Dilluns 09 de febrer de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

Actuacions per pacificar el trànsit i millorar la seguretat viària de camins escolars
Els treballs, adreçats a millorar la seguretat dels desplaçaments a peu cap a les escoles, consisteixen en l’ampliació dels itineraris de vianants amb pintura (vorera tàctica), noves senyalitzacions i la instal·lació de reductors de velocitat.
Zona de vianants al carrer Cadi, a tocar a l'escola Puigberenguer. Foto: AJM

MANRESA / Redacció/Sergi Vàzquez  
06/04/2025 13:17
La mobilització atura el desallotjament del Bloc 8 de la Plaça Catalunya de Manresa
El Centre d'Esports Manresa no falla i continua pel bon camí
El Club Tir Precisió classificat per equips en 2n i 3r lloc
El CN Manresa cau als penals davant el Navarra
L’Ajuntament de Manresa ha posat en marxa aquesta setmana uns treballs adreçats a millorar la seguretat viària als camins escolars i pacificar el trànsit en diversos punts de la ciutat. Els treballs als recorreguts escolars es fan al carrer Cadí, al tram comprès entre el carrer Núria i el carrer Pirineu (Camí Escolar Puigbe renguer); i a la carretera de Santpedor, a la cruïlla amb el carrer Bernat de Cabrera (Camí escolar Institut Pius Font i Quer, La Salle i Vedruna). Les actuacions de pacificació del trànsit es duran a terme als carrers Circumval·lació i Séquia, entre la carretera de Vic i el Passeig Pere III; i al carrer Montalegre. De forma global, les actuacions tenen la finalitat de millorar la seguretat dels desplaçaments a peu cap a les escoles, millorar la visibilitat i la seguretat dels passos de vianants i de les cruïlles.  En concret, els treballs als trams del carrer Cadí i de la carretera de Santpedor, consisteixen en l’ampliació d’espai per a vianants amb pintura tàctica. Els treballs de pacificació del carrer Circumval·lació i el carrer Séquia entre la carretera de Vic i el Passeig Pere III, consisteixen en la senyalització d’aquests trams com a zona de prioritat per a vianants. Al carrer Montalegre s’instal·larà un reductor de velocitat (ressalt de cautxú). Es preveu fer aquestes actuacions en uns tres dies, durant els quals es prohibirà l’estacionament en l’àmbit dels treballs i hi haurà talls puntuals de trànsit.

Els Camins Escolars, un projecte de ciutat

L’Ajuntament de Manresa, a través de les regidories de Mobilitat i Educació, ha treballat els darrers anys amb l’objectiu que els Camins Escolars siguin un projecte de ciutat per la formació i l’educació en valors des de l’autonomia, la solidaritat i la bona convivència. El Camí Escolar és també un itinerari que facilita que els infants vagin i tornin a peu de l’escola de manera segura. Ha de ser reconegut per aquells que l’utilitzen, però també per la resta de ciutadania que en fa ús. L’objectiu principal és actuar sobre l’entorn de les ciutats per fomentar l’activitat física de la població i l’autonomia personal dels infants i disminuir l’ús del vehicle privat i la contaminació associada, afavorint una mobilitat sostenible.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: CAMINS ESCOLARS   MANRESA 
També et pot interessar:
ESPORTS
El Club Tir Precisió classificat per equips en 2n i 3r lloc
WATERPOLO
El CN Manresa cau als penals davant el Navarra
BÀSQUET
El BAXI Manresa fa un partidàs i conquereix el Barris Nord

NATACIÓ
Golejada al cuer i salt al tercer lloc de la classificació
MANRESA
L'incendi en un edifici del carrer Santa Llúcia de Manresa, el més destecat del diumenge
MANRESA
Treballs a la vorera a l'avinguda de les Bases, entre els carrers Pere Vilella i Bernat de Sallent
El CN Manresa cau als penals davant el Navarra
Fotografia de detall de l'incendi del carrer Santa Llúcia de Manresa
El Club Tir Precisió classificat per equips en 2n i 3r lloc
Golejada al cuer i salt al tercer lloc de la classificació
El BAXI Manresa fa un partidàs i conquereix el Barris Nord
El Centre d'Esports Manresa no falla i continua pel bon camí
El VIVER un nou projecte de les Voluntàries a Sant Joan de Vilatorrada
La regidoria d’Educació de Solsona convoca una nova edició dels exàmens oficials de Cambridge


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]