Dilluns 10 de agost de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

L'Ajuntament i la Federació de barris renoven el conveni del Pla de Desenvolupament Comunitari
El consistori atorga una subvenció de 135.620 euros a la Federació d’Associacions de Veïns i Veïnes de Manresa (FAVM), amb l’objectiu d’impulsar la participació ciutadana, promocionar l’associacionisme i donar suport a programes de prevenció que afavoreixin la cohesió social i la convivència.
L'Ajuntament de Manresa i la Federació de barris renoven el conveni del Pla de Desenvolupament Comunitari.

MANRESA / Redacció/Sergi Vàzquez  
25/04/2025 13:41
El conductor d'un turisme mor en una sortida de via a la BV-3008 a Fonollosa
Catalunya es prepara per a la nit més màgica i fosca de l'estiu, més enllà de l'eclipsi
Empats sense gols a Santa Coloma
Nou Atles de Varietats de Vinya de Catalunya
L'Ajuntament de Manresa ha signat un conveni amb la Federació d’Associacions de Veïns i Veïnes de Manresa (FAVM) per al Pla de Desenvolupament Comunitari (PDC) de l'any 2025. El document ha estat rubricat per l'alcalde de Manresa, Marc Aloy Guàrdia, i el president de la FAVM, Jaume Canudes Marsinyac. L'acte també ha comptat amb la presència del regidor d’Acció Comunitària, Lluís Vidal Sixto Orozco, i altres representants de la FAVM, com Faustí Fígols Llurda (tresorer) i Rafael Guirado Martínez (2n secretari). L'objectiu del conveni amb la FAVM és regular la col·laboració amb l'Ajuntament de Manresa, que atorga una subvenció de 135.620 euros, per portar a terme els objectius fixats entre la regidoria d'Acció Comunitària i la mateixa FAVM, inclosos en el PDC de la FAVM, amb la finalitat de donar suport a les polítiques inclusives de la ciutat.

Amb aquest conveni, la regidoria vol impulsar la participació ciutadana en els programes de ciutat des de la proximitat, promocionar l'associacionisme com a eina bàsica de formació de capital social i cohesió social, i donar suport a programes i projectes que lluitin de forma activa contra les causes d'exclusió social, des d'una perspectiva comunitària. El PDC de la FAVM 2025 es desplega en 13 barris de la ciutat: Barri Antic, Poble Nou, Cal Gravat, Les Cots-Guix Pujada Roja, Sagrada Família, Vic-Remei, Passeig i Rodalies, Valldaura, Mion-Puigberenguer-El Poal, Plaça Catalunya-Barriada Saldes, Carretera Santpedor, Els Comtals i Sant Pau.

Entre els objectius de la FAVM per a l'any 2025 destaquen el foment de la corresponsabilitat i el compromís actiu del veïnatge, del conjunt del teixit associatiu, de l'entorn econòmic i de les administracions; la promoció de la progressió de les persones mitjançant iniciatives que afavoreixin el desenvolupament local; donar respostes a les noves necessitats impulsant polítiques de prevenció; facilitar als col·lectius amb més desavantatge social una major integració per tal d'evitar la fractura social; i generar activitats que fomentin la cohesió social i la convivència.l i la convivència.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: FAVM   MANRESA 
També et pot interessar:
MANRESA
Afectacions al trànsit aquest divendres a la rotonda de l'Avinguda dels Dolors amb el carrer Alcalde Joan Selves
SOCIETAT
El centre d’FP Fem Possible obre una nova edició del Cicle Formatiu de Grau Bàsic de Serveis Administratius
SOCIETAT
Els projectes juvenils del CAE consoliden el seu paper en l'acompanyament socioeducatiu d’infants i adolescents

MANRESA
L'Ajuntament de Manresa felicita Isabel Garcia Nieto pels seus 100 anys
MANRESA
Afectacions al trànsit i al servei de bus pel reforç del paviment dels carrers Saclosa i Cardenal Lluch
MANRESA
Tall de trànsit al carrer Dibuixant Joan Vilanova, en el tram entre la Ctra. de Cardona i el carrer Prudenci Comellas
Nou Atles de Varietats de Vinya de Catalunya
El conductor d'un turisme mor en una sortida de via a la BV-3008 a Fonollosa
Empats sense gols a Santa Coloma
El 3x3 de bàsquet de Solsona s’avança al 29 d’agost i estrena premis en metàl·lic
Catalunya es prepara per a la nit més màgica i fosca de l'estiu, més enllà de l'eclipsi
Es manté la previsió de pluges fortes dissabte a la tarda
Sant Fruitós posa en valor el patrimoni agrícola amb la restauració i exposició de peces històriques
Nova injecció de fons per reforçar les infraestructures de recerca de la UPC


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]