Divendres 28 de novembre de 2025
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

Més de 360 infants de 2 anys d’escoles bressol i llars d’infants diumenge al projecte ‘ReXics’
Els infants participaran a l’espectacle ‘Llum’, que enguany s’estrena, amb guió i proposta pedagògica d’Anna Vega i Marta Canellas, en dues funcions, diumenge (a les 10 i 12 h).
Més de 360 infants de 2 anys d’escoles bressol i llars d’infants de la Catalunya Central participen diumenge al projecte ‘ReXics’.

CULTURA / Redacció/Jordi Preñanosa  
23/05/2025 13:11
El teatre Kursaal acull una participada gala de presentació de la temporada
Es posa en marxa la nova semaforització a la cruïlla de l'avinguda dels Dolors
Solsona repartirà 650 euros entre els tres millors aparadors nadalencs
L’Ó de Món Sant Benet torna a renovar l’estrella Michelin per 13è any
Un total de 369 infants de 2 anys de 19 escoles bressol i llars d’infants de la Catalunya Central participaran aquest diumenge, 25 de maig, (a les 10 i 12 h) en les 2 sessions de ‘ReXics’, un projecte que arriba a la 15a edició i que organitza el Servei Educatiu del Kursaal de Manresa. Els nens i nenes participaran a ‘Llum’, una producció que s’estrenarà aquest diumenge creada per la Cia. Bada Botó, un equip de músics i pedagogs, coordinats per Anna Vega i Marta Canellas (pedagogues musicals especialitzades en músiques per a nadons). Amb ‘Llum!’ els infants coneixeran diferents estils de música i participaran de manera activa en cada escena.

Es tracta d’un espectacle pensat per a infants de 2 anys, en què els alumnes estan asseguts dalt de l’escenari seguint el concert, mentre els músics toquen els seus instruments a la seva vora. Durant els 45 minuts aproximats de durada de l’espectacle, els infants són els oients, però a la vegada esdevenen part important de l’espectacle, perquè des de la platea del teatre les famílies i espectadors poden seguir els seus moviments, les seves petites intervencions i comprovar com els més petits són capaços d’escoltar amb atenció les peces musicals que es proposen.

A l’escenari, quatre músics i una ballarina (Marta Canellas, Anna Vega, Santi Serratosa, Maria Gil i Laura Bataller) ens expliquen la història d’una cuca de llum que viu una gran aventura al seu jardí. Durant un viatge inesperat compartirà la seva llum amb d'altres petits habitants, ajudant-los així a perdre la por, a curar les ferides, a sentir l'escalfor o a trobar quelcom important que han perdut. És, en definitiva, un espectacle inspirat en aquesta llum que tots portem a dins des de ben petits i que com més compartim, més brilla.

Per preparar l’espectacle, els mestres participants en el projecte han assistit a una sessió de formació en què se’ls ha donat les pautes del treball previ que han fet amb els seus alumnes, per tal que els infants estiguin familiaritzats amb les peces musicals de l’espectacle. Les entrades per a l’espectacle es poden comprar a les taquilles del Kursaal i per internet i tenen un preu de 8 euros.

Sessió de tarda adreçada a públic familiar diumenge (17:30h)

A part de les dues funcions per a llars d’infants, diumenge a la tarda a les 17:30 h, l’escenari de la sala gran del Kursaal acollirà una funció de ‘Llum’, aquesta adreçada a famílies. Les entrades també tenen un preu únic de 12€ i es poden comprar a les taquilles del Kursaal o per internet a www.kursaal.cat.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: KURSAAL   TEATRE   CULTURA 
També et pot interessar:
CULTURA
El teatre Kursaal acull una participada gala de presentació de la temporada
MÚSICA
El Cicle d’Arrel portarà aquest dissabte al Kursaal el concert de Groovin’ CAT
CULTURA
La companyia Atalaya Teatro portarà aquest dissabte al Kursaal ‘El avaro’

LA FOTO DEL DIA
Els llibrets de la nova temporada del Kursaal ja han arribat
CULTURA
La sala gran del Kursaal acollirà aquest divendres un tribut a Pink Floyd
CULTURA
El Cicle Platea Jove acaba temporada aquest divendres al Teatre Conservatori
El carrusel a la plaça de Nadal
Tot apunt per la subhasta de pintures contra el càncer
Una nova xarxa interurbana millorarà els serveis d'autobús entre Manresa i diversos municipis
La veu del barri: què pensen realment els veïns de la Carretera de Santpedor?
La Policia Local frustra dues noves ocupacions en una edifici de la carretera de Vic
La companyia Atalaya Teatro portarà aquest dissabte al Kursaal ‘El avaro’
La Síndica de Greuges de Catalunya intervindrà en el Ple municipal del 18 de desembre
Manu Guix i Elena Gadel són els protagonistes del Concert de Nadal solidari que organitza AMPANS


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]