Dijous 09 de octubre de 2025
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

Només 3 dels 121 graduats a l’Escola Montserrat el curs 2023-2024 està buscant feina
El darrer estudi d’inserció laboral del centre, dedicat a la FP, consolida les bones xifres i revela que 2 de cada 3 exalumnes treballa d’allò que va estudiar.
Només 3 dels 121 graduats a l’Escola Montserrat el curs 2023-2024 està buscant feina.

ACTUALITAT / Redacció/Sergi Vàzquez  
28/05/2025 15:39
El BAXI Manresa troba al Nou Congost la primera victòria del curs
Fira Mediterrània reforça els vincles amb el territori en la 28a edició
Lliçó sobre les matemàtiques a la vida quotidiana
Propostes familiars d'aquesta tardor a Món Sant Benet
Només 3 dels 121 alumnes graduats a l’Escola Montserrat de Sant Vicenç de Castellet el curs 2023-2024 està buscant feina. Aquesta és una de les principals dades del darrer estudi del centre, que situa la inserció laboral a l’entorn del 98%. Altres xifres a destacar: 1 de cada 3 alumnes ha trobat feina a través de la borsa de l’escola o de les pràctiques que fa mentre hi estudia; i 2 de cada 3 estan treballant d’allò que han  estudiat. Els estudis d’inserció laboral de l’Escola Montserrat obtenen dades dels graduats al centre 9 mesos després d’haver acabat el cicle formatiu per fer-ne seguiment. Segons el darrer estudi:

Dels graduats en cicles de grau mitjà (Gestió administrativa i Atenció a persones en situació de dependència): Un 39% continua estudiant; un 41% estudia i treballa alhora; i un 18% treballa. Del total, un 54% treballa en feines relacionades amb el cicle que van estudiar, i un 31% ha aconseguit la feina a través de la borsa de treball o les pràctiques de l’Escola Monserrat.

Dels graduats en cicles de grau superior (Administració i finances, Educació infantil, Màrqueting i publicitat, Integració social): Un 27% continua estudiant, un 23% estudia i treballa, i un 52% només treballa. Del total, un 69% està treballant en feines relacionades amb el cicle que va estudiar, i un 26% ha aconseguit la feina a través de la borsa o les pràctiques de l’escola.

A l’Escola Montserrat s’ha fet els darrers anys, un canvi metodològic enfocat a potenciar la inserció laboral de l’alumnat, amb l’objectiu d’aconseguir atur zero. Aquesta metodologia inclou una aposta clara per la modalitat dual (en què els alumnes de Grau Superior estudien i treballen durant tot el segon curs del cicle) i classes molt pràctiques en què els joves aprenen fent, fugint de les tradicionals classes magistrals i teòriques.

La directora del centre, Yolanda Sola, explica que “a l’Escola Montserrat tenim molt clar que hem de preparar professionals capacitats per afrontar els reptes i les oportunitats que els ofereixin les empreses” i afegeix que “qui supera un cicle a l’Escola està preparat per començar a treballar i les dades d’inserció laboral dels darrers anys, així ens ho indiquen”.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: ESCOLA MONTSERRAT   SANT VICENÇ   BAGES 
També et pot interessar:
BAGES
Avinyó acull una nova sortida del programa PIT amb la participació de mig centenar d’agents turístics
CARDONA
Cardona inaugura un obrador per augmentar i diversificar la producció de sal gourmet
POLÍTICA
Salvador Busquets i Mariona Homs lideraran la nova executiva d’ERC al Bages

LA FOTO DEL DIA
El Camí Oliba és molt més que un itinerari
ST. JOAN
Sant Joan conclou la Setmana de la Gent Gran amb més de 500 persones a l’homenatge
ST. FRUITÓS
El BusCat visita Sant Fruitós de Bages per conèixer el projecte de joventut
El Camí Oliba és molt més que un itinerari
El BAXI Manresa troba al Nou Congost la primera victòria del curs
L’Observatori Astronòmic de Castelltallat dedica la pròxima Nit Temàtica a les Constel·lacions
Adbisio ETL Global, patrocinador del waterpolo manresà
Salvador Busquets i Mariona Homs lideraran la nova executiva d’ERC al Bages
Fira Mediterrània reforça els vincles amb el territori en la 28a edició
Els centres sanitaris públics catalans es reforcen contra els atacs informàtics
Endesa visita la UPC Manresa per formalitzar la signatura del conveni de patrocini amb Dynamics


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]