Dilluns 09 de febrer de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

400 cantaires al Kursaal diumenge en les dues funcions d’una nova edició del projecte Canta Gran
Cors de gent gran de Manresa i comarca interpretaran ‘La baguet i la rosa’, l’espectacle que enguany ha impulsat l’Auditori de Barcelona i que al teatre Kursaal ja arriba a la desena edició (seria l’onzena però la pandèmia va impedir que el 2021 es pogués portar a terme el projecte).
400 cantaires pujaran a l’escenari del Kursaal diumenge en les dues funcions d’una nova edició del projecte Canta Gran.

CULTURA / Redacció  
13/03/2025 13:09
El BAXI Manresa fa un partidàs i conquereix el Barris Nord
El Centre d'Esports Manresa no falla i continua pel bon camí
El Club Tir Precisió classificat per equips en 2n i 3r lloc
El CN Manresa cau als penals davant el Navarra
Gairebé 400 cantaires de diverses formacions corals de gent gran de Manresa i el Bages participaran diumenge al Canta Gran, un projecte participatiu impulsat des de l’Auditori de Barcelona adreçat a gent gran que consisteix a preparar un concert per estrenar-lo en un gran escenari. El teatre Kursaal de Manresa acull el projecte des de fa 11 anys, tot i que l’edició d’enguany representa la desena edició, ja que el 2021 no es va poder portar a terme per la pandèmia. Enguany han preparat ‘La baguet i la rosa’, un espectacle basat en algunes de les cançons franceses més conegudes dels anys 60 i 70.

Interpretaran himnes com ‘La vida en rosa’, ‘L’important és la rosa’ o ‘No em lamento de res’, clàssics com ara ‘La bohèmia’ o ‘Sota el cel de París’, incursions en la cultura pop amb ‘Nina de cera’ o ‘Champs Elisées’ i viatges a la nostàlgia amb ‘Els vells amants’ o ‘El foraster’ fent un repàs als principals autors de l’època com ara Piaf, Aznavour, Brel, o Trenet i sense oblidar Moustaky, Bécaud o Gainsbourg. Totes les cançons seran en català, amb traduccions adaptades a la música d’Espinàs, Pujadó, Vinyals i d’altres.

Els cantaires han fet 3 assajos previs per preparar els concerts d’aquest diumenge amb aproximadament 195 cantaires per funció. Enguany, el concert de diumenge a les 12h comptarà amb els Tallers de cançons de tots els temps de l’Ajuntament de Manresa que seran: la Font dels Capellans, la Balconada, Vic-Remei, Cra Santpedor, Pl. Catalunya, Valldaura, Escodines, el Xup, Mion, Cots, Guix i Pujada Roja, totes dirigides per Pep Torras. I també la Coral L’Amistat del Casal de la Gent Gran de Cardona dirigida per Cristina Hernández, i la Coral Arrels de Montmajor dirigit per Elena Ribera.

La sessió diumenge a les 18h, tindrà com a cantaires el Cor Universitari USènior de Manresa, la Coral de La Verbena de Sant Joan de Vilatorrada i Taral·lejant Albades de Calders totes tres dirigides per Rosa Ortega, la Coral Harmonia del Casal Cívic i Comunitari El Castell de Manresa dirigida per Myriam Díez Casas, la Coral Les Veus de Castellnou dirigida per Xavier Ros, la Coral d’Aguilar de Segarra dirigida per Valentí Riera, la Coral Dintre el Bosc Canta de Manresa dirigida per Anna Giralt i la Coral Llar d’Avis de Ca l’Arola de Santpedor que dirigeix Xavier Santamaria i la Coral l’Albada de Manresa dirigida per Ramon Ferrer i Pau Albéniz.

La direcció musical de l’espectacle anirà a càrrec de Montserrat Meneses i Montserrat Roset, amb direcció escènica de Toni Vinyals i amb Jordi Vidal com a cantant solista. Estaran acompanyats per una banda formada Jordi Domènech (clavicèmbal), Iu Boixader(contrabaix), Núria Galvany (violoncel), Teresa Noguerón (clarinet), Mirjam Plas (flauta) i Marc Casas (percussió). Les entrades, que tenen un preu de 8€ (per a majors de 65 anys un preu de 6€), es poden comprar a les taquilles i per internet a www.kursaal.cat. El projecte CantaGran a Manresa compta amb el suport de l’Obra Social de ‘laCaixa’.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: KURSAAL   TEATRE   CULTURA 
També et pot interessar:
CULTURA
Ramon Mirabet torna aquest dissabte al Kursaal per presentar el seu cinquè àlbum
CULTURA
‘La tempestat’ de W. Shakespeare es podrà veure aquest divendres al Kursaal
CINEMA
El Documental del Mes torna aquest dijous a la Plana de l’Om

CULTURA
L’Orquestra Maravella encetarà aquest dimecres la programació per a Majors de 65 anys
CULTURA
Roger Coma portarà aquest dijous al Kursaal ‘No ho hauria de fer’, el seu primer monòleg còmic
CERTÀMENS
La Fira Mediterrània compensa les emissions de CO2 amb la millora ambiental de centres socials
El CN Manresa cau als penals davant el Navarra
Fotografia de detall de l'incendi del carrer Santa Llúcia de Manresa
El Club Tir Precisió classificat per equips en 2n i 3r lloc
Golejada al cuer i salt al tercer lloc de la classificació
El BAXI Manresa fa un partidàs i conquereix el Barris Nord
El Centre d'Esports Manresa no falla i continua pel bon camí
El VIVER un nou projecte de les Voluntàries a Sant Joan de Vilatorrada
La regidoria d’Educació de Solsona convoca una nova edició dels exàmens oficials de Cambridge


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]