Divendres 27 de març de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

Una xerrada de la 4a Escola de Salut ofereix recomanacions de seguretat
La prevenció d’estafes va centrar la xerrada que la 4a Escola de Salut de Súria va fer de, amb la participació d’agents dels Mossos d’Esquadra i de la Policia Local. Un dels missatges destacats de l’acte va ser que la seguretat absoluta és impossible, però que cal adoptar mesures per reduir els riscos al mínim nivell.
Una xerrada de la 4a Escola de Salut ofereix recomanacions de seguretat.

SÚRIA / Redacció/Sergi Vàzquez  
24/03/2025 10:51
Les màquines treballant al Guimerà, deixen un carrer amb obres
Marc Canturri, nou president de la Demarcació Catalunya Central del Col·legi de Periodistes
Montserrat Pedreira consolida el seu lideratge internacional
Althaia i la Fundació Puigvert signen un acord
La xerrada va tenir lloc a les instal·lacions de L’Esplai. En el transcurs de l’acte es van donar recomanacions per intentar evitar estafes en diferents àmbits, com la llar, l’espai públic, internet o les xarxes socials. Un consell general és desconfiar de persones desconegudes que ens ofereixin serveis no demanats o vulguin distreure’ns amb suposats advertiments o propostes d’ajut. En cas de dubte per l’actitud d’aquestes persones o per situacions inusuals i sospitoses, cal posar-se en contacte amb la Policia Local, trucant al telèfon 93.869.64.00.

Altres recomanacions de seguretat exposades en la xerrada van ser les següents:
Tenir mesures de seguretat instal·lades a l’habitatge per evitar l’entrada de lladres.
Assegurar-se de tancar portes, finestres i altres vies d’accés a la llar.
No parlar a les xarxes socials sobre absències perllongades per vacances o altres motius. També cal evitar els indicis d’aquestes absències, com un excés de correspondència a la bústia.
No obrir la porta a persones desconegudes.
Assegurar-se que no hi hagi cap persona a prop mentre es treuen diners del caixer automàtic o es fa el pagament per una compra.
No portar habitualment joies o complements personals d’alt valor econòmic.
Evitar que ningú pugui veure el número secret de la targeta de dèbit o crèdit.
Consultar regularment els moviments del compte bancari.
Verificar la identificació de les persones que vulguin oferir un servei de revisió de subministraments a domicili, especialment si no hi ha constància d’haver-lo demanat prèviament.
No deixar objectes a la vista dins del vehicle.
Desconfiar dels suposats missatges del banc, serveis públics, entitats de serveis, etcètera, que arribin a través d’un SMS del telèfon mòbil o de xarxes socials per demanar-nos dades personals amb qualsevol excusa. Abans de donar resposta a aquests missatges, cal posar-se en contacte directament amb la institució, banc o empresa corresponent, ja sigui presencialment o per telèfon.
No facilitar dades personals (número del DNI, comptes bancaris, contrasenyes, etcètera) a persones desconegudes, ni enviar-les a través d’internet o de les xarxes socials.

Un altre dels missatges de la xerrada va ser que qualsevol persona pot ser víctima d’una estafa, amb independència de la seva edat. Entre les persones assistents a l’acte es trobava la regidora de Via Pública, Seguretat Ciutadana i Sanitat, Olga Tena. La 4a edició de l’Escola de Salut es va iniciar el passat mes de gener i es perllongarà fins al proper 19 de juny amb més d’una vintena d’activitats. L’organització és a càrrec de l’Institut Català de la Salut (ICS) a la Catalunya Central i l’àrea de Sanitat de l’Ajuntament de Súria, amb la participació de l’equip sanitari del CAP Goretti Badia i la col·laboració de l’Associació de Gent Gran, Centre Excursionista, Pou4 SAS, Escola Municipal de Música i Fundació La Caixa.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: ESCOLA DE SALUT   SÚRIA   BAGES 
També et pot interessar:
ST. FRUITÓS
L’Institut Gerbert d’Aurillac celebra el seu 25è aniversari
ST. FRUITÓS
L’ultrafondista Núria Picas oferirà la conferència motivacional “Ara o Mai”
ST. FRUITÓS
La ciutadania decideix el nom als parcs de Pineda de Bages

ST. FRUITÓS
Sant Fruitós de Bages mostra els lligams amb Sucre (Bolívia) amb una exposició fotogràfica
BAGES
Ordenança per regular l’ús dels patinets elèctrics
ST. FRUITÓS
L’Ajuntament de Sant Fruitós de Bages impulsa una nova formació de ràdio
Una cotorra a un arbre
Els Tirallongues donen el tret de sortida a la temporada a Manresa amb la Diada de Rams
Marc Canturri, nou president de la Demarcació Catalunya Central del Col·legi de Periodistes
Montserrat Pedreira consolida el seu lideratge internacional
Althaia i la Fundació Puigvert signen un acord
Solsona Experience oferirà visites a la Torre de Peracamps
L’Institut Gerbert d’Aurillac celebra el seu 25è aniversari
Les màquines treballant al Guimerà, deixen un carrer amb obres


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]