Dijous 26 de març de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

Supercoop Manresa lidera l’obtenció d’una línia de finançament
Supercoop Manresa reivindica un model més necessari que mai en què es prioritzen els productes de proximitat, ecològics i sostenibles i es té cura de la pagesia pagant un preu just als productors i productores.
Supercoop Manresa lidera l’obtenció d’una línia de finançament.

ACTUALITAT / Redacció/Sergi Vàzquez   
09/11/2024 11:41
Els Tirallongues donen el tret de sortida a la temporada a Manresa amb la Diada de Rams
Marc Canturri, nou president de la Demarcació Catalunya Central del Col·legi de Periodistes
Montserrat Pedreira consolida el seu lideratge internacional
Althaia i la Fundació Puigvert signen un acord
Supercoop Manresa ha estat un dels projectes d’arreu de Catalunya que han aconseguit un major finançament en el marc de la convocatòria Singulars 2024 que promou la Generalitat de Catalunya per ajudar a finançar projectes de promoció de l’economia social i solidària, creació de cooperatives i projectes d’intercooperació. El supermercat cooperatiu de Manresa, ubicat al Mercat Puigmercadal i que aplica un model únic i exitós en què es prioritzen els productes de proximitat, ecològics i sostenibles i es té cura de la pagesia, ha obtingut un total de 122.800 euros. La proposta tècnica, dotada amb un pressupost global de 265.000 euros, s’ha presentat conjuntament amb les cooperatives L’Obradora de la Catalunya Central i Frescoop, que també han obtingut un finançament important de 52.800 euros i 23.400 euros, respectivament, amb la voluntat de consolidar els projectes de les cooperatives que tenen l’activitat al Mercat de Puigmercadal.

Múltiples accions

Aquest finançament obtingut globalment permetrà executar durant els pròxims mesos i fins a l’any vinent una bateria d’accions per compartir recursos i buscar noves sinergies entre les tres cooperatives (Supercoop Manresa, L’Obradora i Frescoop) amb la idea de promoure’n l’activitat i reforçar els projectes. En aquest sentit, es potenciarà la venda de nous productes, s’incorporarà personal i s’estudiaran noves oportunitats de negoci. En paral·lel, s’impulsarà un pla estratègic per impulsar el Mercat Puigmercadal a partir de l’estudi de models exitosos i la implementació de noves mesures que ajudin a dinamitzar tot aquest espai. Finalment, una de les accions previstes és el reforç de les activitats de sensibilització adreçades al conjunt de la ciutadania per reivindicar que el model que es defensa des de Supercoop Manresa, L’obradora i Frescoop funciona i dona resposta a la situació actual d’emergència climàtica en què la sequera i l’encariment de les matèries primeres tenen un gran impacte entre la pagesia i petits productors locals.

Trajectòria exitosa

Supercoop Manresa celebrarà el quart aniversari el proper mes de març. L’any passat va assolir la xifra rècord de vendes de 513.040 euros, un 7% més que l’any 2022 (478.522 euros) i un 21% més que l’any 2021 (421.068 euros). Pel que fa a les compres fetes als productors i productores que són proveïdors de l’establiment, la generació de riquesa també ha anat augmentant i ha anat creixent any rere any des de 2021 (364.411 euros), 2022 (406.989 euros) fins a arribar als 409.275 euros l’any passat, la xifra més alta assolida en els tres anys de trajectòria. Supercoop contribueix al fet que molts petits projectes agroproductors de la Catalunya Central puguin tenir un espai on vendre els seus productes amb cert volum i a un preu just. Pel que fa a la xifra de compres de 2023, un 36% de l’import comprat es correspon a proveïdors del Bages i un 19,57% pertany a productors i productores de la Catalunya Central.

Comunitat potent

El supermercat consolida les 700 persones sòcies, la meitat de les quals compren habitualment a la botiga amb un tiquet mensual mitjà superior als 135 euros. A més, una de les característiques úniques del projecte és la col·laboració d’aquestes persones sòcies que aporten tres hores mensualment fent tasques físiques a la botiga o bé col·laborant en accions concretes.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: SUPERCOOP  
També et pot interessar:
LA FOTO DEL DIA
El Supercoop de Manresa
ACTUALITAT
Supercoop promou un debat sobre el present i futur dels mercats
ACTUALITAT
Supercoop situa Manresa com a capital estatal de la trobada de la Red de Supermercados

ACTUALITAT
Supercoop Manresa programa un tast a cegues de cigrons gratuït aquest divendres
ACTUALITAT
Supercoop Manresa programa una xerrada divulgativa sobre les plantes del nostre entorn
ACTUALITAT
Supercoop Manresa reivindica un model de supermercat compromès i únic
Una cotorra a un arbre
Els Tirallongues donen el tret de sortida a la temporada a Manresa amb la Diada de Rams
Marc Canturri, nou president de la Demarcació Catalunya Central del Col·legi de Periodistes
Montserrat Pedreira consolida el seu lideratge internacional
Althaia i la Fundació Puigvert signen un acord
Solsona Experience oferirà visites a la Torre de Peracamps
L’Institut Gerbert d’Aurillac celebra el seu 25è aniversari
Concert de Setmana Santa ‘Una passió de cinema’ aquest diumenge al Kursaal


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]