Dimecres 29 de octubre de 2025
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

TEXIA factura 20,5 milions d'euros fins al tercer trimestre de 2024
L'empresa ubicada a Monistrol de Montserrat consolida el seu creixement gràcies al bon comportament del sector de l'hostaleria de luxe i al desenvolupament de la seva filial a Nord-amèrica.
TEXIA factura 20,5 milions d'euros fins al tercer trimestre de 2024.

ACTUALITAT / Redacció/Sergi Vàzquez   
21/11/2024 15:19
El Conservatori de Música acollirà el concert familiar i participatiu 'El Cavaller del Bosc'
Manresa Il·lumina, finalista als Premis BBVA a la Sostenibilitat Empresarial
Robòtica i conscienciació climàtica a la Setmana de la Ciència 2025
Prop de 400 participants al 7è Congrés de Conducta Althaia i AMPANS
TEXIA, l'empresa familiar espanyola que està revolucionant la fabricació de productes tèxtils a través de la seva tecnologia pròpia, acumula una facturació de 20,5 milions d'euros fins al tercer trimestre, amb la previsió d'elevar aquesta xifra a 25,5 milions en finalitzar l'any amb un EBITDA del 21%. Aquestes xifres representen un creixement del 15% en comparació amb el mateix període de l'any anterior i un 5% per sobre del pressupostat. L'empresa també ha elevat un 40% el benefici gràcies a l'increment de vendes i a la millora del marge brut.

Aquest creixement es deu, en gran part, al bon comportament de l'hostaleria de luxe, on l'empresa té presència als millors destins prèmium del món, així com a l'augment de les vendes de la seva filial a Montreal, amb la qual dona servei a tota Nord-amèrica. TEXIA North America ha registrat vendes de 3,9 milions d'euros fins al tercer trimestre i preveu tancar l'any amb 4,9 milions, la qual cosa suposa un increment del 40% respecte al mateix període de l'any passat.

Objectiu: potenciar la filial de Nord-amèrica

Un dels principals objectius de Texia de cara al futur és enfortir la seva filial a Nord-amèrica. Fins ara, l'enfocament del negoci en aquesta regió ha estat molt centrat en el client final, però l'empresa busca mercat d'hostaleria tradicional on encara té un enorme potencial de creixement. Això inclou el sector de l'hostaleria de luxe (hotels i restaurants) amb MY DRAP i la seva gamma de productes de neteja i higiene d'establiments hostalers ROLL DRAP, que fins ara no ha tingut presència en aquest mercat. Per guiar aquest procés de creixement de manera efectiva, Ana Guasch (fins ara directora industrial) s'ha traslladat a Nord-amèrica, assegurant que el desenvolupament es realitzi segons els estàndards que sempre han guiat el creixement de l'empresa.

Expansió de ATHOS, tecnologia i sostenibilitat

A més de la filial a Nord-amèrica, TEXIA té altres plans per consolidar la seva estratègia de creixement: accelerar l'expansió d’ATHOS, continuar invertint en les seves tecnologies pròpies i reforçar el seu compromís amb la sostenibilitat. Per aconseguir el primer objectiu, TEXIA té previst estendre la presència de ATHOS a altres països, començant per França. L'empresa, adquirida per Texia el 2023, està especialitzada en tovalles i tovallons per a l'alta gastronomia i té un recorregut de més de 30 anys a Espanya, on vesteix les taules d'alguns dels millors restaurants, incloent-hi alguns amb tres estrelles Michelin com Disfrutar i Noor.

El segon objectiu se centra en seguir invertint recursos propis per optimitzar els seus sistemes de producció, especialment la seva tecnologia de tall, que permet a TEXIA elevar la seva competitivitat i oferir els seus productes en rotllo. Ho aconsegueix gràcies a la seva tecnologia pròpia i patentada SeamlessTEX. Aquest revolucionari procés elimina les costures, la qual cosa no només millora la seva competitivitat, sinó que també contribueix a la sostenibilitat en permetre un estalvi del 30% en teixit. Finalment, en matèria de sostenibilitat, Texia ha iniciat una col·laboració amb la Universitat Politècnica de Barcelona (UPC) per investigar l'ús dels residus de cotó en el sector agrícola.

Sobre TEXIA

TEXIA és una empresa familiar amb més de 100 anys d'experiència, fundada el 1917 al barri industrial de Poble Nou. Amb la seva tecnologia patentada SeamlessTEX, ha revolucionat la indústria tèxtil oferint productes d'alta qualitat i sense costures, la qual cosa optimitza l'ús d'energia, mà d'obra i matèries primeres. Des del llançament de les seves marques ROLL DRAP el 1995 i MY DRAP el 2010, TEXIA ha diversificat la seva base de clients i canals de venda, reinvertint els beneficis en el desenvolupament de nous productes. Els seus productes són utilitzats en prestigiosos restaurants, hotels, línies aèries i botigues de luxe a tot el món, amb un 80% de la producció exportada des de la seva fàbrica a Monistrol de Montserrat i una filial al Canadà que distribueix a Nord-amèrica. Compromesa amb la sostenibilitat, TEXIA fa servir energies netes i processos responsables, gestionant els seus residus per garantir la seva reutilització. A més, integra pràctiques innovadores, com l'estampació digital, per minimitzar la seva petjada hídrica.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: TEXIA 
També et pot interessar:

El Cap Bages, il·luminat al vespre
El Casino de Calaf acull el concert “El segon de Rakhmàninov” amb l’orquestra Arts Simfònica Jove
L’Ajuntament de Sant Vicenç de Castellet incorpora set nous agents a la Policia Local
Funció de l’espectacle Maure el dinosaure de la Companyia Teatre Nu
UManresa arriba als 2.620 estudiants en titulacions oficials
Els usuaris de la residència visiten el Museu de la Memòria de la Vinya i el Vi
El Conservatori de Música acollirà el concert familiar i participatiu 'El Cavaller del Bosc'
Manresa Il·lumina, finalista als Premis BBVA a la Sostenibilitat Empresarial


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]