Dilluns 10 de agost de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

El Consell Comarcal proposa un front comú del Bages al Parlament
El President del Consell Comarcal del Bages, Eloi Hernàndez, proposa un “front comú” del Bages per “evitar l’encariment del 73% del preu del transport escolar i per reclamar a la Generalitat de Catalunya que estableixi els mecanismes que siguin necessaris per aconseguir un preu just pel transport dels i les estudiants de la comarca”.
El Consell Comarcal proposa un front comú del Bages al Parlament.

BAGES / Redacció/Sergi Vàzquez  
08/02/2025 11:41
El conductor d'un turisme mor en una sortida de via a la BV-3008 a Fonollosa
Catalunya es prepara per a la nit més màgica i fosca de l'estiu, més enllà de l'eclipsi
Empats sense gols a Santa Coloma
Nou Atles de Varietats de Vinya de Catalunya
En aquest sentit Hernàndez ha demanat, com a President del Consell, que els ajuntaments de la comarca presentin la mateixa moció que ja es va aprovar al ple del Consell Comarcal rebutjant l’increment de preus pel servei de transport escolar i demanant al Govern de Catalunya que actuï davant d’una situació “injusta“ per als estudiants, les famílies i els ajuntaments del Bages. Paral·lelament, Hernàndez ha tornat a demanar, “per segona vegada” una reunió “urgent” amb la Consellera d’Educació i Formació Professional, Esther Niubó, i “espera poder fer la reunió aviat”. Alhora, des de l’ens comarcal també s’ha demanat una reunió als grups parlamentaris del Parlament de Catalunya per tractar de manera “urgent” aquesta temàtica en el proper ple.

Des del Consell expliquen que “l’augment que se’ns demana en el còmput general és de 1.470.263,24€ euros per prestar el mateix servei. Paral·lelament, en la gran majoria de contractes que s’han fet per seguir mantenint el servei, només s’ha presentat una sola empresa, la mateixa en 41 dels 47 serveis. Aquest fet, que crea un problema de competència, sumat a l’increment econòmic del 72’89%” i afegeixen que “consolidar un augment d’aquestes característiques provocaria un problema econòmic molt gran per als ajuntaments de la nostra comarca ja que l’afectació econòmica per a alguns municipis“.

Alguns exemples d’aquest augment de preus són el municipi de Sant Salvador de Guardiola, amb un increment del 203,43% anual i que suposa un cost de 81.948’79€; el municipi de Castellbell i el Vilar amb un increment anual del 163% i que suposa un cost de 72.857,31€; el municipi de Sant Mateu de Bages amb un increment anual del 138’23% i que suposa un cost de 6.746,95€; el municipi de Fonollosa amb un increment anual del 129’88% i que suposa un cost de 47.306,02€; el municipi de Cardona amb un increment anual del 38’47% i que suposa un cost de 8.072,18€; el municipi de Sallent amb un increment anual del 73’13% i que suposa un cost de 34.835’23€ o el municipi de Manresa amb un increment anual del 51’32% i que suposa un augment de 276.858’98€.

Actualment el Consell Comarcal s’ocupa de 90 línies de transport escolar a la nostra comarca que transporten vora 2600 estudiants. L’any passat es van licitar de diverses línies escolars. Al mes de juliol se’n van licitar 47, de les quals 37 van quedar desertes malgrat que el preu ofertat a la licitació estava fixat d’acord amb l’observatori de preus determinat pel Departament de Territori de la Generalitat de Catalunya.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: CONSELL COMARCAL DEL BAGES  
També et pot interessar:
BAGES
El Consell Comarcal reclama els trens semidirectes i al·lega contra el PLATER
BAGES
Nova plataforma per trobar sòl, naus i oportunitats industrials
BAGES
El Consell Comarcal exigeix la recuperació dels trens de Manresa i Barcelona

BAGES
El Consell Comarcal demana que la Llei d’Alta Muntanya no deixi fora els pobles de muntanya del Bages
BAGES
El Consell Comarcal impulsa un projecte d'energia a Fonollosa per reduir la factura de la llum
BAGES
El Consell Comarcal commemora la LGTBI+ amb la campanya “Orgull de drets i diversitat”
Nou Atles de Varietats de Vinya de Catalunya
El conductor d'un turisme mor en una sortida de via a la BV-3008 a Fonollosa
Empats sense gols a Santa Coloma
El 3x3 de bàsquet de Solsona s’avança al 29 d’agost i estrena premis en metàl·lic
Catalunya es prepara per a la nit més màgica i fosca de l'estiu, més enllà de l'eclipsi
Es manté la previsió de pluges fortes dissabte a la tarda
Sant Fruitós posa en valor el patrimoni agrícola amb la restauració i exposició de peces històriques
Nova injecció de fons per reforçar les infraestructures de recerca de la UPC


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]