Diumenge 08 de novembre de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

Crida al veïnat i propietaris del nucli antic per a dissenyar un nou programa d’intervenció integral
Es recolliran propostes en la trobada amb les regidores del barri aquest divendres a la biblioteca.
Es recolliran propostes en la trobada amb les regidores del barri aquest divendres a la biblioteca.

SOLSONÈS / Redacció/Sergi Vàzquez  
28/05/2025 15:35
La innovació en salut i social al Bages serà l'eix de la jornada de reflexió del col·lectiu 3Ct
UManresa homenatja a Oriol Casanovas el divendres 13 de novembre
Supercoop Manresa estrena ‘Basicoop’
Sant Fruitós de Bages celebrarà la quarta Jornada Empresarial
L’Ajuntament de Solsona està immers en el disseny d’un nou Programa d’intervenció integral del nucli antic per presentar-lo a la propera convocatòria del Pla de barris i viles de la Generalitat de Catalunya. Per això fa una crida al veïnat i propietaris a assistir a la reunió que es farà aquest divendres, dia 30, a les vuit del vespre a la biblioteca Carles Morató.  

A través de la cooperativa d’arquitectura, enginyeria i urbanisme Celobert, es recolliran propostes sobre tres eixos principals: rehabilitació d’habitatges, urbanisme de carrers i places i dimensió social del nucli antic. Es farà amb la participació de les regidores adscrites a aquest sector, Maria Moumen i Isabel Pérez, tot aprofitant una de les dues trobades anuals que convoca el consistori, i la regidora d’Habitatge, Pilar Viladrich.   

Vint anys després

L’Ajuntament intentarà aconseguir una nova injecció de finançament per donar continuïtat al primer Pla d’intervenció integral del nucli antic, vint anys després de la convocatòria de la Llei de barris a la qual Solsona es va poder acollir. Un dels principals objectius, aquesta vegada, és la rehabilitació dels interiors d’habitatges d’una zona de la ciutat on es registren 230 pisos buits.  

La Generalitat de Catalunya preveu mobilitzar 1.600 milions entre uns 120 programes per tot el país entre els anys 2025 i 2029. Solsona, per la seva dimensió, opta a rebre cofinançament per a un pressupost d’entre 3 i 12,5 milions, dels quals el govern català n’assumiria el 70 per cent i la resta aniria a càrrec de les arques municipals i propietaris privats.

Arran de la convocatòria del Pla de barris del 2005 a la qual la ciutat es va acollir, es van invertir 10,2 milions d’euros al nucli antic al llarg de deu anys. Es van remodelar els carrers de la Regata i un tram de Dominics, Sant Llorenç i Sant Pau, inclosa la plaça de Sant Roc, l’exterior del portal del Castell i la connexió amb el passeig;  es va construir la biblioteca, obra icònica de tot el pla; es van adequar els espais del Quarto dels Gegants i Cal Carreras, així com les restes arqueològiques dels jardins del Palau Episcopal; es van rehabilitar més de 80 façanes i més de 75 cobertes, i es van dur a terme diverses campanyes de dinamització del comerç, entre altres actuacions.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: SOLSONA  
També et pot interessar:
SOLSONÈS
Últims dies per demanar els ajuts municipals per a entitats esportives
SOLSONÈS
Torna “Il·luminar’t” amb tres tallers d’artesania per als infants de primària de Solsona
SOLSONÈS
Aproven modificar la normativa que feia perillar explotacions ramaderes

SOLSONÈS
Solsona aconsegueix les quatre Flors d’Honor de Viles Florides
SOLSONÈS
El 25 de novembre es reprèn la renovació del DNI i el passaport a Solsona
SOLSONÈS
Obert el concurs per dissenyar la coberta de la ‘Guia de serveis de Solsona i comarca’ 2027
Interior de la nova seu de Creu Roja de Manresa
UManresa homenatja a Oriol Casanovas el divendres 13 de novembre
La innovació en salut i social al Bages serà l'eix de la jornada de reflexió del col·lectiu 3Ct
Supercoop Manresa estrena ‘Basicoop’
Sant Fruitós de Bages celebrarà la quarta Jornada Empresarial
Menjar ràpid quan no tenim temps: com afecta els nostres hàbits?
Entrenar amb música: realment millora el rendiment?
FS Solsona-FS Alforja i Font-Xup, en directe a Esport Central


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]