tècniques ancestrals». Una altra novetat del programa d’enguany serà l’acte de cloenda, amb una col·laboració inèdita de dos grups habituals de la Fira, Els Berros de la Cort i Jueus de l’Aixada, i que tindrà lloc diumenge 10 de novembre a partir de les 19.00 h.

La Fira recupera enguany el concurs de fotografia a instagram, obert a totes les persones visitants i amb diferents premis per a la imatge que reculli millor la màgia del certamen surienc. Les bases es podran consultar al web https://turismesuria.cat. Com en edicions anteriors, la Fira Medieval d’Oficis compta amb una participació important d’entitats i persones de la vila. D’altra banda, bona part del comerç del centre urbà romandrà obert durant el cap de setmana, gràcies a la col·laboració de Súria Punt Comercial.

En diferents punts del nucli urbà hi haurà zones d’estacionament gratuït. L’accés en vehicle particular fins al Poble Vell queda restringit al veïnat del barri, firaires, membres de l’organització i persones amb mobilitat reduïda. La Fira Medieval d’Oficis és organitzada per l’Ajuntament de Súria, amb la coordinació de l’àrea municipal de Turisme i la participació d’altres serveis municipals. La celebració del certamen té el suport de la Diputació de Barcelona i la Generalitat de Catalunya.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: FIRA MEDIEVAL D'OFICIS   SÚRIA   BAGES 
També et pot interessar:
BAGES
La Ruta del Vi DO Pla de Bages torna a activar el Passaport Wine Bar
SALLENT
Jordi Hereu, ministre d'Indústria i Turisme, visita Sallent
NAVARCLES
El projecte de renovació de la plaça d’Aguilar, premiat al certamen estatal de la Casa de l’Arquitectura

BAGES
El Consell Comarcal dona veu als joves del Bages sobre Europa
BAGES
El Consell Comarcal impulsa a Callús una nova Trobada de Dones del Bages
SÚRIA
L'Escola Bressol Municipal Petit Estel obre el període de preinscripcions fins al 22 de maig
El Centre d'Esports Manresa, aixeca la copa a l'estadi del Congost i amb una gran victòria
Apps imprescindibles per organitzar un viatge perfecte
El primer equip del CE Manresa amb la copa
20 anys des que els Chupa Chups van deixar de ser catalans
Alex Terraga 'Terri' torna al Covisa Manresa
El projecte de renovació de la plaça d’Aguilar, premiat al certamen estatal de la Casa de l’Arquitectura
Les Nits de la Duquessa presenta la seva edició 2026 amb dos concerts únics
'Ofici i activisme': Miriam Ponsa porta a la Sala Gran del Casino 25 anys de trajectòria


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]