Divendres 01 de maig de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

Executen les obres de renovació de la xarxa d’aigua de Solsona
Els treballs permetran reduir pressions d’aigua, fer minvar el volum d’avaries i minorar l’afectació dels talls en el subministrament.
Executen les obres de renovació de la xarxa d’aigua de Solsona. Foto: AJS

SOLSONÈS / Redacció/Sergi Vàzquez  
20/01/2025 13:47
Afectacions de trànsit per treballs de pavimentació al polígon de la Plana del Pont Nou
Més de 600 persones participen en la 9a Fira de l’Ocupació que atrau 28 empreses del territori
CASAS obre una nova botiga al carrer Guimerà de Manresa
Soler, rumb a l'europeu de Birmingham en Marató
Durant el març la regidoria de Serveis Municipals de Solsona preveu que s’enllesteixin les obres del millora i renovació de la xarxa de subministrament d’aigua en baixa, començades el desembre. Aquests treballs, projectats per l’enginyer municipal, permetran reduir les pressions d’aigua en alguns sectors, fer minvar el volum d’avaries i minorar l’afectació dels talls en el subministrament.

Cal tenir en compte que la xarxa d’aigua solsonina és un sistema complex amb diferents tipus de captacions i un traçat que presenta alguns elements amb cent anys o més d’antiguitat, amb les consegüents avaries que això provoca. A més, l’orografia del municipi, tal com constata l’enginyer, Ramon Besora, “obliga a treballar amb pressions superiors a les desitjades en algunes parts de la xarxa, fet que suposa una major incidència en avaries i un consum d’aigua superior”.

Per això, la renovació de la xarxa consisteix en la seva sectorització per facilitar-ne un control més ajustat per àmbits i la incorporació de sistemes reguladors de pressió per a cada sector. Així mateix, el projecte inclou el subministrament i la instal·lació d’un sistema de gestió automàtica de pressió. Els treballs es van adjudicar a Agbar per un import total de 118.000 euros i es financen amb una subvenció de l’Agència Catalana de l’Aigua de 68.435 euros i una altra de la Diputació de Lleida de 49.500.

Aquesta intervenció es duu a terme a diferents indrets de la xarxa. Les afectacions a la mobilitat per les obres, però, són molt puntuals. El que sí que afectarà la població serà una interrupció en el subministrament durant algunes hores de l’anomenada línia del Pont, la que té un consum més elevat. Els propers dies se n’anunciarà la data, una vegada les obres estiguin més avançades.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: SOLSONA   XARXA D'AIGUA 
També et pot interessar:
SOLSONÈS
Es convoquen dues places de taquiller/a per a les piscines
SOLSONÈS
Adlsolcar atén 316 persones el 2025 i prop del 75 % a l’atur troba feina
SOLSONÈS
L’Ajuntament de Solsona obre un procés de selecció per cobrir una plaça d’administratiu/iva

SOLSONÈS
L’Ajuntament solsoní renova el Segell Infoparticipa a la transparència i la qualitat
SOLSONÈS
Solsona facilita la tramitació dels ajuts al lloguer
SOLSONÈS
Es reprèn la renovació del DNI i el passaport a Solsona després de vuit mesos
CASAS obre una nova botiga al carrer Guimerà de Manresa
Més de 600 persones participen en la 9a Fira de l’Ocupació que atrau 28 empreses del territori
Celebració de la lliga del Centre d'Esports
Soler, rumb a l'europeu de Birmingham en Marató
El 4t Campionat de Catalunya de Marxa Nòrdica 'Vila de Súria' acaba amb victòria surienca
El BAXI Manresa rep una visita d'alta volada: el Valencia Basket
L’Ajuntament impulsa noves actuacions de millora de la via pública al barri La Rosaleda
Afectacions de trànsit per treballs de pavimentació al polígon de la Plana del Pont Nou


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]